Pricewatch geeft prijs voor ander product

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 14:26
Beste devvers

Ik kwam net terug bij de pricewatch-pagina van de MBW-150 Executive horloge van Sony Ericsson. Daar zag ik de op zich al ongelooflijke prijs van 19,99 euro excl verzending bij Neckermann. Ik klik op de link, en krijg een vage pagina voor een ketting. De link is http://tweakers.net/ext/l...ocation=tnet&type=pwclick

met andere woorden: de pricewatch heeft een foutief product herkend, dit geregistreerd en zegt nu dat de prijs (minimum) van het horloge 19,99 euro is in het forum bij de gekoppelde producten.

Na nader onderzoek blijkt dat Neckermann deze horloge zelfs niet verkoopt(!)

groetjes
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat is helemaal geen bug. Zij of wij hanteren dan domweg voor dat product een verkeerde identificatie, wat allemaal door beheerders ingesteld wordt en niks met de daadwerkelijke code :) Dat soort fouten kan je trouwens ook doorgeven door over de prijs-regel te hoveren en dan op het edit-icoontje te drukken dat dan verschijnt.

Je hebt het dan, zo te zien, over dit product: pricewatch: Sony Ericsson MBW-150 Executive Bluetooth Horloge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
ACM schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:33:
Dat is helemaal geen bug. Zij of wij hanteren dan domweg voor dat product een verkeerde identificatie, wat allemaal door beheerders ingesteld wordt en niks met de daadwerkelijke code :) Dat soort fouten kan je trouwens ook doorgeven door over de prijs-regel te hoveren en dan op het edit-icoontje te drukken dat dan verschijnt.

Je hebt het dan, zo te zien, over dit product: pricewatch: Sony Ericsson MBW-150 Executive Bluetooth Horloge
Hazo, bedankt voor de opheldering. Hoedanook: de verkeerde identificatie? ze verkopen het product geeneens. geen hits bij hun zoeksysteem etc. Dan is het beste adjes ipv beste devvers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Basisgezien: De link, elke website heeft een bepaalde indeling. Tweakers.net's pricewatch herkent de code (prijs) en geeft dit weer op tweakers.. als de link hetzelfde is, maar er een ander product staat gaat de server er van uit dat het nog steeds om hetzelfde product gaat & geeft dus de aangegeven prijs aan... Zag hetzelfde pas geleden met een paar Noiseblocker fans. 1,55 bij 6(!) winkels. Bij allemaal kwam ik uit op een of ander cheap-ass koelpastatje.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
D4NG3R NL schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:22:
Basisgezien: De link, elke website heeft een bepaalde indeling. Tweakers.net's pricewatch herkent de code (prijs) en geeft dit weer op tweakers.. als de link hetzelfde is, maar er een ander product staat gaat de server er van uit dat het nog steeds om hetzelfde product gaat & geeft dus de aangegeven prijs aan... Zag hetzelfde pas geleden met een paar Noiseblocker fans. 1,55 bij 6(!) winkels. Bij allemaal kwam ik uit op een of ander cheap-ass koelpastatje.
Ik heb contact gehad met neckermann, ze hebben het product nooit verkocht. en een webapp mag niet zomaar "er van uitgaan". hoe wordt het in de eerste plaats toegevoegd? Doe die controle opnieuw, desnoods wekelijks/maandelijks/dagelijks/jaarlijks om te kijken of het nog hetzelfde product is als x tijd geleden. achja, heb het op 'n ander besteld - no worries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:14

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De koppeling wordt heel simpel gedaan, wanneer een van de onderstaande nummers overeenkomt met de identificatie die de webshop meegeeft, dan is het product hetzelfde als het product dat de webshop aanbiedt.
SKU: 1201-9349, MBW-150E, Zilver, EAN: 4005579198475, 7311271003939,
Hier valt het me op dat als SKU 'Zilver' wordt meegegeven, en dat is natuurlijk wel heel foutgevoelig. Waarschijnlijk is dat dan ook de oorzaak dat dit product fout gekoppeld is.

In het ideale geval wordt er alleen gekoppeld op basis van EAN, deze hoort uniek te zijn, maar als die niet beschikbaar is dan moet je terugvallen op wat er maar aan codes bekend is. Dat deze methode soms fout kan gaan zie je hier, maar zolang dat niet al te vaak gebeurd is er niets aan de hand. Een vermelding op t.net verplicht de winkelier tenslotte nog tot niets, een foute vermelding levert alleen wat irritatie op, wat dan ook de reden is dat dit soort situaties zo veel mogelijk voorkomen moeten worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DirkW slaat de spijker op diens spreekwoordelijke kop. Onze database en de prijslijst van een shop worden door het PW systeem een aantal keer per dag langs elkaar gelegd. Op basis van de productcodes en eventuele handmatige koppelingen worden dan de prijzen opgezocht van producten die in de PW staan.
Het kan daarbij voorkomen dat er in de PW of in de prijslijst van de shop een foutieve productcode staat, waardoor een prijs ten onrechte bij een bepaald product komt te staan.

Die productcode "Zilver" zal in dit geval inderdaad de boosdoener zijn geweest. Ik heb die verwijderd evenals een van de EAN codes die ook nergens op leek te slaan. De prijs weghalen kan ik helaas niet, maar die verdwijnt bij de eerst volgende ronde van prijsupdates van zelf :)

[ Voor 43% gewijzigd door Orion84 op 06-07-2010 16:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
Orion84 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:53:
DirkW slaat de spijker op diens spreekwoordelijke kop. Onze database en de prijslijst van een shop worden door het PW systeem een aantal keer per dag langs elkaar gelegd. Op basis van de productcodes en eventuele handmatige koppelingen worden dan de prijzen opgezocht van producten die in de PW staan.
Het kan daarbij voorkomen dat er in de PW of in de prijslijst van de shop een foutieve productcode staat, waardoor een prijs ten onrechte bij een bepaald product komt te staan.

Die productcode "Zilver" zal in dit geval inderdaad de boosdoener zijn geweest. Ik heb die verwijderd evenals een van de EAN codes die ook nergens op leek te slaan. De prijs weghalen kan ik helaas niet, maar die verdwijnt bij de eerst volgende ronde van prijsupdates van zelf :)
Bedankt voor de opheldering. Kudos aan de Tweakers-crew voor de snelle afhandeling. Hier mag alvast een slotje op, heb daarnet m'n bestelling geplaatst bij een andere webshop die tweakers in het systeem had.

Bram
Pagina: 1