Windows 7 (surfspot) vraagt om activatie na hardware upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 15:28
Ik heb via Surfspot een windows 7 64 bit ultimate UK aangeschaft.

Na een hardware upgrade (ik heb eigenlijk de hele pc geupgrade muv de harde schijf) vraagt windows nu om heractivatie. Op zich niet onredelijk lijkt me.

Maar als ik hierbij kies voor het opnieuw invoeren van mijn key, wordt deze geweigerd. De andere opties bieden ook geen soelaas en hoewel het vast talloze anderen moet zijn overkomen, kan ík de oplossing niet vinden.

Wat kan ik het beste doen om mijn windows geactiveerd te krijgen?

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:51

Matis

Rubber Rocket

Wat zeggen ze er bij Surfspot over?

Als ik jouw probleem in Google intik, dan is de fipo meteen de pagina met jouw antwoord.

[ Voor 56% gewijzigd door Matis op 05-07-2010 21:04 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05
Je sig aanpassen en Microsoft bellen?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
Matis schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:03:

Als ik jouw probleem in Google intik, dan is de fipo meteen de pagina met jouw antwoord.
Bedankt voor het nemen van de moeite voor het plaatsen van een reactie. Als je zo vriendelijk zou willen zijn deze "fipo" met mij te delen dan ben ik ook weer uit de brand :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

zeikstraal schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:07:
Bedankt voor het nemen van de moeite voor het plaatsen van een reactie. Als je zo vriendelijk zou willen zijn deze "fipo" met mij te delen dan ben ik ook weer uit de brand :>
[google=surfspot activatie]

Ik snap echt niet wat daar zo moeilijk aan is :?

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 05-07-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Het zal hier wel gaan om een retail versie die maar op 1 machine tegelijk geactiveerd mag zijn. In tegenstelling tot OEM kun je in dit geval wel gewoon met Microsoft contact opnemen zodat je de key aan de nieuwe hardware mag koppelen (een reset dus). Dit zal ongetwijfeld ook bij de informatie op Surfspot staan (en bij de geleverde software), maar helaas kan ik er door onderhoud nu niet inloggen.

Edit:
Inderdaad leuke link naar surfspot topics. Nieuwe hardware bij een upgrade versie wordt grijs gebied. Formeel mag je deze versie van Windows dus niet meer gebruiken. Maar ik zou gewoon de Microsoft activatielijn: 0800-0233487 bellen en het uitleggen en misschien heb je geluk.

[ Voor 26% gewijzigd door Flitzer op 05-07-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Ik heb hetzelfde probleem gehad met XP, ook gekocht via Surfspot,
telefoontje naar MS en het probleem was verholpen...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
Flitzer schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:12:
Het zal hier wel gaan om een retail versie die maar op 1 machine tegelijk geactiveerd mag zijn. In tegenstelling tot OEM kun je in dit geval wel gewoon met Microsoft contact opnemen zodat je de key aan de nieuwe hardware mag koppelen (een reset dus). Dit zal ongetwijfeld ook bij de informatie op Surfspot staan (en bij de geleverde software), maar helaas kan ik er door onderhoud nu niet inloggen.
Dank je. Dat wordt dus even een belletje naar MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

zeikstraal schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:15:
Dank je. Dat wordt dus even een belletje naar MS.
Bespaar jezelf de moeite, want ze gaan je (hoogstwaarschijnlijk) hetzelfde zeggen als dat op de site van surfspot staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Matis schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:03:
Het is géén probleem van Surfspot, maar van de TS en Microsoft, zij zijn de makers van Windows die over de zeik gaat, Surfspot is dat niet. ;)
We zijn niet allemaal een zoekwonder zoals jij ;)
zeikstraal schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:02:
Wat kan ik het beste doen om mijn windows geactiveerd te krijgen?
Bellen met Microsoft. Je word dan doorverwezen naar een computer, waar je je nieuwe installatie ID opgeeft en Microsoft geeft er dan een nieuwe respons op, die je opgeeft, net als het activeren van Windows XP en Windows Vista.
Matis schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:17:
Bespaar jezelf de moeite, want ze gaan je (hoogstwaarschijnlijk) hetzelfde zeggen als dat op de site van surfspot staat.
Ook voor een OEM licentie doet MS dit, want ik heb dit ook gehad, met W7 NL Pro x64... :) Die kwam al nadat ik mobo + CPU had geupgrade. Dus kraam aub geen onzin uit... :)

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Waarom leest niemand wat Surfspot zelf schrijft over Windows 7 en de activatie.
Q. Waar kan ik de volledige versie van Windows 7 vinden?
A. SURFspot.nl mag geen volledige versie van Windows 7 leveren, doch alleen een Upgrade-versie. Om die versie te installeren dient op desbetreffende computer een (legale) OEM- of volledige Microsoft Windows versie aanwezig te zijn vanwaar de upgrade uitgevoerd kan worden. Het is niet toegestaan de Upgrade-versie op een 'kale' computer te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:04

DropjesLover

Dit dus ->

En er is wel een redelijk eenvoudige work-around binnen een paar tellen te vinden als je "windows7 upgrade activiation" oid in tikt in google...

Of je installeert hem gewoon ff geheel opnieuw, lekker schone install en gaan :)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Matis schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:26:
Waarom leest niemand wat Surfspot zelf schrijft over Windows 7 en de activatie.

