Verhuizen Websites Directadmin -> Directadmin server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
Hallo mensen,

Ik werk nu tijdelijk bij een bedrijfje met 2 servers in eigen beheer met Directadmin er op. Nou wordt de oude directadmin server afgeschreven en moeten dus de websites verhuisd worden zonder al te veel downtime.

Ik had hetzelfde als volgt in gedachten:
Backups van de users maken
Backup terug zetten op de nieuwe server
Ip omnummering aanvragen bij SIDN.
En klaar is kees.

Maar nu probeer ik eerst 1 backup terug te zetten maar dan geeft hij aan dat dit domein al in gebruik is op de server waar die vandaan komt.

Ik vraag me af of dit de manier is om het te doen of dat er een betere manier is.

Kunnen jullie mij op weg sturen. Heb nog niet heel veel ervaring met hosts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
Heb op de website van Directadmin een beschrijving gevonden hoe dit zou moeten. Echter is het mij nog niet helemaal duidelijk.
2) For each IP that you are using on the old server, you'll need to add new IP's to the new server. Plan out which IP's will match up. Go to Admin Panel -> IP Manager on the new server, and add all of the IP's. You can change the IP assignment of the user when doing the transfer. Eg: If they are currently on an owned IP address, it's quite easy to transfer everyone to a shared IP address, so If you don't have as many IP's, that's not a problem. Similarly, you can add users to owned IP's if they were shared on the old server.
Staat hier nou dat ik het IP adres van mijn oude server moet toevoegen aan direct-admin? Als ik dit doe heb je dus 2 dezelfde ip's. Volgens mij gaat dat niet goed. Als je ping uitvoert naar een domeinnaam hoe weet hij dan naar welke server moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
Dit probleem is ook opgelost.

Voor degene die de oplossing willen weten: Bij multiserver stond domain check aangevinkt. Hierdoor ging hij kijken of het domein al bestaat.

Dit vinkje weggehaald backup teruggezet naar die nieuwe server en nameservers bij sidn verandert.