"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Wifi N is alleen leuk als je veel data via het netwerk kopieert. Voor de rest ga je nooit een verschil merken. Internet gaat doorgaans toch tot 20mbit, en g kan 54mbit/s aan. Alleen plaatsen waar je dus boven die snelheid komt (snel internet op een uni of iets dergelijks) zul je het met wat minder snelheid moeten doen. Ook dan geldt het verschil eigenlijk voor downloaden. Bij normaal gebruik ga je het niet merken. Voor de b en g-standaarden afgeschaft zijn heb jij wss ook al lang een andere netbook.
[Voor 43% gewijzigd door GENETX op 06-07-2010 13:50]
GENETX, thanks. Ik schaf het laptopje aan voor mijn master-jaar op de uni. Er is dus wel een >20mbit netwerk, maar ook daar gebruik ik internet slechts voor zaken die weinig bandbreedte vereisen. En inderdaad; ik ga er vanuit dat ik over 2/3 jaar een nieuw netbookje aanschaf dus ik ben blij te horen dat ik tot die tijd met b/g toe kan 

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Het G-protocol is 54Mbit half duplex, dus 27Mbit up en downGENETX schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:48:
Wifi N is alleen leuk als je veel data via het netwerk kopieert. Voor de rest ga je nooit een verschil merken. Internet gaat doorgaans toch tot 20mbit, en g kan 54mbit/s aan. Alleen plaatsen waar je dus boven die snelheid komt (snel internet op een uni of iets dergelijks) zul je het met wat minder snelheid moeten doen. Ook dan geldt het verschil eigenlijk voor downloaden. Bij normaal gebruik ga je het niet merken. Voor de b en g-standaarden afgeschaft zijn heb jij wss ook al lang een andere netbook.

Dit topic krijgt een kickje richting Netwerken

Het is beter om te kijken welke beveiling je kaartje ondersteunt, WPA2 is wel minimaal wat dat betreft.
ADSL gaat doorgaans tot 20 Mbit ja, genoeg kabelaansluitingen die daar tegenwoordig (ruim) boven zitten.GENETX schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:48:
En G is zoals gezegd 54/2 = 27 Mbit/ max.
Dat gezegd hebbende, @TS: vaak kun je laterop makkelijk een (mini PCI-e) wifi N kaartje erin zetten. Nu doen merken als Lenovo en HP daar doorgaans vrij moeilijk over mbt whitelists in de BIOS, met Asus zou het wellicht beter kunnen.
Qua draadloze snelheid: Ja, dan is wifi G prima te doen. Echter: Bij N heb je wel een beter bereik van het netwerk, en deze heeft ook minder last van andere apparatuur die kan storen.
Dat is wel een voordeel van de N-standaard. (ik merk het verschil zelf met de opvolger van de intel interne b/g standaard van mijn laptop. De nieuwe, met n-draft heeft minder last van de storingen)
Dat is wel een voordeel van de N-standaard. (ik merk het verschil zelf met de opvolger van de intel interne b/g standaard van mijn laptop. De nieuwe, met n-draft heeft minder last van de storingen)
Pagina: 1