Leopard of Snow Leopard?

Pagina: 1
Acties:

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:12
Hallo,

Ik ben in bezit van een MacBook early 2009 en mijn probleem is het volgende:

De laptop werkt zeer traag, ik heb eind vorig jaar een nieuwe HDD gekocht en denk dat het daar door komt. Nu sta ik op het punt om nieuwe gehuegen tek open maar wil eest eigenlijk kijken of een nieuwe install werkt.

Maar zelf zat ik ook te denken dat het misschien door Snow Leopard komt. Ik heb deze gekocht toen die net uit kwam maar kan mijn systeem het mischien niet trekken?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 16:56
Snow Leopard komt op deze laptops meest tot ze recht. (wegens de videokaart en processor)
En kwa software ben je ook veel beter uit.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:29
Ik zou je aanraden om eerst een herinstall te doen. Mocht het dan nog steeds niet naar wens werken, dan kun je hier weer posten. Maar probeer dan wel wat meer informatie te geven. Immers zonder de specs van je Macbook (er zijn meerdere uitvoeringen), HD en een betere omschrijving van "traag" kunnen we je moeilijk helpen.

Succes!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Aangezien mijn MBP uit 2007 ook Snow Leopard prima trekt, denk ik echt niet dat het aan Snow Leopard ligt. Probeer de herinstall inderdaad eerst eens :).

• s1ck
Excuses ervoor had even mijn specs moeten vermelden.

MacBook early 2009
2GHz Duo 2
2Gb 667 MHz
en de hdd die ik erin heb gezet is Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT.

Heb nu net een nieuwe install gedaan, nu aan het updaten en daarna Snow Leopard erop gooien.
Het gaat nu in iedergeval een stukje vlotter. Maarja zometeen all me stuff er weer op zetten en kijken hoe het dan verder loopt

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:06
s1ck schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:16:
Excuses ervoor had even mijn specs moeten vermelden.

MacBook early 2009
2GHz Duo 2
2Gb 667 MHz
en de hdd die ik erin heb gezet is Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT.

Heb nu net een nieuwe install gedaan, nu aan het updaten en daarna Snow Leopard erop gooien.
Het gaat nu in iedergeval een stukje vlotter. Maarja zometeen all me stuff er weer op zetten en kijken hoe het dan verder loopt
Waarom installeer je SL niet direct? Als je toch opnieuw begint kan je beter het meest recente OS installeren wat je hebt liggen

• s1ck
Ow :O Ik dacht dat je altijd eerst Normale moest doen > updaten > Snow leopard.

Dus ik kan gewoon in 1x Snow Leopard?!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:06
In principe koop je een update bij Apple maar het is een volledige versie en kan je dus gewoon installeren zonder dat er een eerder OS opstaat. Als er niks belangrijks op de schijf staat kun je het beste de disk van SL erin doen en daarvan opstarten, vervolgens door middel van schijfhulp programma (bovenin bij hulpprogramma's) en dan de schijf wissen. Op die manier weet je zeker dat de schijf helemaal leeg is.

Edit: Kort antwoord: Ja dus

[ Voor 3% gewijzigd door Pendora op 06-07-2010 13:04 ]

• s1ck
Nou de laptop werkt weer als een speer! Weet nog steeds niet hoe het komt

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Misschien door dit:
Ik dacht dat je altijd eerst Normale moest doen > updaten > Snow leopard.
In ieder geval blij dat alles weer werkt zoals het moet :D

Instagram / YouTube

Pagina: 1