Inspire T3030, kapotte volumeknop

Pagina: 1
Acties:

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Hoi,

ik heb een 2ehands 2.1 speakersetje gekocht hier bij V&A - de Creative Inspire T3030.

Ik wist dat er wat aan mankeerde (was ook gezegd), nu blijkt dat waarschijnlijk de bedraadde afstandsbediening niet helemaal lekker meer is, hier zitten namelijk de Bass control (welke wel helemaal prima werkt) en de Volume control op. Probleem is dat het volume constant schommelt van hard naar zacht als ik het schuifje tussen 0 en 4 houd (hij gaat tot 10 - max).

Ik heb hem al open gemaakt maar daar viel niets aan te zien, en ik betwijfel of Creative mij een nieuwe kan leveren omdat het toch alweer een redelijk oud product is (2008/2009).

Nu heb ik gezien dat er een DIN aansluiting op zit welke in de subwoofer wordt geplugged, maar de pinnetjes zien er nog goed uit.

Waar kan het aan liggen? De stekker? De volumeschuif? Intern?

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:41
Gewoon via de afstandsbediening op max 10 zetten en dan beheren via Windows? Of schommelt het op 10 ook?

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:56
Ik heb hetzelfde gehad met net een ander type. Toen ik ze mailde gaven ze aan geen losse afstandbediening te kunnen leveren, en boden aan me korting te geven op een nieuwe set in hun webshop. Alleen is die zo veel duurder dan de gemiddelde webshop dat ik dan nog duur uit zou zijn.

Je zou kunnen proberen een tweede setje te vinden waarvan de AB werkt...

• Dharion
Nou ja, ik zou er zelf geen problemen mee hebben maar het setje is voor mijn opa en oma, en die willen het gewoon via de controller zelf en niet constant hanessen met het niveau in Windows...

Ik heb momenteel idd het setje voluit staan en het niveau in Windows laag, maar ze gaan er zo weer af totdat ik een oplossing heb gevonden.

• Dharion
Nou, Creative kan hem niet meer leveren dus ben zelf even op onderzoek uit geweest, wordt er alleen niet wijzer van :').

Het ligt enkel en alleen aan de volumeschuif, ik ga nog even wat contactspray halen en dat erop spuiten in de hoop dat het dan verbeterd en anders weet ik het niet meer.

Zijn er geen andere bedraadde volume controllers van nieuwere setjes die er gewoon op passen?