Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hier even een nieuw bericht met een andere vraag
Het probleem is, dat ik in me game(FPS) haper voor andere waardoor het nogal irritant spelen is voor mezelf en andere. Ik heb de Belkin Modem-Router N+ WLAN 300Mbit.
Ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd,

- Statisch IP gemaakt en port forward gedaan
- Firmware geupdate van Modem/router
- Windows opnieuw geinstalleerd

Mij werd ook verteld dat de kans klein is dat me netwerkkaart kapot is, de pc geef zelf ook aan via eigenschappen dat hij correct werkt.
Ook viel mijn internet af en toe weg als ik aan het spelen was, maar dan viel hij op teamspeak weg en ingame niet. Hier heb ik nog steeds last van.
Voor de installatie had ik gebeld, en ze zeiden dat ik het op een andere computer moest proberen en kijken of het werkte omdat het alleen bij mijn PC niet goed werkt.(het internet) Ook heb ik hem in een andere poort gestopt. Of mijn netwerkkaart zou kapot zijn, maar er word aangegeven dat hij nog werkt. Maar het haperen voor andere ingame(FPS) is nog steeds, kan het zijn dat me router kapot is aangezien het op andere forums ook wordt gedacht en hij met de installatie ook al problemen gaf die er niet horen te zijn.
Hopelijk weten jullie meer,

Robin

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Je hebt verschillende programma's om je verbinding te meten, al ben ik waarschijnlijk niet het beste voorbeeld: Ik gebruik zelf UOTrace (stokoud, lang lang geleden Ultima Online gespeeld). Daarmee zie je de gehele route naar een bepaald ip adres en kan je elke stap pingen/pollen (als icmp pakketjes geaccepteerd worden) en zo redelijk goed zien waar het mis gaat. Er zullen vast betere progjes zijn.

Modem hoeft niet kapot te zijn. Draadloos gamen is gewoon niet altijd een succes. Er zijn voldoende topics te vinden over draadloze problemen, mocht het bij de eerste positie op je route al mis gaan. Het beste is om een keer met draad, direct op je modem, te gamen/meten.

offtopic:
Zie dat je trouwens nog wat andere topics hebt lopen over hetzelfde probleem. Da's niet handig

[ Voor 8% gewijzigd door _H_G_ op 07-07-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij kan bedraad en draadloos, op mijn pc gebruik ik bedraad.
Maar is het programma alleen voor jouw spel bedoeld? Volgens mij wel, maar op zich wel een handig programmaatje...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De beste manier om er zeker van te zijn dat het geen lokaal probleem betreft, is je computer mee te nemen naar een vriend (die niet de zelfde problemen heeft ;)) en hem daar rechtstreeks op een poort van zijn modem aan te sluiten.

Dan sluit je volgens mij in iedergeval uit:
1. Dat het geen lokaal probleem lijkt te zijn. (of het moet nog in je statische configuratie zitten)
2. Geen netwerkkaart probleem hoeft te zijn.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kijk ook eens of het probleem over is als je de grafische instellingen van de spellen lager zet. Als je pc te weinig frames kan renderen kan het soms ook zo zijn dat hij sommige packets niet meer goed afhandelt. Choke heet dan fenomeen.

En je hebt 100% zeker niet per ongeluk een programma als bittorent draaien die je upload flink dicht trekt? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJVB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 10:37
En je hebt 100% zeker niet per ongeluk een programma als bittorent draaien die je upload flink dicht trekt? :)
Controleer ook even of niet iemand anders of een NAS o.i.d. druk aan het werk is. Is je draadloos netwerk beveiligd of zit er gewoon iemand mee te liften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:00:
Hij kan bedraad en draadloos, op mijn pc gebruik ik bedraad.
Maar is het programma alleen voor jouw spel bedoeld? Volgens mij wel, maar op zich wel een handig programmaatje...
Mhua, hij poogt wel een serverlijst van UO op te halen als je dat wil, maar kan je overslaan en je eigen ip adressen invoeren. Maar zoals ik zei: er is vast wat beters.

