MRELynx schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:14:
[...]
Bij de ps3 heb je rondje, kruisje, driehoekje en vierkantje. Totaal onlogisch dus aangezien wij in ons alphabet niet met vormen werken, maar met letters. In sommige games moet je van die opdrachten uitvoeren waarin je dus een hele combo van die knoppen moet indrukken. Op de xbox is dat gewoon veel makkelijker want je weet dat na A, B komt en zo is dat ook verwerkt in de layout op de controller. Met de ps3 moet je echt gaan leren waar het vierkantje zit etc.
Sorry hoor maar dat slaat toch nergens op?
Dat heb je na 5 minuten spelen en 3 keer misdrukken toch al onthouden waar wat zit?
Er is zeker wat te zeggen voor het verschil tussen de 360 en PS3 controller, maar de naamgeving van de knoppen is wel het laatste argument voor of tegen een controller volgens mij, zoveel logischer is de 360 controller echt niet.
Het grote voordeel van de PS3 controllers vind ik dat ze een ingebouwde accu hebben en dat je ze met eender welke usb-kabel zo aan je PS3 of welke andere usb-poort oplaad.
De lay-out van de d-pad en linker analoge stick verschilt op de twee controllers ook, bij de 360 zit de analoge stick boven en de d-pad onder, dat is op de PS3 andersom, de meeste mensen vinden dat prettiger maar mij maakt het niet zoveel uit ik ben aan beide gewend.
Verder zou ik voor de PS3 kiezen, zeker als je een HDtv heb is de ingebouwde blu-rayspeler een groot voordeel tov de 360.
Behalve als je echt fan bent van een specifieke serie is het spelaanbod op beide consoles echt prima, beide hebben goeie exclusives maar de één doet zeker niet onder voor de ander.
Bij de 360 moet je betalen als je online wil spelen (60 euro per jaar, of iets minder als je een beetje zoekt op het internet), daarvoor heb je wel dingen als Party-play en Cross-voice-chat, op de PS3 is het gratis maar zijn de features ook iets minder uitgebreid, maar een simpel potje online gamen gaat prima.
Vooral als je van plan bent om veel (met vrienden) online te gaan spelen heeft de 360 een voordeel, maar daar moet je ook voor betalen en op de PS3 gaat het ook prima.
Beide consoles zijn een goeie keus op dit moment, het gaat echt om je eigen voorkeuren welke beter is.