Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:46

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
Admin/mod kan iemand even titel aanpassen? ''Heeft het nu zin om een 30'' te kopen?''

Ik heb een 24'' scherm 1920x1200 5ms Helderheid 400cd/m² 16:10 Deze eigenschappen wil ik graag behouden, ik wil graag een hogere resolutie hebben 1920x1200 wordt me echt te klein (werk al twee jaar op 1920x1200)

Nu ben ik aan het kijken voor een 30''/27'' en ze zijn duur maar er zit zoveel verschil in specificaties

Enkele voorbeelden

Dell Ultrasharp U2711
pricewatch: Dell Ultrasharp U2711
27'' 2560x1440 maar geeft een whiteglow af wat bekend is bij dell.. kleuren moeten wel goed zijn.
Dual DVI dus neemt twee DVI poorten in beslag?

Dell Ultrasharp 3008WFP
pricewatch: Dell Ultrasharp 3008WFP
Zelfde als de 27'' alleen hogere resolutie en 30'' ipv 27''

LG LG Flatron W3000H
pricewatch: LG Flatron W3000H
30'' maar dan 2560x1600 maar alleen DVI-D

Acer B273HU
pricewatch: Acer B273HU
27'' 2048x1152 helderheid goed en meerderen aansluit opties

Ik vraag niet welke monitor ik moet nemen alleen hoe vindt ik de juist configuratie.

Ik game graag Cod/BF, werk veel met photoshop en Illustrator en internet veel.
Ik weet dat IPS beter is dan TN , wil ook iets eerst proberen dat ik zeker weet hier twee met plezier te kunnen werken maar nu staat er bij elke webshop zo beetje retourneren alleen als de verpakking ongeopend is bij verzegeling verbroken 75% van het aankoop bedrag terug, dit soort schermen koop je niet bij de mediamarkt of paradigit of oid daar kan je wel binnen 14 dagen product terug brengen en 100% aankoop bedrag retour.

En het speelt in me hoofd 30'' zijn schreeuwend duur (door IPS?) beetje 24'' heb je al voor 250,- euro

Stel ik me nu aan of? of kan ik beter twee keer 24/27'' nemen met TN of toch voor een 30'' gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 06-07-2010 17:16 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 14:12
Ik heb onlangs op ebay via XPSdirect een Dell U2711 aangeschaft voor ik meen 830 euro incl. verzenden en 5 jaar premium garantie. Hier heb ik absoluut geen spijt van gehad, ik speel graag zo nu en dan een spelletje en dat gaat opzich prima. Alleen bij Guitar Hero III en Assassins Creed II (bij het activeren van een lookout) merkte ik iets van ghosting. Dit was minimaal, maar je zag iets...

Verder werk ik ook veel in Photoshop, InDesign etc., HEERLIJK :)
Bij het kijken van films zul je toch recht voor je scherm moeten zitten, als ik er schuin op kijk is het zwart niet echt zwart. Omdat ik me er in het begin erg aan stoorde heb ik de brightness ook terug geschroeft naar 20%... nog steeds fel genoeg ;)

Als je nou in de buurt woonde kon je even langskomen en zelf kijken, maar Maashees licht niet echt in je buurt zie ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:46

Jrz

––––––––––––

TerreurBV schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:10:
Admin/mod kan iemand even titel aanpassen? ''Heeft het nu zin om een 30'' te kopen?''
Acer B273HU
pricewatch: Acer B273HU
27'' 2048x1152 helderheid goed en meerderen aansluit opties

Ik vraag niet welke monitor ik moet nemen alleen hoe vindt ik de juist configuratie.

Ik game graag Cod/BF, werk veel met photoshop en Illustrator en internet veel.
Ik weet dat IPS beter is dan TN , wil ook iets eerst proberen dat ik zeker weet hier twee met plezier te kunnen werken maar nu staat er bij elke webshop zo beetje retourneren alleen als de verpakking ongeopend is bij verzegeling verbroken 75% van het aankoop bedrag terug, dit soort schermen koop je niet bij de mediamarkt of paradigit of oid daar kan je wel binnen 14 dagen product terug brengen en 100% aankoop bedrag retour.

En het speelt in me hoofd 30'' zijn schreeuwend duur (door IPS?) beetje 24'' heb je al voor 250,- euro

Stel ik me nu aan of? of kan ik beter twee keer 24/27'' nemen met TN of toch voor een 30'' gaan?
Ik zou niet voor de Acer B273HU gaan ivm lagere verticale res.

Ik draai al 7 jaar 24" 1920x1200.. maar ik zit nu wat verder van mijn scherm af, en vind 27" met dezelfde resolutie een mooi maatje. Net effe wat grotere pixels.

Over het webshop gedoe: Je mag 2 weken na ontvangst het product gebruiken. Daar mag je de verpakking gewoon voor openen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:45
Jrz schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:43:
[...]
Over het webshop gedoe: Je mag 2 weken na ontvangst het product gebruiken. Daar mag je de verpakking gewoon voor openen.
binnen 8 dagen volgens de wet mag je het product retour sturen. geen 2 weken

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 23:06

DefLite

Why so serious?

offtopic:
7 werkdagen volgens: Kopen op afstand

Wat is kopen op afstand?
Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:45
binnen 7 werkdagen zondag is geen werkdag dus 8 dagen! heel goed!

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ontopic:
Een 30" is zalig om mee te werken. Sowieso vind ik TNpaneeltjes maar niets, maar na een tijd lang met 2x 20" gewerkt te hebben toch maar besloten een 30" te kopen en ik heb er nog geen seconde spijt voor gehad.
Met photoshoppen is het ideaal, je hebt flink te ruimte om in te zoomen en toch nog overzicht te hebben, en je kunt lekker veel schermen naast elkaar open hebben staan.

De prijzen zijn er wel naar, maar voor een goede 24" ben je ook niet weinig kwijt, zeker niet als je er 2 wil hebben in dualsetup. Voor €1000 heb je nu al een 30" te pakken, imho zeker waard als je het geld kunt missen.

[ Voor 47% gewijzigd door TERW_DAN op 11-10-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:07
Bij zo'n grote schermoppervlakken is het mij inziens ook al onzinnig om voor TN te gaan. De beperkte kijkhoek zorgt al bij de minste verplaatsing tov je scherm voor kleurverandering. Een IPS scherm bv is hier beter in.

Heeft het zin? Het hangt vooral af van wat je met dat oppervlak aan wil. Voor bv puur gamen zou ik het niet doen, tenzij je een moster stup hebt die die resoluties kan trekken. Voor foto/film bewerking of gewoon een app die VEEL plaats nodig heeft: doen.

Een scherm is itt veel andere pc componenten een investering. Beter 1x een diepe zucht dan je later je halve koop beklagen. Denk eraan, op een scherm kijk je elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-07 19:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik gok erop dat TS na vier maanden niet meer op de input zit te wachten. Zo wel, dan kan hij me bereiken per DM :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.