~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Wow die 2de foto Is echt prachtig!!

WowPropane schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:52:
Gisteren mijn Lumia 930 nog eens afgestoft, W10M erop gezet en afgelopen nacht even mijn uitzicht op de plaat gezet. Blijft een enorm goede smartphone camera die daarin zit. Blij met het resultaat ondanks de meerdere lagen glas onder een hoek die voor wat reflecties van lichten zorgt:
rl]
Bij deze nog een paar foto's gemaakt door mij met een note 4. Alle foto's zijn gemaakt in nederland, en met minimale aanpassingen.
Foto's telefoon | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 80% gewijzigd door johanneslol op 23-05-2016 17:17 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
The devil is in the details.
Tallinn, Estlandjohanneslol schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:16:
[...]
Wowinderdaad! Ook prachtig uitzicht
waar was dit ?
Het moest natuurlijk : oHahn schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:55:
Hij gebruikt :O wat op de meeste sites/apps een verbaasde smiley is, alleen op Tweakers is het een vermoeide smiley...
Mooi!Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:16:
zoveel mooie plaatjes hiero gemaakt met een telefoon
ik heb deze met mijn samsung galaxy s6 edge plus gemaakt bij aquazoo leerdam
[afbeelding]Lion fish by Mark, on Flickr
Hier de zonsopkomst van vanochtend, geschoten met een iPhone 6s. Met wat hulp van de app ProCamera voor wat lichte HDR.

Hier in de nacht van donderdag op vrijdag Midzomer goed gevierd. Lekker in de natuur, vreugdevuren, BBQ, en dit soort magische momenten tussen de bomen door.

iPhone 6s met ProCamera in HDR mode.
Wow echt prachtig!Propane schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:36:
@Sleehond, misschien via zo'n Tweakers foto album, maar anders moet je het inderdaad even ergens uploaden en dan kun je de link met [img] tags in je post zetten.
Hier in de nacht van donderdag op vrijdag Midzomer goed gevierd. Lekker in de natuur, vreugdevuren, BBQ, en dit soort magische momenten tussen de bomen door.
iPhone 6s met ProCamera in HDR mode.

Deze foto heb ik gisteren gemaakt tijdens het fietsen.
Foto's telefoon | ||||
![]() |

Edit: Via Paint Shop Pro en een guide wat dingen aangepast. Vind dit toch een stuk mooier.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 05-07-2016 19:30 ]
Hij is zo ook al mooi hoorPilatuS schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:47:
Kwam tijdens het rijden vanavond een wolkenformatie tegen die erg mooi was. Ik weet dat er met PS wat mooiers van te maken is, maar die skills heb ik helaas niet.
[afbeelding]
Ik was zelf afgelopen weekend weer even op pad met de Lumia 930. Lekker zitten relaxen in een haventje en een onweer systeem op zien bouwen.

Oeh, die wolken zijn vet!Propane schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 00:17:
[...]
Ik was zelf afgelopen weekend weer even op pad met de Lumia 930. Lekker zitten relaxen in een haventje en een onweer systeem op zien bouwen.
Toen ik de OnePlus One bezat, heb ik wat een eigen stijl proberen te maken. Soms kan het een vet effect geven.
My all-time favorite. Het heeft zoiets onschuldigs. Ik zag het kleine meisje zitten en wist meteen dat ik meteen de telefoon erbij moest pakken.

Wat andere foto's

En een festival..

Eergisteren deze nog genomen met de OnePlus 3.

Ik wil vanaf nu ook wat meer foto's maken die niet zo silhouette-achtig zijn.
Wat een prachtige plaatjes zeg. Bijzonder dat telefoons dit tegenwoordig kunnen.
Wilde zelf ook nog een plaatje delen. In Kroatië geschoten met een iPhone 6, door gebruik te maken van de panoramastand. Letterlijk gemaakt in het voorbij lopen.. Was zelf verbaasd bij thuiskomst.

Zelf 2 gemaakt:
Onbewerkte versie (enkel grootte), maand of 3 geleden, was een paart gezicht.

