Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

sinds een aantal weken heb ik thuis een internet probleem, soms wil het internet op een willekeurige computer thuis gewoon "uitvallen" dat wil zeggen; hij is nog wel verbonden (draadloos) met de router maar hij ontvangt niks meer.
Ook op mijn HTC Desire die via WiFi verbonden is met onze router wil af en toe internet gewoon niet werken

door de stekker uit de router te halen en deze er 10 minuten later er weer in te stoppen is het probleem 4 op de 10 keer opgelost, maar nog steeds werkt internet dan zeker een half uur zeer traag

Na telefonisch contact met Ziggo raadde deze mij aan om het "kanaal" van de router te veranderen, na het invoegen van ons IP-adres in ons browser kwam ik op een rare site achtige plaats waar ik een gebruikersnaam en wachtwoord in moest voeren.

nu zit ik dus nog steeds met het probleem, tijdens het typen van dit bericht heb ik internet al 2 keer moeten "resetten"
is er iemand die dit ook heeft of gehad heeft en de oplossing gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00

BHQ

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:14:
na het invoegen van ons IP-adres in ons browser kwam ik op een rare site achtige plaats waar ik een gebruikersnaam en wachtwoord in moest voeren.
Is dat zo raar dan?

Probeer eens het standaard riedeltje als admin/admin etc als je het password niet hebt veranderd, daarna kan je het draadloze kanaal wijzigen in de draadloze instellingen van het apparaat.

Hoe? > handleiding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je die problemen ook, als je verbinding hebt met een kabel tussen de router en je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens of er een firmware update beschikbaar is voor je router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:25:
heb je die problemen ook, als je verbinding hebt met een kabel tussen de router en je pc?
ja, dit heb ik al een keer geprobeerd maar ook dan ondervind ik het probleem.
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:37:
Kijk eens of er een firmware update beschikbaar is voor je router...
hoe kan ik deze vinden? heb al op de site van de router (sweex) gekeken maar nog geen gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:17:
[...]
ja, dit heb ik al een keer geprobeerd maar ook dan ondervind ik het probleem.
[...]
Dan lost het wijzigen van je kanaal in je router het probleem niet op, maar dat dacht ik wel.
Als je geen verbinding meer krijgt met internet, maar wel met je router, dan zit het probleem niet in het draadloze gedeelte.

De storing kan bij Ziggo liggen, maar dan moeten je buren in de wijk ook problemen hebben met de verbinding via een router.

Het kan ook in je router zitten, een firmware update kan dan een oplossing bieden. (welk type van Sweex heb je?)

Het kan ook zijn dat het MAC adres van je router niet uniek is in het netwerk van Ziggo.
Er kan immers maar één MAC-adres een werkende verbinding hebben.
Sommige monteurs kiezen wel eens "clone MAC-adres", waardoor het MAC-adres van de laptop van de monteur in de router komt te staan.

p.s. Sweex is ook geen echt merk, dus de kwaliteit kan sterk variëren.
Dezelfde hardware wordt meestal ook onder een andere naam verkocht, zoals Edimax.
Pagina: 1