• RPiNut
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hallo

Ik heb even een vraag.
Ik moet voor school een laptop hebben en er staaat keurig bij: "Processor: Intel core duo (7000 serie of beter) of een vergelijkbare AMD."

Dus ja wat is de vergelijkbare processor van AMD bij die intel processor?

Groeten

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dan pak je even de pricewatch erbij: het zijn dualcore-processors met een kloksnelheid van rond de 3 GHz.

Zoek dus een laptop die die specificaties heeft. Ik denk overigens niet dat het zo nauw luistert, of ga je speciale software draaien? Het is erg fijn als je zulke informatie zelf al opzoekt voordat je een topic start, dan kun je voor jezelf al beredeneren of het nut heeft om iets te vragen.

Het komt echt niet op een megahertz of tweehonderd aan, en wat een Intel kan kan een AMD ook.

[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 05-07-2010 22:55 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zoek eens een review van recente processoren of de serie die jij noemt en kijk waar ze het mee vergelijken ;)

Hip icon trouwens, Bla Bla Bla *O*

Verwijderd

Om welke software gaat het?

Tip: zoek de prijs op van de intel cpu en zoek amd cpu's voor minstens die prijs en specs. Volgens mij liggen de prijzen niet ver uit elkaar.

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-02 15:45

BrammT

The one and only!

CodeCaster schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:54:
Dan pak je even de pricewatch erbij: het zijn dualcore-processors met een kloksnelheid van rond de 3 GHz.

Zoek dus een laptop die die specificaties heeft.
hou er rekening mee dat hier de 7000 series van het mobiele segment bedoelt worden hè, dat zijn hele andere cpu's. ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

BrammT schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:55:
[...]

hou er rekening mee dat hier de 7000 series van het mobiele segment bedoelt worden hè, dat zijn hele andere cpu's. ;)
Scherp. Maar afgezien van die twee linkjes en de wat lager liggende kloksnelheden klopt de rest van m'n post nog wel.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verplichte kost voor vergelijken van mobiele hardware is notbookchecks ;) staan echt heel veel CPU's in waaronder de T7000's en alle CPU's die nu gangbaar zijn zo ongeveer.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• RPiNut
  • Niet online
Het gaat er om dat ik Inventor moet draaien. Maar ik ben helemaal op gegroeit met AMD dus ja ik vind intel helemaal niks.. Kan aan mij liggen hoor maar ik heb er problemen mee gehad en met mijn AMD nog nooit.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je bedoelt Autodesk Inventor? ;)

• RPiNut
  • Niet online
Bijvoorbeeld. En er zijn nog wat programma's voor grafisch tekenen op de computer. Maar kan iemand me vertellen dan wat voor processor er over een komt met die intel waar ik het over had? want ik heb heel google op behoorlijk wat trefwoorden tot aan de 10e zoekpagina alle links zowat aan geklikt en kan niks vinden.. Of ik zoek verkeerd.

Ik weet de telling van snelheden niet van Intel, hoe ze hun snelheid laten zien, hoor wel es iets over T nog wat maar dat zegt me helemaal niks, bij AMD kom ik wel uit hoe snel ze gaan :)

Edit:
En ze vergelijk en een dualcore van Intel direct met een AMD Phanom II X3 dan denk ik.. je doet iets verkeerd want een dualcore kun je beter met een dualcore vergelijken..

[ Voor 14% gewijzigd door RPiNut op 05-07-2010 23:15 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

cityking schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:11:
Edit:
En ze vergelijk en een dualcore van Intel direct met een AMD Phanom II X3 dan denk ik.. je doet iets verkeerd want een dualcore kun je beter met een dualcore vergelijken..
Dan denk ik: jij moet nog even wat meer inlezen ;) een i3 presteert per kloktik veel beter dan een een phenom II dus een i3 dualcore met een phenom II triple-core vergelijken kan prima als het vergelijkbaar is qua prijs/prestaties/verbruik/etc.

Maar laat die kloksnelheid lekker zitten. Je moet kijken naar de prestaties. Of hij nou op 3MHz loopt of op 10000GHz, dat zal jou een worst wezen, als hij maar goed presteert. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• RPiNut
  • Niet online
Okee Ik zie nu zelf ook dat er bijna geen amd's zijn in laptops maar toch vind ik er wel 1 van. Moet maar eens kijken naar die mobility processoren.

Maar heel erg bedankt!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
ik moet toch even denken aan de blog van wiethoofd.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien eens gewoon naar Intel kijken? Omdat je altijd AMD hebt gehad is Intel helemaal niks? Nogal kortzichtig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 15:47
Misschien nog een ontvagende vraag: wat wil je eraan uitgeven?
Pagina: 1