Mooie iPhone oplossingen voor in de auto.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Gisteren heb ik mijn nieuwe auto binnen gekregen!
Hartstikke blij ermee natuurlijk. Tot ik achterkwam dat ik geen iPhone extension bij heb gekocht.
Dit had ik wel willen hebben, maar in de media-systeem dat ik heb gekozen bleek hij niet bij te zitten.

Mijn fout natuurlijk voor het niet navragen.

Nu vroeg ik mij af of er simpele en mooie oplossingen zijn om toch via de iPhone naar muziek te kunnen luisteren? Ik heb een 12volt oplader in de auto en een slot voor een 6in1 pci geheugenkaart.

Dank u wel,
Kx22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Misschien zou het handig zijn om
  • Te vertellen welke auto, en sterker nog welke autoradio je gekocht hebt
  • Wat je zelf voor opties hebt gevonden
  • Wat de dealer zei toen je hem deze vraag stelde

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dit is niet de huiskamer.

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 06-07-2010 14:52 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:23
Zit er al een handsfree systeem in de auto? Ik heb een Parrot die via bluetooth m'n iPhone laat bellen en muziek kan streamen. Werkt als een tiet! Als je al een bluetoothdingetje op je radio hebt zitten dan heeft het natuurlijk geen meerwaarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sparhawk schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:26:
Misschien zou het handig zijn om
  • Te vertellen welke auto, en sterker nog welke autoradio je gekocht hebt
  • Wat je zelf voor opties hebt gevonden
  • Wat de dealer zei toen je hem deze vraag stelde
^^
De meeste automerken hebben wel een oplossing waarmee je een iPod/iPhone aan het audiosysteem kunt koppelen, zodat hij ook wordt opgeladen en bediend kan worden via het audiosysteem. Dan zie je ook de tracknamen in het display.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Het is een Mercedes C Klasse met de Comand APS systeem.
Hierin zit al bluetooth voor de telefoon en radio ingebouwd.
De opties die ik heb om media toe te voegen zijn: DVD voor muziek of films en een 6in1 PCI reader.
Daarnaast zit er een 4GB interne geheugen voor media. Nu wil ik niet elke mand mijn muziek updaten, maar heb wel alles op mijn iPhone. Dat leek me dus net even handiger.

Volgens de dealer is er geen mooiere optie dan de iPod extention, maar dat erin laten bouwen kost me nu meer geld plus minstens 2 weken tijd. Aangezien ik bijna op vakantie ga (met de auto) heb ik deze tijd niet.
Daarna kan ik het wel laten doen, maar het is juist van belang dat ik mijn iPhone nu kan beluisteren.

De oplossingen waar ik aan denk: ik heb voor mijn oude auto eens een mp3 speler gekocht die in het rokersknopje werd gezet. Daaruit kwam het muziek via de autospeakers (vraag me niet wat voor techniek hier achter zit). Het was een goedkoop chinees dingetje dat het maar 3 weken uithield. Geen flauw benul hoe dit heet, maar ik hoopte op een dergelijke kabel voor mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 18:45

dimako_

Vogel

Er zit toch wel een aux aansluiting achtig iets in de auto?
sluit je daar iphone op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green944
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 11:36
Eerst proberen de iphone via bluetooth te laten werken. Andere oplossing FMzendertje in de aanstekerplug met een kabeltje naar de koptelefoonuitgang van de iphone. Zoeken op internet naar iphone fmzender :)

Of voor de vakantie je muziek op 4 GB sd kaartjes zetten en na de vakantie de ipod extension laten inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 16:05
als ik zo snel kijk op de merc website ondersteunt de COMAND A2DP (al ben ik niet helemaal zeker van of dit standaard is). Wat je dus kan doen is je telefoon pairen met het systeem en kijken of je in de ipod speler andere uitgangen ziet. Er zijn meerdere tutorials hier over te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

dimako_ schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:37:
Er zit toch wel een aux aansluiting achtig iets in de auto?
sluit je daar iphone op aan.
Ja mijn auto heeft ook zo'n aux-aansluiting, maar de hoofdtelefoonuitgang op de iPod/iPhone is niet echt geschikt als line-out. Verder kun je dan geen gebruik maken van bediening op het stuur.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Tales schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:09:
als ik zo snel kijk op de merc website ondersteunt de COMAND A2DP (al ben ik niet helemaal zeker van of dit standaard is). Wat je dus kan doen is je telefoon pairen met het systeem en kijken of je in de ipod speler andere uitgangen ziet. Er zijn meerdere tutorials hier over te vinden :)
Dat is de die iPod extension van mercedes die nu bij mij er niet bijzit. Ik denk dat ik zo een FM transmitter maar ga proberen, zijn niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

kx22 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:03:
[...]

Dat is de die iPod extension van mercedes die nu bij mij er niet bijzit. Ik denk dat ik zo een FM transmitter maar ga proberen, zijn niet duur.
Ik heb mijn iPhone via aux aangesloten en het geluid is prima (Passat CC met 300Watt versterking). Veel beter dan zo'n FM Transmitter. Bediening van je iPhone via je stuur heb je ook niet op die manier. Gewoon proberen, zo'n kabeltje is nog goedkoper ;-)

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Canaria schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:13:
[...]

Ja mijn auto heeft ook zo'n aux-aansluiting, maar de hoofdtelefoonuitgang op de iPod/iPhone is niet echt geschikt als line-out. Verder kun je dan geen gebruik maken van bediening op het stuur.
Dat is waar, maar als je een alternatieve optie zoekt buiten inbouwen van die iPod-aansluiting wordt het erg lastig om stuurbediening te gebruiken.

Ik zou gewoon de Aux gebruiken, eventueel met een 12v oplader erbij, en als je er een keer tijd voor hebt alsnog die aansluiting in laten bouwen. Dat niveau van integratie is vele malen beter dan iedere losse oplossing.

Edit: FM-zenders zijn inderdaad duurder, het signaal kan soms storen of wegvallen en zelfs in het ideale geval is de kwaliteit minder dan een directe kabel. Voordelen zitten er verder niet aan, dus inderdaad: niet doen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Hertog op 13-07-2010 14:21 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb die officiele TomTom houder aan mijn Brodit clip bevestigd. Audio gaat via de houder naar mijn radio en de houder is actief dus de iPhone wordt ook automatisch opgeladen.

Werkt perfect... ik zit nooit meer met draden/aansluitingen te kloten voor muziek e.d., heb perfecte GPS ontvangst met TomTom en door het bevestigen aan de Brodit clip heb ik de TomTom houder niet met die lelijke zuignap aan het raam zitten.

Alles binnen handbereik vanaf de middenarmsteun :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Marcelloz schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:15:
[...]

Ik heb mijn iPhone via aux aangesloten en het geluid is prima (Passat CC met 300Watt versterking). Veel beter dan zo'n FM Transmitter. Bediening van je iPhone via je stuur heb je ook niet op die manier. Gewoon proberen, zo'n kabeltje is nog goedkoper ;-)
met ^^

Ik heb FM gehad, en los van het feit dat het crap is is het ronduit gevaarlijk. In een gebied waar de FM stampensvol is ga je elke 5 min een nieuwe frequentie zoeken. Het is wachten op een ongeluk..

Kabeltje past op de cd lader van mn autoradio, kost 15 eur op het net, inbouwen duurde half uurtje...

[ Voor 8% gewijzigd door Yalopa op 25-07-2010 12:39 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1