[...]
En wat heeft jouw citaat met de activatie te maken? Dáár staat dat Surfspot alleen een upgrade versie levert. En ook dát is op diverse wijzen te installeren, wat jij ook wel zou moeten weten... ;)

Je kan een kale computer gewoon voorzien van Windows 7, mits je maar 'laat zien' dat het idd een upgrade is bijvoorbeeld (dmv CD authenticatie in de DVD-speler)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

CptChaos schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:31:
En wat heeft jouw citaat met de activatie te maken? Dáár staat dat Surfspot alleen een upgrade versie levert. En ook dát is op diverse wijzen te installeren, wat jij ook wel zou moeten weten... ;)

Je kan een kale computer gewoon voorzien van Windows 7, mits je maar 'laat zien' dat het idd een upgrade is bijvoorbeeld (dmv CD authenticatie in de DVD-speler)... ;)
Ik heb de indruk dat de TS niet op de hoogste is van het feit dat het een upgrade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

DropjesLover schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:29:
Of je installeert hem gewoon ff geheel opnieuw, lekker schone install en gaan :)
Dat gaat echt niet werken want die key is niet meer geldig.

(duh :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Microsoft doet echt niet zo moeilijk over heractivatie als iedereen, inclusief de media je doet denken. Ik heb al vele malen OEM, upgrade en retail licenties opnieuw geactiveerd kunnen krijgen door simpel even te bellen. Ook al was officieel gezien de licentie overschreden. (En waren ze daarvan op de hoogte.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
--MeAngry-- schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:41:
Microsoft doet echt niet zo moeilijk over heractivatie als iedereen, inclusief de media je doet denken. Ik heb al vele malen OEM, upgrade en retail licenties opnieuw geactiveerd kunnen krijgen door simpel even te bellen. Ook al was officieel gezien de licentie overschreden. (En waren ze daarvan op de hoogte.)
Idd, zelfs bij OEM. Gewoon melden dat je het mb hebt moeten vervangen vanwege een hardware defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
Ik heb inmiddels gebeld. Ik mocht een heleboel getallen intoetsen en vervolgens wist de computerstem te melden dat ik zou worden doorverbonden met een medewerker. Even later wist de computer te melden dat die morgen om 8:00 pas weer aanwezig zijn.
Wordt vervolgd dus...

ps: Natuurlijk weet ik dat het een upgrade is. (ik heb 'm de eerste keer ook geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Dat betekent in ieder geval dat je key niet zomaar geactiveerd mag worden, maar meestal zijn ze bij Microsoft niet zo heel streng.

Trouwens, hoe duur is het bij surfspot tegenwoordig? Je kan overwegen om een nieuwe te kopen en dan die key te gaan gebruiken, in windows 7 is het een eitje om je key te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

reaL_G

G

heb laatst deze shit ook gehad, had win7 x64 pro geinstallerd op mn laptop (upgrade versie van surfspot).
geen probleem, alles oke.

toen mn hd geupgrade (oude ps3 hd van 500GB), vista erop, toen win 7 eroverheen (schone install).
win 7 weigerde de install code te accepteren.

toen toch maar weer mn oude hd (160GB) erin (was al geformateerd), hierbij kon ik gewoon win7 (schone install) instaleren met de huidige install code.

dus ik denk toch dat er bij het activeren iets word geregistreerd.

al met al, word dus gewoon bellen met MS om te activeren als ik mn mwe hd wil gebruiken.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:52
Bel gewoon MS op, als er gevraagd wordt naar de reden geef je aan dat je meerdere onderdelen van je pc hebt gewijzigd en daarna krijg je gewoon een activatie code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

reaL_G schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:02:
dus ik denk toch dat er bij het activeren iets word geregistreerd.
Je installatie ID hangt af van de hardware in je PC... ;) Dus dan is het niet zo gek dat die vervolgens gechecked word samen met de gebruikte licentiecode.
al met al, word dus gewoon bellen met MS om te activeren als ik mn mwe hd wil gebruiken.
Jep en MS is (zoals gezegd) er erg soepel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
Dat was even een positieve verassing zonet:

Omdat ik een tijdje niet de kans had om onder kantoortijden bij mijn pc te zijn, had ik de activatie met de rearm methode uitgesteld.

Nu was ik voor zessen thuis dus ik denk, kom laat ik es in windows booten en microsoft bellen.
Ik laat 'm online valideren in de verwachting dat het zou mislukken, zodat ik het nummer ervoor krijg en de codes in m'n telefoon kan intoetsen, die vervolgens geweigerd worden, zodat ik doorverbonden wordt met een medewerker, die er nu wel is...

Maar online activeren lukte nu ineens wel :? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:00

D4NG3R

kiwi

:)

Bij het aanpassen van twee of meer "belangrijke" hardware componenten (CPU, GPU, Mobo en-of RAM) vraagt Win7 om een heractivatie, dit is heel normaal?

Belletje met MS plegen en ze regelen het.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

D4NG3R NL schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:52:
Bij het aanpassen van twee of meer "belangrijke" hardware componenten (CPU, GPU, Mobo en-of RAM) vraagt Win7 om een heractivatie, dit is heel normaal?

Belletje met MS plegen en ze regelen het.
Als je nou eens de moeite neemt om het topic eerst te lezen voor je wat post...... :F
Pagina: 1