Deze enkel via de Nokia app auto-kleuren gedaan (en verkleind).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Nice, ik mis de camera van mij Oneplus One maar ja ik had maar niet van een berg moeten rennen met een telefoon in mijn broekzak
Hier mijn drie favoriete smartphone foto's:

Ze zijn gemaakt met een Nexus 5 in RAW en de eerste twee bewerkt met Lightroom op de PC en de laatste op de mobiele Lightroom.
Gamet (haast) niet meer en heeft geen GTX660TI
@ Smartt - Mooi zwemplekje tijdens zonsondergang
@ SinergyX - De vorst/ijskristallen zijn erg vet. De tweede is niet klikbaar?
@ wesley17 - Mooie situatie voor een zwart/wit of sepia foto. Heeft wel een bepaalde sfeer zo.
@ GTX660TIGamer - Ik vind persoonlijk de eerste erg fijn. De derde is een beetje veel saturation voor mij
Hier nog een paar van een wandel tripje afgelopen weekend:
iPhone 6s met ProCamera in HDR mode:

Lahemaa Rahvuspark

Lahemaa Rahvuspark
Lumia 930 met HDR Mode

Lahemaa Rahvuspark
https://farm8.staticflick...422152_a821a8e1ab_o_d.jpg
[ Voor 8% gewijzigd door BlazeMuis op 06-07-2016 20:52 ]
https://www.flickr.com/ph...702/in/dateposted-public/
[ Voor 125% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:08 . Reden: Leeg ivm privacy ]
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:08 . Reden: Leeg ivm privacy ]
Hier een paar foto's van afgelopen vakantie in Kroatië. Genomen met een Galaxy S7.

Deze is van een tijdje terug. Er kwam een flinke regen en onweer bui voorbij maar in de reflectie van het hotel vlak naast mijn gebouw was het prachtig mooi weer

Wat wel aardig is dat ik hier geen enkele filter overheen gegooid heb. (nou ja niet bewust
F/2.0 S: 1/1208 ISO: 60

Oja en 1 die mijn vrouw maakte op griekenland. Details over deze foto weet ik helaas niet meer:

[ Voor 102% gewijzigd door MysterX op 08-08-2016 13:17 ]
When does the hurding stop?
Dat zijn erg mooi foto's!Danny.G schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:23:
[...]
Oeh, die wolken zijn vet!
Toen ik de OnePlus One bezat, heb ik wat een eigen stijl proberen te maken. Soms kan het een vet effect geven.
My all-time favorite. Het heeft zoiets onschuldigs. Ik zag het kleine meisje zitten en wist meteen dat ik meteen de telefoon erbij moest pakken.![]()
[afbeelding]
Wat andere foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En een festival..
[afbeelding]
Eergisteren deze nog genomen met de OnePlus 3.
[afbeelding]
Ik wil vanaf nu ook wat meer foto's maken die niet zo silhouette-achtig zijn.
Dat de foto's silhouette-achtig zijn maakt niet uit hoor!
Hoi
Thanks! Tof dat je ze mooi vindt.TheBrones schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:46:
[...]
Dat zijn erg mooi foto's!
Dat de foto's silhouette-achtig zijn maakt niet uit hoor!

Heb nu net een HTC10, ben benieuwd wat voor een shots ik daar mee kan maken.

(en jah, widescreen is fucking lelijk... maar ze komen toch bijna niet van m'n telefoon af, dus boeiuh)
[ Voor 5% gewijzigd door sHELL op 06-08-2016 00:46 ]
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
@sHELL Bloemen zijn altijd dankbare foto onderwerpen

Geen idee wat voor bloem dit is, zat 's avonds in de tuin en toen viel precies het licht op deze bloem. Eind resultaat is dit

Duesenberg SJ Phaeton in het Louwman Museum
Foto met de auto is ook super! Soms zou je bijna zeggen: waarom heb je een DSLR nodig
Ik heb ook wat telefoonfoto's gemaakt, allen in Schotland:
1: Trotternish, Skye

