Login probleem op website

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Op onze website *irrelevant* hebben we een aantal problemen met inloggen. Als je ingelogd bent en je bezoekt een andere pagina met een interval van een half uur of een uur (weet niet precies) dan ben je weer uitgelogd. Graag zie ik dat je gewoon de hele tijd ingelogd blijft, tenzij je echt je browser sluit.

Het tweede probleem is dat het aanvinken van 'save' niet werkt. Het is de bedoeling dat je dan gewoon ingelogd blijft ook al sluit je je browser of zet je je PC/Mac uit. Zoals hier op tweakers dus eigenlijk :)

De website is lang geleden door iemand gemaakt en later is het bewerkt door een aantal andere. Zelf heb ik geleerd door trial and error. Heb aardig wat geleerd, maar hier kom ik gewoon niet uit. Het probleem is er al sinds het begin voor zover ik weet.

Als je inlogt wordt login.php gestart. Heb even de bestanden hier geplaatst:

*weg die code*

[ Voor 171% gewijzigd door MueR op 06-07-2010 17:38 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
We gaan natuurlijk niet jouw code doorlezen en je vervolgens zo de oplossing geven.
Wat heb je zelf al geprobeerd? Of waar denk je zelf dat de fout zit ? ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• FerdiV
DennusB schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:11:
We gaan natuurlijk niet jouw code doorlezen en je vervolgens zo de oplossing geven.
Wat heb je zelf al geprobeerd? Of waar denk je zelf dat de fout zit ? ;)
Moet nog wel wat plaatsen. Zelf geprobeerd? Tja heb wat aan de getallen gezeten die ik dacht dat het zou veranderen. Daar waar het over time ging.

Daarbij heb ik met veel mensen contact gehad om het probleem te verhelpen. Geen van hen kon dit oplossen. Dit waren er werkelijk een stuk of 10.

Wat ik zelf heb geprobeerd was het aanpassen van zaken als:

code:
1
2
3
            setcookie ("userid",  $user['id'], time()+3600*24*60,"/");

setcookie ("userpwd", $user['pwd'], time()+3600*24*60,"/");

[ Voor 19% gewijzigd door FerdiV op 06-07-2010 17:25 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:44
Sessie data heeft een lifetime. Na een x periode is er een y kans dat de garbage collector de sessiedata weggooit. Zie, oa, http://nl.php.net/manual/...ni.session.gc-maxlifetime

Klinkt alsof je beter een eigen loginsysteem kunt implementeren waarbij je een token koppelt aan een useraccount en die opslaat in database en cookie.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:56
Ik zeg dat je sessies gebruikt, en dat die pas na 24 uur weggegooid moeten worden...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• FerdiV
Sessies? Is dat te zien?

Geen idee hoe ik dat dan aanpas. Kunnen jullie mij op weg helpen of is dit een grote klus?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:44
Dat is een aardige klus, zeker als ik zo je eigen kennis inschat.
Vrees dat je beter opzoek kunt naar een kant-en-klaar systeem dat je er probeert in te zetten.

• FerdiV
Ja, maar het systeem werkt. Het punt is dat je maar een half uur of een uur ingelogd blijft.

Het zou fijn zijn als je door het save knopje altijd bent ingelogd, maar is het te veel werk dan is dat maar jammer...

Het zou in ieder geval ontzettend relax zijn om die tijd te verlengen. Is daar geen simpele optie voor? Er moet toch ergens staan dat dat nu maar 30 of 60 minuten duurt?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Zo werken we hier niet. Lees Webdesign, Markup & Clientside Scripting Beleid nog maar even.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.