[iPhone 4] Cameraproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:41
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een probleempje met de front cam van mijn iPhone 4. Eerder deed hij het wel. Toen ik laatst aan een vriend van me wilde laten zien hoe je naar de front-facing camera switcht, zag ik wel een aantal vreemde strepen op het scherm. Sindsdien doet hij het waarschijnlijk niet meer.

Het probleem:

De camera-app zelf opent wel, en ik zie ook het beeld van de rear-facing camera. Zodra ik echter op het knopje druk om naar de front-facing camera te switchen, loopt het beeld vast voor een aantal seconden. Daarna zie ik een ander vaststaand beeld (wat je zou zien als je een foto maakt met bewegende camera (dus werkt -> loopt vast -> werkt -> loopt vast, blijft vastzitten)). Als ik daarna op de home button druk, krijg ik wel weer het home screen te zien, maar als ik dan de camera weer wil gebruiken moet ik eerst de Camera-app sluiten in het Quick-start menu (2x home button).

Wat ik heb geprobeerd:

Ik heb al geprobeerd de iPhone te herstellen in iTunes, maar daar kreeg ik steeds foutmelding 1004. Via Xcode herstellen gaat wel goed, maar dit verhelpt het probleem niet. Ook kan ik op Google alleen problemen vinden over mensen die na de upgrade naar iOS 4 de hele camera-app niet meer kunnen gebruiken, niets over een niet-werkende front facing camera.

Heeft iemand anders soortgelijke problemen, of heeft iemand een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Sandro! op 05-07-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:40
Retouneren naar de winkel waar je dat ding hebt gekocht? Misschien dat het kabeltjes van je Front-camera los i gegaan?!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 00:24

KoudeAardbei

Moderator

SgtElPotato schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:30:
Retouneren naar de winkel waar je dat ding hebt gekocht? Misschien dat het kabeltjes van je Front-camera los i gegaan?!
Vrees voor TS dat die winkel alleen niet heel dichtbij is...

Mogelijkheden:
- Losse flatcable
- Software (restore hielp tot zover niet, dus bijna zeker van niet)
- Camera gewoon echt dood.

[ Voor 18% gewijzigd door KoudeAardbei op 06-07-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:41
Ai. De winkel is, zoals ruthger-mod al zegt, inderdaad niet 'om de hoek'.

Is zo'n losse flatcable makkelijk zelf te fixen? Dat zou namelijk goedkoper zijn dan hem op te sturen naar the UK. Maar als de kans groot is dat ik daarmee het toestel verniel, doe ik het liever niet natuurlijk. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stja dat krijg je ervan als eerste een Iphone 4 te willen, als er wat mis is kan je niet 1,2,3 terug naar de winkel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 01:01:
Stja dat krijg je ervan als eerste een Iphone 4 te willen, als er wat mis is kan je niet 1,2,3 terug naar de winkel namelijk.
No shit.

Ik heb nog geen filmpjes/sites gezien over hoe je een iPhone 4 uit elkaar kan halen, die zullen er best wel zijn. Maar de kans dat ie er daarna nog als nieuw uitziet lijkt me klein. Als je daarbij rekent dat de kans dat je hem ook daadwerkelijk kan repareren klein is zul je denk ik toch een pakje naar de UK sturen. Kost onder de 2KG volgens mij iets van €13,- dus zo dramatisch is dat ook weer niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:11

Metten

ik hou het graag simpel

Instructies voor in- en uit elkaar halen kan je volgens mij wel vinden op www.ifixit.com. Is de garantie op een iPhone trouwens niet gewoon internationaal? dwz dat je hem (evt na de NL introductie) gewoon naar Apple NL kan sturen...

Overigens is de iPhone 4 vrij eenvoudig te openen, het is niet meer zoals met eerdere iPods/iPhones dat hij met allemaal klemmetjes vast zit. Gewoon schroefjes :)

volgens mij moet je het hier wel kunnen vinden: http://www.ifixit.com/Gui...ront-Facing-Camera/3146/1

[ Voor 40% gewijzigd door Metten op 09-07-2010 11:41 . Reden: linkje toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gewoon wachten tot hij in NL te krijgen is en dan ter reparatie aanbieden lijkt mij het slimste... Ik dacht dat de vorige iPhone's internationale garantie hadden maar dat het per winkel verschil maakte of ze je wilde helpen (valt vast iets over te vinden in voorgaande iPhone importeer topics).

Succes in ieder geval!
Pagina: 1