2: Elgol

3: Seilebost, Isle of Harris

4: Neist Point

5: Fairy Glens

6: Elgol

7: Elgol, Cuillin mountains

8: Neist Point

Ik heb ze met de HTC10 geschoten en dan niet op 12mpix 4:3, maar op 16:9 formaat, 9Mpix resolutie 4000x2240px, ik haat namelijk het 4:3 formaat
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Hmmm ergonomie van een DSLR is wel fijn. Als ik veel foto's moet maken dan zie ik dat niet met m'n telefoontje doen.Deathchant schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:42:
Dat zijn toch wel gave foto's met die bloemen hoorTegen de zon in en toch nog relatief mooie, redelijk ruisvrije onderwerpen.
Foto met de auto is ook super! Soms zou je bijna zeggen: waarom heb je een DSLR nodig
Met m'n telefoon maak ik de moment opnames van leuke dingen die ik toevallig tegenkom, bloempjes kom ik vaak tegen. Vroeger zeulde is een DSLR overal mee naar toe, maar een bloempje fotografeer ik niet meer met dat ding. (tenzij de botanicus in mij begint te kriebelen)
Mooie vakantie foto's trouwens
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Kon helaas ook het overbelichte vlak niet meer terug trekken uit de RAW, maar wel wat meer heuvels uit de schaduw op de voorgrond. Toch wel prettig soms, RAW ondersteuning op je smartphone
@hierboven: jammer dat je laatste foto niet helemaal scherp is (wat natuurlijk begrijpelijk is), dat wegspetterende water is toch een leuke toevoeging.

Hier mijn plaatje, geschoten met mijn Nexus 5 in HDR. Helaas niet scherp, maar ik vind het toch een redelijk geslaagde foto vanwege de weerkaatsing van het licht. Vanavond of morgen maar eens kijken of ik wel een foto kan maken die scherp en recht is.
[ Voor 19% gewijzigd door AMD1800 op 09-09-2016 12:18 ]
Anyway. Foto van Spiral is echt ragscherp, er zit alleen beergingsonscherpte vh been in. Ik vind het echt een geweldige foto en de kleuren zijn echt prachtig. Is deze nog nabewerkt?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ja, ik weet het. Het was ook meer om de potentie te laten zien. Het hek zet ik er juist op om wat meer diepte in de foto te creëren. Daarnaast vind ik de druppels die aan het hek hangen een extra toevoeging aan de foto.RobbieB schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:56:
Lichtelijk ironisch dat je feedback geeft op de foto boven je die je niet scherp vind en dan zelf de meest onscherpe foto uit dit topic posten... Foto heeft wel potentie. Ik hou zelf wel van sunflares, maar ik zou het hek eronder er niet opgezet hebben.
Anyway. Foto van Spiral is echt ragscherp, er zit alleen beergingsonscherpte vh been in. Ik vind het echt een geweldige foto en de kleuren zijn echt prachtig. Is deze nog nabewerkt?
Ik heb inmiddels alweer een nieuwe gemaakt. Dit keer een paar uur later en met varend bootje.
Plaatje is klikbaar. Wederom geschoten met Nexus 5.

zelf tijdens mijn vakantie met de Nexus 5x wat foto's genomen.

[ Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 10-09-2016 12:25 ]
Cloud ☁️
@Downloader_NL Zoals boven de foto's vermeld staat, zijn ze gemaakt met een iPhone SE. Ik moet zeggen dat jouw foto ook een mooi vakantiekiekje is, maar de bewerking(?) is wat mij betreft een beetje te grof.

Allemaal met de Samsung Galaxy S7 Edge gemaakt op de Prof stand.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
@Downloader. Supervette plaat!
Vanavond een Pano gemaakt met de iphone6s

[ Voor 17% gewijzigd door Tomas_ op 18-10-2016 22:22 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Erg mooi! Eerst valt je oog op de bij en bloemen, vervolgens zie je nog een dikke rups zitten.
Gave plaat! Wist niet dat je in de profstand ook dingen als sluitertijd aan kon passen, zie nu dat dat op de S6 ook gewoon kanFalastine schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:05:
[afbeelding]
Allemaal met de Samsung Galaxy S7 Edge gemaakt op de Prof stand.
Dan ook even een plaatje van mijn kant. Geschoten toen ik aan het wachten was op de boot terug van Ameland. Heb de kleuren bewerkt d.m.v. een filter.

Scherp hoor! Had ik niet zo snel gezien. Een Edit op de iphone en te snel op internet plempen. Heb effe snel gekeken maar heb hem wel geschoten met dubbeke boog. Kleuren daarvan zijn wat minder. Plaats hem er morgen wel bij.Grozno schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:26:
Tof geschoten! Jammer dat de tweede er niet helemaal op staat.
-edit- zie nu ook dat de pano niet betjes geplakt is 🙃 Nog wat werk aan de winkel....
[ Voor 10% gewijzigd door Tomas_ op 18-10-2016 23:17 ]
Vandaag toertje gemaakt rond Markermeer. Dit is IJsselmeerkant vanaf de Houtribdijk met OnePlus X geschoten met Camera FV-5, al heb ik in dit geval niets aan instellingen gedaan:

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Hier een kleine bijdrage gemaakt met mijn S6 Edge op Gran Canaria 2,5 week geleden

Live youre Life and Enjoy every Day
Ik breng zelf een groot deel van m'n tijd in de lucht door, hier een paar plaatjes van m'n Lumia 950 XL;

Ook als passagier kom je mooie plaatjes tegen.
En deze twee vallen meer onder "mooi dat het kan met smartphones tegenwoordig". Op groot formaat niet super. Noorderlicht vastleggen met 4 seconde exposures, handheld, en toch nog een enigszins bruikbaar plaatje krijgen om het moment te delen:

Maar ik vond hem meer bijzonder door de kleuren.

