• ec30
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-12-2025
Op een onbekende reden is mijn pc ermee opgehouden. Opstarten van Windows ging niet meer, hiervoor had ik al regelmatig een blauw scherm gekregen. Windows opnieuw proberen te installeren maar dit loopt bij het laden van de installatie vast. Ik heb met de ultimate boot cd een aantal testen gedaan waaronder Memtest. Dit loopt vast in het begin van de test al, geen foutmelding gewoon hangen. Dit gebeurd bij beide geheugenmodules in beide sleufjes. Mijn conclusie is nu dat het moederbord kapot is.

Ik wil nu een nieuw moederbord aanschaffen, voor een Intel Q6600 dus, zit nu 2x 2gig DDR ram in, bij het nieuwe moederbord wil ik het liefst nog 4 gig kunnen bijzetten. Het is een mATX kast.

Mij lijkt dit wel wat. Is het hierbij mogelijk om 2x 2gig DDR geheugen te plaatsen en dan bijv nog 2x 2gig DDR3 geheugen erbij te zetten?

Bij het vervangen van het moederbord, heb ik dan nog koelpasta nodig voor de processor?

Edit:
Bij de specs van de ASROCK g41c-vs staat dat DDR2 en DDR3 seperately worden ondersteund. Ik neem hierbij dus aan dat niet DDR2 EN DDR3 tegelijkertijd kan plaatsen.

Dit lijkt me ook al wel een ok moederbord. Ik heb dus nog 2x 2gig DDR2800 modules, kan ik hier probleemloos 2 DDR2 geheugenmodules bij plaatsen?

Kan ik bijvoorbeeld dit er probleemloos bijplaatsen?

[ Voor 20% gewijzigd door ec30 op 06-07-2010 15:21 ]