Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Producten:
NAD 785 blu-ray speler
Yamaha RX-V1065 receiver
Full HD beamer met DVI en Component ingang.
Het systeem zit in een geaard rek de voeding komt uit een Monster Power contactdoos.

Probleem:
Als ik in de NAD een filmpje speel stoort het beeld (er ontbreek een frame en er wordt dan grijs beeld weergegeven in de tussentijd)

Opstelling:
NAD <-HDMI-> Yamaha <- HDMI to dvi -> Beamer

Natuurlijk heb ik zelf ook wat getweaked maar kom er niet uit:
NAD ]<- HDMI to dvi -> Beamer -> Zonder receiver stoort hij veel erger;
NAD <- component -> Yamaha <- HDMI to dvi -> Beamer Geen storing;
Dus ik concludeer dat na het vervangen van de HDMI kabel de NAD hdmi uitgang niet goed is.
Getest op een andere tv (op andere locatie) en er is niks mis met de NAD.

Er moet dus iets mis zijn met de 'omgeving'. Heeft iemand ervaring naar dingen waar ik naar op zoek moet?

[ Voor 9% gewijzigd door josjos op 06-07-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Speler op een TV gaat wel goed?
Andere bron op beamer gaat wel goed?

Misschien is 1 van de onderdelen gewoon niet goed en door het stuk voor stuk te testen kun je hopelijk uitvinden wat het is.

Ik zou ook meteen een normale stekkerdoos gaan proberen ipv dit soort excotische dingen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat voor beamer precies? HDMI versie op de speler, versterker? Lijkt er op dat de versterker wel een HDMI signaal uitstuurt wat storingsvrij naar DVI gaat maar de speler niet. Heb je de mogelijkheid om een andere HDMI bron te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kunnen heel veel dingen mis zijn:

Kun je aangeven wat de gebruikte settings zijn op de componenten (resolutie, progressive / interlaced, kleurdiepte)? Het klinkt een beetje als een rotte HDMI kabel (breukje, niet geschikt voor 1080p bitrates, slecht mechanisch contact, enz)

Heb je de NAD al op een andere tv met hdmi aangesloten?

cheers
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:10:
Hier kunnen heel veel dingen mis zijn:

Kun je aangeven wat de gebruikte settings zijn op de componenten (resolutie, progressive / interlaced, kleurdiepte)? Het klinkt een beetje als een rotte HDMI kabel (breukje, niet geschikt voor 1080p bitrates, slecht mechanisch contact, enz)

Heb je de NAD al op een andere tv met hdmi aangesloten?

cheers
Eric
NAD op andere tv = geen probleem;
NAD op Yamaha met HDMI en Yahama op beamer met HDMI DVI = probleem
zelfde alleen dan NAD op Yamaha met compontent = geen probleem
Heb meerdere HDMI kabels geprobeerd (incl monster cable).
Klinkt mij aannemelijk dat de doorvoersnelheid van de HDMI kabel niet goed is.
Een HDMI to DVI kabel van 1.5m zou die kunnen 'remmen'?
Want de originele HDMI kabel bij de NAD zou toch de beoogde snelheid moeten halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt erop dat de hdmi-out van de NAD dus wel goed werkt. HDMI kabel tussen NAD en Yamaha kun je ook wel uitsluiten aangezien je er al meerdere geprobeerd hebt.

Wat misschien nog een aardige test is om een andere speler met hdmi-uit te proberen, om uit te sluiten of de beamer een probleem heeft op de DVI-in.

Een HDMI-DVI kabel van 1.5m zal het signaal zeker niet remmen; zelfs het meest goedkope kabeltje zal op die afstand geen enkel probleem geven (tenzij het echt een brak kabeltje is). Maar ik lees dat je meerdere hdmi kabels geprobeerd hebt; ook andere hdmi-dvi geprobeerd?

Welke model/type beamer gaat het hier om en wat krijg je exact voor storing te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Heb je misschien een andere bron om op de HDMI-ingang van je beamer te testen? Ik zie je namelijk nergens de beamer uitsluiten.
Je bron is blijkbaar goed (op een tv werkt het wel).

Een hele simpele, maar essentiële vraag, heeft je beamer wel ondersteuning voor HDCP? Full-HD (is slechts een indicatie dat de beamer 1920x1080p aan kan) en DVI geven hier namelijk niet zomaar uitsluitsel over.

Je test van BR-speler naar receiver via component, en dan HDMI naar beamer is in dat opzicht een indicatie dat het probleem weleens in de HDCP-ondersteuning zou kunnen zitten. Via component wordt er namelijk geen HDCP-codering meegestuurd, en de receiver zal dan ook een ongecodeerd signaal doorgeven aan de beamer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1