Toon posts:

Firewire Interface werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen.
Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik al een aantal dagen rondloop met een vervelend probleem.
Afgelopen week heb ik namelijk een mooie geluidskaart gekocht voor m'n laptop, deze gebruik ik voor zowel luisteren als opnemen van muziek. Het vervelende is echter dat ik continu problemen blijf houden. De interface (TC electronic Desktop konnekt 6) is via firewire aangesloten, maar als ik muziek afspeel mbv software zoals iTunes of WMP, gaat het geluid op den duur kraken en valt het daarna helemaal weg. Daarna herkent windows de interface vaak ook niet meer.
Ik heb TC Electronic gemaild over het probleem, maar zij konden niet veel voor mij betekenen. Ze leggen de fout bij de slechte firewire voorziening in mijn laptop (HP pavilion dv6 1030) De chipset zou van slechte kwaliteit zijn en zij raden mij een firewire kaart van Texas Instruments aan. Maar hier zit ik zelf niet op te wachten. Een expresscard heb ik al wel, maar ik gebruik die al ergens anders voor. Ik wil het allerliefst gewoon de firewire aansluiting in mijn laptop gebruiken (4pins).
Kan iemand mij helpen? M'm laptop draait Vista SP2.
Ik zou heel blij zijn met hulpvolle reacties.

Fridse

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19
Het kan zijn dat de onboard firewire poort niet genoeg stroom levert. Ik meende dat firewire officieel tot 1,5 Ampère kon leveren maar dat bij laptops er vaak veel minder stroom uit komt.

Je zou hem derhalve voor het testen wel even op die expresscard kunnen aansluiten. Als het probleem dat weg blijft weet je in ieder geval of het aan de firewire aansluiting ligt of aan de geluidskaart. Of aan een PC met firewire, maar dat moet je ook maar net hebben.