Apple Airport Extreme + 10 meter verder snelheid 90% omlaag

Pagina: 1
Acties:

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb een beetje een vreemd probleem. Sinds vandaag een nieuw huis betrokken.
Modem geinstalleerd Z3 @home en de laptop aan de modem gehangen mooi 80mbit
dus dat is naar volle tevredenheid.

nu installeer ik de airpot extreme en heb in de woonkamer 5 meter afstand goed bereik met een download van 75mbit nog steeds prima.

ga ik een trap op ongeveer 5 meter verder en 2 hoger dan heb ik nog steeds volle bereik maar zakt hij terug naar 2MBIT.

Ik heb geen idee hoe dit kan aangezien het bereik prima is. Zie ik wat over het hoofd?

Alvast bedankt!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

-nickx- schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:42:
Ik heb geen idee hoe dit kan aangezien het bereik prima is. Zie ik wat over het hoofd?
Gewapend betonnen vloeren? Die zijn vaak funest voor WiFi-signalen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Ja, dat valt wel mee. We hebben heel wat profielen (voor het gips plafond) laten plaatsen en inderdaad het is een oude bouw waardoor het bezaait is met ijzeren rasters, toch idd een soort bewapening maar dan niet zo stevig als nu in de bouw.

Is hier een oplossing voor te vinden? Zij bepaalde routers beter of kom ik nu kabels 't leggen met elk vertrek een router (is groot huis).

Maar ondanks 100% bereik kan de doorvoer terug vallen?

thnx

[ Voor 6% gewijzigd door iNickx op 05-07-2010 22:50 ]

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Die extreme pot is toch Dual-band; welke frequentie band, voor 802.11n neem ik aan, gebruik je dan (2,4GHz of 5GHz)? Hoe dan ook, erg geweldig komt hij hier niet uit de test.
Wat is de verbindingssnelheid op die plaats dan. waar je maar 2Mbps downlink hebt?