Ik vraag jullie hulp voor de aanschaf van nieuwe (2e) kaart.
Ik heb nu een asus DCII gtx 580 in bezit.
De resolutie van het systeem word 3x 1920x1080.
Na lezen van reviews en meningen, is de toekomstupgrade die ik voor ogen had, niet zo zeker meer. Ik weet niet of ik voor 1,5GB geheugen moet gaan, of voor 3GB van MSI (welke ik dan 2x aan moet schaffen).
Volgens de onderstaande review krijgt de 1.5GB versie bij BFBC2 pas problemen bij 16xQ CSAA op resolutie 5760x1200.
580 sli HARDOCP
Citaat van HARDOCP (andere review)
"You will want a video card with the most amount of memory on board to fully utilize a multi
-GPU configuration at high resolutions with Antialiasing. It is simply science, and the nature of current multi
-GPU acceleration technology. The more memory you have, the better scaling you will see and the better ability to actually use high settings at high resolutions."
Kan ik hieruit afleiden dat resolutie en AA evenveel geheugen gebruiken? Ik was namelijk van veronderstelling dat geheugen vooral nodig was bij grote textures.
Ik zelf geef alleen niet zo veel om AA. De resolutie is daarentegen wel belangrijk voor mij. Met de huidige kennis van zaken zou ik dan ook zeker gaan voor een tweede 580 1.5GB.
Zou ik in de toekomst (1 jaar), met deze setup, in de problemen (denk aan Fps) komen met 1.5 GB?
De vraag is puur om het geheugen van de kaarten. Reacties zoals: AMD/ATI, voeding, proc, CF is goedkoper en waarom een 580 zijn niet relevant. (dit omdat voorgaande vragen in dit topic verzande in discussie

)