Toon posts:

TJ Max waarde?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met het overclocken van mijn pc, maar ik kan steeds niet de TJ MAX van mijn CPU achterhalen. Ik heb alle sites geprobeerd en ook op de site van intel gekeken dus ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen.

Ik heb de intel q6850 quad core processor. Verder zou ik graag willen weten hoe zeker jullie zijn over jullie antwoord want ik heb al veel verschillende getallen gehoord :)

Alvast bedankt.

Flo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
voor zover ik weet is de TJ max altijd 100 graden.

ik hou het iig altijd in de gaten met real temp.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:55
Volgens verschillende personen is het 100 graden voor andere Intel quad-cores dus het lijkt me normaal als dat ook ongeveer die van jou zou zijn.
Voor een Q6600 is het sowieso 100 graden, dus ik gok dat dat ook het geval is voor jouw Q6850

[ Voor 98% gewijzigd door Redblader op 05-07-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-09 22:19

Dark

who tweaked the light?

maakt niks uit hoeveel het is, het gaat erom hoever je er vanaf zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste: het maakt wel uit wat je TJ MAX waarde is, want veel temperatuursoftware leest de temperatuur in vergelijking met hoeveel je van je TJ MAX af zit. Voor jouw model zouden er geen problemen moeten zijn, en zeker niet als je met verschillende temperatuursoftware dezelfde temps uitleest.

Ten tweede: je TJ MAX zal inderdaad 100 graden zijn, maar wat het handigst voor jou is is om te kijken of je bij een constante belasting niet boven de 70-75 graden uitkomt (dit is dus 100% belasting en de max temperatuur daarbij op langere termijn). Daarboven is te gevaarlijk om een constante overclock te behouden.
Pagina: 1