[ Voor 23% gewijzigd door Cosmo_nl op 24-11-2016 07:09 ]
@Cosmo_nl mooie lucht!
Zelf ook eentje gemaakt, met HDR om nog enigszins wat detail in de voorgrond te hebben.

Na een aantal pogingen ook geluk gehad met m'n kat, 't beestje bleef maar wegkijken van de camera

[ Voor 33% gewijzigd door wisselwerking op 07-12-2016 22:27 ]

Onbewerkt, met een Nexus 6P in Amsterdam.
Hier nog twee vanuit de lucht boven het zuiden van Polen en boven Oostenrijk, met een Lumia 950:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Afgelopen weekend geschoten op Central Park Festival in Utrecht.
Geschoten met de S8, ook erg vlug geschoten vanwege de timing, maar toch best een behoorlijk plaatje vond ik.
2 stuks!

[ Voor 23% gewijzigd door Sleehond op 29-05-2017 15:00 ]

iPhone SE
[ Voor 32% gewijzigd door kaos001 op 30-05-2017 11:38 ]
Ik ging laatst onderweg naar school en stopte onderweg voor deze foto:

Vond 'm nog best goed gelukt (weinig nabewerking, HDR op iPhone 7)

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

don't mind me
Hierbij van mij een plaatje van begin Oktober van de Samsung S8 op Mallorca.
Geen enkele filter of edit gedaan. Vind het een heel aardig plaatje zelf

[ Voor 9% gewijzigd door Sleehond op 20-10-2017 15:21 ]
Hier twee plaatjes van mij.
Eerste was deze zomer langs de kust van Kroatië ten zuiden van Split, onderweg naar Dubrovnik. Plaatje uit een Lumia 950XL;

En deze is van een recente zonsondergang tijdens kruis vlucht, geschoten met mijn S7 met een wide angle lensje erop (Samsung Lens Cover, zie mijn review voor meer

@Sleehond Vind deze foto's altijd een beetje "standaard". Wel mooi scherp en past prima in het plakboek.
@Propane Kleuren van de displays uit de cockpit staan goed bij de zonsondergang!
Gister zelf een leuk plaatje kunnen schieten aan het einde van mijn werkdag met de Galaxy S7. Helaas is de instelling dat die raw moet opslaan in de profstand na een update verloren gegaan. De jpg iets aangepast en een beetje fotosjop toegepast omdat er nog een auto miste in de rij.

Verder niet de gelegenheid gehad om een écht mooie foto te maken, maar je kunt zien dat het scherpe foto's zijn. Sommige zijn iets overbelicht, maar ik denk zelf dat het keurige foto's zijn voor een toestel van €200 euro.
Maak ze even passend en maak een selectie van 2-3 foto's. Nu is het een onsamenhangende dump.
[ Voor 51% gewijzigd door Grozno op 15-12-2017 21:46 ]
https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/
Gemaakt in RAW formaat en ge-edit in Adobe Lightroom. Helaas is de kwaliteit een stuk slechter geworden nadat het geconvert is naar een JPEG.

Gemaakt met de Huawei P20 Pro
20-juni-2018

15-jul-2018 (vanaf de 'kop')

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

HDR op telefoon, in Lightroom nog wat aan gesleuteld, wat schaduwen opgetrokken en selectief kleuren verzadigd.
Ik zie het inderdaadcedras schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:38:
Die halve mensen onderin zijn wel een misser bij beide foto's.

Beginnersfoutje?

Met nieuwjaarsdag (alweer 2 maanden terug

[ Voor 4% gewijzigd door Niekleair op 01-03-2019 19:08 ]
[img]error.jpg[/img]
Iphone 11 wideangle camera:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Zelf dacht ik eens een leuk experiment te doen door proberen een sterrenlucht te fotograferen met m'n mobiel om te zien wat er mogelijk zou zijn.
Op m'n Nokia 8.1 bleef het beeld helemaal zwart, maar met de iPhone 11 en 30 seconden sluitertijd lukte het zowaar om wat sterren te fotograferen.
In Nederland zal dat waarschijnlijk niet lukken met al die lichtverontreininging. Op Tenerife kom je een heel eind.

