Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gisteravond heb ik mijn case leeggehaald en alles overgezet naar mijn tijdelijke ''nieuwe case''

Eenmaal naar alles ge-dubbelcheckt te hebben of alles goed en correct was aangesloten het moment om de pc maar is aan te zetten.

Meteen viel mij iets op, als ik hem aanzet begint mijn videokaart-fan op 100% te spinnen en geef hij een cotinu een peiepend geluid. De videokaart geeft tevens ook geen beeld meer na het overzetten , waar die voorheen totaal geen kuren vertoonde.

Specs:

Amd Phenom || 955 c2
2x1 gb dominators ddr2 1066
2x2 gb dominators ddr2 1066
Asus M3A76-CM
Asus 5850 1gb ddr5 Voltage tweak edition
500 wt Zalman voeding

Ik heb niet de mogelijkheid om de kaart in een ander systeem te testen, maar misschien dat jullie tips hebben...

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-07 09:07
Ik neem aan dat het jou mobo is dat piept en niet de videokaart? Kan erop wijzen dat er toch een component geen of niet genoeg stroom krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Dnomaid schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:00:
Ik neem aan dat het jou mobo is dat piept en niet de videokaart? Kan erop wijzen dat er toch een component geen of niet genoeg stroom krijgt?
Nee is 100% zeker niet het moederbord. heb alles uitgesloten en ik kom uiteindelijk op de videokaart uit.
En alles is dubbel dubbel gecheckt en alles krijgt stroom.

Ik heb al wat forum's afgestuind, dus ook hier met niks vergelijkbaars gevonden wat aansluit op mijn probleem.

Sommige zullen gaan ''zeuren'' dat ik het hangen en opstarten probleem moet doornemen, maar alles is goed aangesloten en ik kan met 100% zekerheid zeggen dat het uit mijn videokaart komt.
Is geen kortstondige piep o.i.d, maar blijft maar net zolang doorgaan totdat ik de pc weer uit schakel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-07 09:07
Je hebt ook geen andere videokaart waarmee je kan testen? Kan je je scherm rechtstreeks op je moederbord aansluiten? Probeer eens een bios reset.

Als alles voordien gewoon werkte en je gewoon alles in een andere case hebt gebouwd zou ik het toch echt bij de aansluitingen zoeken. Je hebt toch mooi op een anti-statisch oppervlak gewerkt enzo? Beschadiging kan ook altijd de oorzaak zijn.

En niet om vervelend te doen, maar kan iemand bevestigen dat videokaarten kunnen biepen?

[ Voor 4% gewijzigd door Dnomaid op 06-07-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231952

Lijkt mij eerder een foutcode van je BIOS. Is het geheugen bijvoorbeeld los komen te zitten bij de verhuizing?
Zonder RAM geheugen ook geen werkende GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 13:46
Kan ik helaas niet bevestigen, ken hetzelfde probleem alleen van een 7950GX2 die ik had; hiervan bleek één kaart kapot en het ding klonk als een stuka bommenwerper.

Het kan zijn dat je iets kapot hebt gemaakt bij het overzetten van de onderdelen.

Heb je het RAM ook verwijderd bij het overzetten of in je mobo gelaten?
- Als je het eruit gehaald hebt dan kan je ook proberen met enkele DIMMs in verschillende sloten te BOOTen.

Vervelende vraag, maar: Heb je al de power connectors aangesloten op de videokaart (2x6-pins)

Wat gebeurd er als je de PC opstart zonder videokaart?
- Als de PC gewoon opstart zonder lawaai dan is je videokaart kaputt. Als er geen zichtbare (overdreven) schade is, dan kan je de GPU opsturen en hopen op een nieuwe.

Heb je toevallig een tweede, backup videokaart die je kunt gebruiken? Maakt in het eerste geval niet uit of het PCI of PCI-E is.

edit: Een BIOS reset is inderdaad mandatory voordat je iets doet met de hardware.

[ Voor 4% gewijzigd door Allubz op 06-07-2010 14:05 ]

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Anoniem: 231952 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:01:
Lijkt mij eerder een foutcode van je BIOS. Is het geheugen bijvoorbeeld los komen te zitten bij de verhuizing?
Zonder RAM geheugen ook geen werkende GPU.
Nee, alles is netjes stevig weer bevestigd. Geheugen is gewoon blijven zitten tijdens de verhuizing...en ze zitten ook goed aangedrukt in het slot dus geheugen is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Dnomaid schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:28:
Je hebt ook geen andere videokaart waarmee je kan testen? Kan je je scherm rechtstreeks op je moederbord aansluiten? Probeer eens een bios reset.

Als alles voordien gewoon werkte en je gewoon alles in een andere case hebt gebouwd zou ik het toch echt bij de aansluitingen zoeken. Je hebt toch mooi op een anti-statisch oppervlak gewerkt enzo? Beschadiging kan ook altijd de oorzaak zijn.

En niet om vervelend te doen, maar kan iemand bevestigen dat videokaarten kunnen biepen?
Heb helaas geen andere graka die ik zo kan testen..zal vanavond weer is even proberen of ik via de aansluiting op me mobo wel in het bios terecht kan, kan ik nu niet testen gezien ik op mijn werk ben tot een uurtje of 22:00

Zeker heb ik op niet statiesch opppervlak gewerkt..Heb alles overgehuisd op onze mooie eikenhouten tafel en bij elke handeling mezelf ontladen aan de case zelf..Niets aan/ beet gepakt bij printplaatjes o.i.d..uiterst safe te werk gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:37
Probeer alles eens uit de kast op te starten wellicht maakt de nieuwe kast ergens sluiting of juist geen goed contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
die keiharde piep komt van je videokaart, deze krijg ik ook als ik mijn systeem start zonder de 6 pins stekkers in de videokaarten, blijkbaar zit de voeding van je videokaart dus niet helemaal snor...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
nedernakker schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:11:
die keiharde piep komt van je videokaart, deze krijg ik ook als ik mijn systeem start zonder de 6 pins stekkers in de videokaarten, blijkbaar zit de voeding van je videokaart dus niet helemaal snor...
Ik zal morgen vroeg is even checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Hoe stom kun je zijn...mijn probleem is opgelost...voeding bleek brak te zijn en gaf niet voldoende stroom..
Nieuwe voeding gekocht en probleem opgelost...

Thnks all voor jullie hulp..

Dit topic kan dicht.

Pagina: 1