Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingeZ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-02 22:52
Ik heb al tijden slechte verbinding op mijn pc. Ik zit dan ook op zolder maar mijn iPhone heeft nauwelijks problemen en mijn iPad (waar ik dit nu dus op typ) heeft perfecte verbinding. Nu heb ik zaterdag een nieuwe wifi kaart gekocht. Nu een Linksys Wireless-N PCI Adapter with Dual-Band. De eerste dag waren er geen problemen. Hij werkte. Toen ik m maandag weer aanzette deed ie het eerst nog goed. Maar op een gegeven moment was de verbinding weg. Hoewel het wifi balkje nog steeds 2 streepjes aangaf. Nu, elke keer als ik verbinding maak met de router heb ik 5s tot 1min verbinding, daarna komt er niks meer door. Het netwerkcentrum zegt nog steeds dat de verbinding goed is. Als ik bij de eigenschappen van de verbinding kijk komen er wel pakketjes binnen, maar heel weinig. Ongeveer 1/4 van de verzonden. Xfire blijft hangen op DNS zoekactie of verbinding maken met de server. De probleemcontrole kan geen probleem vinden en zelf een ip instellen helpt ook niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Wat is je wireless verbindingssnelheid (link rate)?
Welke router gebruik je en is het deze PCI adapter?
Wat is je gebruikte beveiliging en al eens een ander kanaal (1-6-11) geprobeerd, na bijvoorbeeld eerst scannen met inSSIDer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingeZ
Ik gebruik gewoon de g snelheid want de router kan niet beter. De router is trouwens een speedtouch met telefoon en modem ingebouwd. En jq het is die adapter. Ik gebruik WPA2 beveiliging. En wag is een inSSIDer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
Heb je een verlengsnoertje bij de antenne gekregen?
Ja, Gebruik het!
Nee, eentje kopen of draadje leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
DingeZ schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:13:
Ik gebruik gewoon de g snelheid want de router kan niet beter. De router is trouwens een speedtouch met telefoon en modem ingebouwd. En jq het is die adapter. Ik gebruik WPA2 beveiliging. En wag is een inSSIDer?
Dat kun je natuurlijk gewoon gemakkelijk met Google vinden.
Vraagt zich af waarom iemand een Dual-Band 802.11n adapter koopt als hij geen Dual-Band n-router heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingeZ
Draad leggen is echt geen optie. Ik zit op zolder dus is heel ingewikkeld en de vorige die er lag deed het niet. En nee ik heb geen verlengsnoetje bij de antenne. En ik heb een een dual-band kaart gekocht omdat die 1. Een groter beriek had en 2. Ongeveer de enige was die ik kon kopen die beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
De doorvoersnelheid van 802.11n is hoger dan die van 802.11g echter het bereik is niet beter. De router en zijn gebruikte frequentie zijn meer bepalend voor het bereik. Aan Dual-Band heb je natuurlijk helemaal nu niks aangezien je router geen 802.11n 5GHz (ook geen 2,4GHz 802.11n) radio heeft, bovendien is het bereik van de 5GHz vergeleken met de 2,4GHz veel slechter maar (nog) wel minder interferentie.
Probeer de antennes eens beter te richten/draaien, of kijk anders eerst of je wel een fatsoenlijke verbinding krijgt als je pc korter bij de router staat. Je gebruikt bij WPA2 alleen AES encryptie en niet TKIP? Je hebt al wat ik eerder aangaf het kanaal van de router gewijzigd naar bij voorkeur 1,6 of 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingeZ
Ik heb de kaart weer teruggebracht en m'n oude er weer in gedaan. Ik heb nu weer redelijk internet.
Pagina: 1