11 Pro Max @ 10 seconden Night Mode handheld:

Sony Xperia 5 @ 30 seconden ISO64

Daar zie je toch gewoon duidelijk Orion ondanks de lichtvervuiling van een stad rondom (formaat ca. 450.000 inwoners).
Nogal oneerlijk vergelijk natuurlijk maar ik moet nog eens een head to head proberen, beiden op tripod etc. Algemene ervaring voor mij is wel dat Night Mode in echt donkere situaties er vaak OK uit ziet op je telefoon maar wazig en noisy op een groter scherm. Meestal alleen geschikt voor social media.
De "echte" long exposures uit de Xperia vereisen iets meer fotografie know-how qua instellingen maar zijn dan wel bruikbaar op grotere schermen ook.
En beiden vallen compleet in het niet vergeleken met m'n full frame Pentax, haha
Ben overigens wel een fan van (o.a.) die foto van Amsterdam van @Koppensneller of die strandfoto van @Sleehond boven, ondanks dat die laatste een tikkeltje scheef staat. Geen idee of jullie nog op een reactie zaten te wachten haha.
Make lovecraft not warcraft.
:strip_exif()/f/image/eTekb1w2R8mTY7hLp6qiyiR2.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo reed ik vanavond naar huis van het werk en het viel op dat het bijzonder druk geweest was in de lucht. Gecombineerd met een gave zonsondergang, gaf deze foto:

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
@wiewatwaar Das zeker een mooi resultaat. Verbazingwekkend hoe goed die kleine sensortjes zijn (en de software erachter).
Moest zelf noodgedwongen langs het ziekenhuis in Oostenrijk (gelukkig is alles goed). En daar belande ik in het ziekenhuis van Zams. Zo oud vind je ze niet meer in Nederland maar wat een karakter (dikke beeldbuis tv op je kamer, houten plafonds en dat soort werk). Maar toen ik nog even de laatste zonnestralen mee wilde pikken buiten, viel me op hoe geweldig mooi het aan de buitenkant was. Voeg een paar bergen toe en voila.

St. Vincent Sunset by Gijs Peijs, on Flickr
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Ik heb afgelopen weekend op twee plekken met mijn Leica M240 (24MB full frame)+50mm Summicron naast mijn iPhone16 foto's gemaakt. Als je weet hoe je moet kijken zie je de verschillen wel maar mijn iPhone verbaast mij wel, keer op keer. Zien jullie het ook?
:strip_exif()/f/image/H1wq23l5gpOwo4Q2COpEnXhb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x0x8JsI5yEw01mUc1qTkXpKB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mnMAWJD8Q8ljCFJL0PT53mYq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t3fk6EWfc7DIcLEfPKzc85Zv.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat gezegd hebbende beleef ik weinig plezier aan fotograferen met mijn telefoon. Ergonomisch slecht, timing blijft moeilijk. Nee, geef mij toch maar gewoon een echte camera als ik mag kiezen.
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Interessante vraag!wiewatwaar schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:19:
Ik heb afgelopen weekend op twee plekken met mijn Leica M240 (24MB full frame)+50mm Summicron naast mijn iPhone16 foto's gemaakt. Als je weet hoe je moet kijken zie je de verschillen wel maar mijn iPhone verbaast mij wel, keer op keer. Zien jullie het ook?
...
Maar als je met een camera op pad bent, ben je bezig met fotografie, terwijl je met een telefoon toevallig OOK kunt fotograferen. Je kijk anders naar de wereld met een dedicated camera in je hand en dat is waarom ik die prefereer
En daar ben ik het helemaal mee eens. Een mobiel blijft toch een compromis. Een beetje als een multitool: Je kunt er misschien best mee knippen maar dat maakt het nog niet tot een fijne schaar.sys64738 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:32:
Dat gezegd hebbende beleef ik weinig plezier aan fotograferen met mijn telefoon. Ergonomisch slecht, timing blijft moeilijk. Nee, geef mij toch maar gewoon een echte camera als ik mag kiezen.
Ook hier wordt reageren op je voorgangers gewaardeerd.
Plaatjes niet breder dan 800pixel. Je mag er uiteraard wel een linkje naar een grotere versie van maken.