Connector alcor au6986

Pagina: 1
Acties:

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
Van deze memorystick hangt de connector op half zeven. Laptop viel, stick zat erin, krom... Uiteraard géén backup van de data (het is niet mijn stick :) ). Ik heb wat rondgezocht, maar vind alleen zéér dure oplossingen, voor wat ik verwacht niet meer dan een beetje soldeerwerk. (met alle respect voor soldeerwerk, ik kan het niet, maar 500 euro...)

Ik heb ook het PIN aansluitschema gevonden, : http://soft.laogu.com/datasheet/88/AU6986_ETC_1401696.pdf maar zoek dus iemand die wél de skills heeft om deze stick weer tot leven te brengen.

Enig anders advies wordt ook op prijs gesteld, de eigenaar van de stick knijpt em flink !

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 18:55

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb je een foto van hoe de stick er nu bij ligt? Ik snap de verwijzing naar de chip niet helemaal, als alleen de connector er af gebroken is dan is het toch een kwestie van die er opnieuw op solderen? En de pins in zo'n connector zitten altijd in dezelfde volgorde.
Er zijn vast Tweakers die dit wel voor je willen proberen, waar bevindt de stick zich momenteel?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• MMMMMM
Nee ik werd net gebeld door mijn zwager. Stick is vanavond in mijn bezit, dan kan ik er uiteraard een foto van posten.

Het verhaal : de connector (dus het deel dat in de pc gaat) was verbogen, dat hebben ze heel voorzichtig teruggebogen, maar in de pc doet de stick niets meer. ik heb nu gezegd "afblijven" en niets meer doen.

Ik hoop idd op een Tweaker die de behuizing eraf haalt, pinnetjes terugbuigt, evt vastzet met een beetje soldeer en de data eraf pompt, daarna mag het ding de prullenbak in.

omgeving Utrecht

• MMMMMM
Topic mag dicht, held heeft verbindingen in orde gemaakt, stick uitgelezen