Hoi,
Eerst even een beschrijving van de situatie:
1 Win 98 SE pc met 2 netwerkkaarten (server):
- realtek TCP/IP voor het kabelmodem
- 3com Etherlink voor de netwerkverbinding
1 Win 98 SE pc met 1 netwerkkaart (client):
Probleem:
De server werkt perfect. Ik kan bestanden delen en deze ook via de netwerkomgeving op de server zelf bekijken.
Het probleem zit bij de client. Het installeren van de kaart gaat perfect. Windows herkent 'm. Het installeren van de protocollen levert ook geen probleem op.
Ik wil dus eerst proberen om met Netbeui bestanden te delen. Ok, Netbeui installeren, aanvinken: bestanden en printers delen, opnieuw opstarten... He, geen wachtwoord-aanmeldingsscherm
Via verkenner proberen om bestanden te delen: optie "delen" niet aanwezig
En via netwerkomgeving kan ik niet bij de server. 
Nog wat instellingen welke ik heb gemaakt:
- Primaire aanmelding: client voor MS Netwerken
- werkgroep naam is hetzelfde
- Snelle aanmelding bij client voor MS Netwerken
Ik heb van alles geprobeerd: verschillende netwerkprotocollen en instellingen. Het uiteindelijk doel: internetverbinding delen.
Verder heb ik wel BlackICE draaien. Kan die in de weg zitten voor bestands-deling? Nee toch?
Wie o wie kan me helpen om de pc's met elkaar te laten communiceren via Netbeui om bestanden te delen...
Bij voorbaat d(r)ank. Groetjes, Skiwi
PS: kabel is ook in orde...
Eerst even een beschrijving van de situatie:
1 Win 98 SE pc met 2 netwerkkaarten (server):
- realtek TCP/IP voor het kabelmodem
1 Win 98 SE pc met 1 netwerkkaart (client):
Probleem:
De server werkt perfect. Ik kan bestanden delen en deze ook via de netwerkomgeving op de server zelf bekijken.
Het probleem zit bij de client. Het installeren van de kaart gaat perfect. Windows herkent 'm. Het installeren van de protocollen levert ook geen probleem op.
Ik wil dus eerst proberen om met Netbeui bestanden te delen. Ok, Netbeui installeren, aanvinken: bestanden en printers delen, opnieuw opstarten... He, geen wachtwoord-aanmeldingsscherm
Nog wat instellingen welke ik heb gemaakt:
- Primaire aanmelding: client voor MS Netwerken
- werkgroep naam is hetzelfde
- Snelle aanmelding bij client voor MS Netwerken
Ik heb van alles geprobeerd: verschillende netwerkprotocollen en instellingen. Het uiteindelijk doel: internetverbinding delen.
Verder heb ik wel BlackICE draaien. Kan die in de weg zitten voor bestands-deling? Nee toch?
Wie o wie kan me helpen om de pc's met elkaar te laten communiceren via Netbeui om bestanden te delen...
Bij voorbaat d(r)ank. Groetjes, Skiwi
PS: kabel is ook in orde...