Je kan ook standaard tracert draaien, al pollt die maar 3 keer en niet echt handig om packetloss te meten. Het zou wel een eerste indicatie geven (in een commandprompt) :
code:
1
tracert www.google.nl > uitvoer.txt
en dan die uitvoer hier posten (verberg dan je internetadres ff, dat zal wel de 2e of 3e zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dernet gebeurde het weer een paar keer, dat mijn teamspeak uitviel trouwens. Maar ik heb Belkin gebeld en het enige wat zij konden vinden aan de hand van de symptomen is dat windows/ de computer de netwerkkaart uitzet tijdelijk om energie te besparen. Dat heb ik uitgevinkt maar het werkt nog steeds niet. Zij vermoeden dat het niet aan de router ligt maar aan de PC. Heeft het zin om statisch IP weer terug te zetten naar dynamisch trouwens? Maar dan hebben de poorten ook geen zin meer..

@falcon

Iemand die hier makkelijk een paar huizen verderop woont, is net 4 weken op vakantie en de rest woont een beetje ver:P Ik zal het wel achter de hand houden

@gizz
Al mijn grafische instellingen staan low, dit zodat je spel ook sneller loopt etc.
Ik heb gister mijn windows 7 opnieuw geinstalleerd, en ik heb geen torrent programma' gedownload. Voor de installatie had ik die ook niet trouwens.

@TJVB
Mijn draadloos netwerk is beveiligd, en hoe controleer ik of een NAS aan het werk is?
En gister gebeurde het ook, en toen stond er geen andere computer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo goed? heb internet adress wat er tussen stond bij de 3de eruit gehaalt.

Traceren van de route naar www.l.google.com [74.125.77.104]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 15 ms 15 ms 15 ms 82-169-27-254.ip.telfort.nl [82.169.27.254]
3 17 ms 20 ms 17 ms [195.69.144.247]
4 19 ms 17 ms 17 ms 209.85.248.93
5 21 ms 20 ms 19 ms 64.233.175.246
6 22 ms 21 ms 21 ms 72.14.239.197
7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ok... zou ik van jou mogen:

1. ping -t <ipadres teamspeakserver> voor 5 minuten (zonder verder je computer aan te raken!) en daarna kijken wat het gemiddelde aantal ms is?

2a Doe een upload test op speedtest.net. Noteer het aantal KB/s aan upload en laat het ons ook even weten.
b Installeer een programma waarmee je kunt zien hoeveel upload er genereert word als je aan het gamen bent + teamspeak gebruikt en laat ons dit ook even weten.

Zo komen we langszaam aan misschien een stukje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik een screen van de ping -1, maar het gebeurd bij meerdere servers, ik weet niet of dat uitmaakt.
Hier zie je de download en upload gegevens, ik had xfire, teamspeak and warrock aan.

Hier viel die een keer uit

Hier viel die een keer uit

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Hmm kan het niet gewoon zijn dat je internet te traag is om normaal te gamen? 4.31Mb/s download en 0.3Mb/s upload is wel erg weinig.
Met die speedtest haal ik 16Mb/s download en 4Mb/s upload en ik heb ook nog wel is last van lagg.

[ Voor 27% gewijzigd door Redblader op 07-07-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom had ik dit nooit met me oude modem/router dan?
En ik heb de tot 20MB/s abonnement van Telfort.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als je een speedtest.net test doet, wat zijn je resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Zou kunnen. De tracert en ping ziet er gewoon heel goed uit. Het is vreemd als er verder niemand zit te downloaden. Ik neem ook aan dat vage anti-virus/spyware het probleem niet kan zijn, daar je die nog niet geïnstaleerd hebt bij je herinstallatie?

Al kan het ook zijn dat je verbinding op het moment van testen gewoon goed was, en dat er sporadisch packetloss op treedt, wat dodelijk is voor t gamen. Ik heb helaas geen ander progje voor je wat je kan draaien tijdens het gamen. Even wat zoeken op google/tweakers op packetloss meten?

Misschien toch maar eens ergens anders proberen, of ergens een router lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit nooit met me oude modem, nu is het geval zo dat ik de" slechte router" nu als acces point heb voor de laptops. En me oude modem als modem/router, mijn pc zit bedraad aan me router die het normaal wel deed. Maar het is nog steeds niet over, dus ik denk dat we kunnen uitsluiten dat het aan mijn router ligt. Zal het dan aan me kabel/ netwerkkaart kunnen liggen of zal het iets anders zijn? Of moet ik met deze router ff de poorten forwarden? Ik heb nog geen last van het uitvallen van teamspeak, dus misschien is UPNP of port forwarden genoeg?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Deze vragen kun je echt het makkelijkste beantwoorden, door je pc bij je buurman neer te zetten en daar eens te proberen.

Anders ben je alleen maar bezig met speculatie.

Pagina: 1