ik heb sinds een aantal weken een probleem met mijn WRT54Gl v1.1 van +- 1 3/4 jaar oud
soms valt al het internet weg bij mijn laptops en pc's.
windows geeft dan aan dat ik alleen lokaal toegang heb, terwijl ik geen van mijn computers kan pingen, ook het modem en de router kunnen niet worden gepingt.
De router is dan niet meer aanspreekbaar over het ip nummer.
Als ik dan mijn computer direct op het modem aansluit heb ik wel verbinding.
Ik moet de spanning van de router er voor minstens 10 seconden afhalen om de verbinding terug te krijgen.
ik heb het namelijk al meerdere keren gehad toen ik alle connecties van mijn bittorrent client stopte, ook het ik het al een paar keer gehad toen ik bij windows netwerkcentrum mijn adapter uitschakelde en na een tijd weer inschakelde.
ik heb de fout niet kunnen reproduceren op de manier waarop ik dacht dat het gebeurde
is de router defect of zijn er andere dingen in het spel?
alvast bedankt.
Edit:
de firmware versie is de officiele v4.30.14, maar ik had het daarvoor ook al bij v4.30.11
soms valt al het internet weg bij mijn laptops en pc's.
windows geeft dan aan dat ik alleen lokaal toegang heb, terwijl ik geen van mijn computers kan pingen, ook het modem en de router kunnen niet worden gepingt.
De router is dan niet meer aanspreekbaar over het ip nummer.
Als ik dan mijn computer direct op het modem aansluit heb ik wel verbinding.
Ik moet de spanning van de router er voor minstens 10 seconden afhalen om de verbinding terug te krijgen.
ik heb het namelijk al meerdere keren gehad toen ik alle connecties van mijn bittorrent client stopte, ook het ik het al een paar keer gehad toen ik bij windows netwerkcentrum mijn adapter uitschakelde en na een tijd weer inschakelde.
ik heb de fout niet kunnen reproduceren op de manier waarop ik dacht dat het gebeurde
is de router defect of zijn er andere dingen in het spel?
alvast bedankt.
Edit:
de firmware versie is de officiele v4.30.14, maar ik had het daarvoor ook al bij v4.30.11
[ Voor 26% gewijzigd door splitert op 06-07-2010 15:32 ]