Toon posts:

Re-instal Snowleopard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een re-instal doen van m'n iMac, 27 inch, snowleopard. Hij was altijd super snel, maar de laatste tijd merk ik toch dat ie er steeds wat meer moeite mee heeft.

Maar van de terabyte die erin zit, is er nog 400 gig over. Ik wil niet al mijn bestanden weggooien.

Is het mogelijk om een extra partitie te maken op de schijf, hier al m'n spullen heen te verhuizen. Snowleopard opnieuw erop te zetten, al m'n spullen terug te verhuizen en dan de partitie weer te verwijderen?

Ik heb nog nooit een re-instal gedaan met Mac, dus ik weet niet echt hoe het moet. En ik draai ook nog windows 7 via bootcamp, gaat die ook verloren?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

breinonline

Are you afraid to be known?

De makkelijkste optie: hang er een externe schijf aan (>600GB, dan past alles erop) en backup met Time Machine je Mac. Daarna formatteren en herinstalleren en vanaf de externe disk alles herstellen. Bovendien kan je in het vervolg een backup met je externe disk blijven maken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb dus wel een harde schijf, maar die is 250 gig. En als je daar veel van heel en weer wilt verplaatsen doet ie daar zo langzaam over. Vandaar dat ik me af voeg of ik niet gewoon een partitie kon maken op de interne schijf, die in tact blijft als ik eropnieuw OSx opzet.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:57:
Is het mogelijk om een extra partitie te maken op de schijf, hier al m'n spullen heen te verhuizen. Snowleopard opnieuw erop te zetten, al m'n spullen terug te verhuizen en dan de partitie weer te verwijderen?
Onnodig. De installer geeft je de mogelijk om een 'Archive and Reinstall' te doen, waarbij je systemfolders hernoemt, gecomprimeerd en verplaatst worden en een vers OS op de juiste plaats terecht komt. Als dat werkt als verwacht kun je je archive weggooien om de schijfruimte terug te krijgen.

I don't like facts. They have a liberal bias.