USB-stick, richtlijnen voor specificaties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Na nog zo'n zoektocht die op niks uitdraait (ik zie niks op T.net noch op google) wil ik vragen aan de kenners van opslagmedia hier waar ik voor moet kijken en uitkijken als ik op zoek ga naar een mooie USB-stick.
Mij is gevraagd eentje uit te zoeken onder de 30 euro. Nou is er onder die prijs behoorlijk wat te vinden. Een 16-gigje lijkt me wel wat, maar het moet wel een beetje snel zijn.
Maar nu is mijn vraag, wat voor snelheden zijn voor moderne USB-sticks normaal/snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
title

Nog even een linkje van de site: http://www.weethet.nl/dutch/hardware_usb.php

[ Voor 40% gewijzigd door martijntjuhh op 06-07-2010 22:08 ]

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:22

Tarin

Just plain weird.

Dat schema'tje zegt helemaal niets, daar staan de theoretische maximumsnelheden van de bus, niet van het medium (de controller en de chipjes) zelf dus.
Er zitten vreselijk grote snelheidsverschillen in USB-drives (net als in ander flashgeheugen).

Aan dit grafiekje en verhaal heb je meer:
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_O6RUosLPfls/SDEf-P_OiSI/AAAAAAAAACc/t8pd6lwc84g/s400/chart1.png

maar dat is alweer 2 jaar oud. Over het algemeen schijnen Corsair Voyager GT-drives vrij rap te zijn. Helaas is er geen duidelijke standaard, of zels maar zoiets vaags als wat ze met de klasses voor SD-kaarten hebben geprobeerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 06-07-2010 22:19 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Tja, in hoeverre kan je een standaard maken van maximumsnelheden? Fabrikanten zouden die transfer rates (en dan liefst wel op dezelfde manier gemeten) duidelijk op de verpakking moeten zetten.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik zal eens kijken wat ik hiermee kan. Misschien moet ik iets nemen wat dan qua snelheid in de buurt komt van die Corsair Voyager. Als die rap zijn is iets dat bijna even snel is ook rap.