Netwerk via stopcontact

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
Hallo allemaal,

Ik ben pas geleden verhuisd en dus volop bezig geweest met de aanleg van een nieuw "netwerkje".
Het idee was om beneden in de meterkast een wireless router neer te zetten en dan een kabel naar zolder trekken en daar een wireless acces point te plaatsen. Zodat er overal in het huis een optimale draadloze verbinding is. En op zolder de ps3 en printer bedraad aangesloten zijn.

Na bijna 3weekenden geprobeerd te hebben om een kabel naar boven te trekken, zonder succes, ben ik er helemaal klaar mee.

Nu zag ik dat er al een behoorlijk aanbod in netwerk adapters via het stopcontact. Ik dacht altijd dat zoiets alleen maar goed zou werken als beide adapters op de zelfde groep aangesloten zouden zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb je veel snelheid verlies?
Is het wel betrouwbaar?
Stoort het signaal niet op andere apparatuur?

Zoals je leest aardig wat vragen. En ik kon op het forum niks terug vinden hierover (of ik moet er behoorlijk overheen gelezen hebben).

Jullie ervaring en kennis is van harte welkom.

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:34
Ik heb zelf zo'n homeplug ding, en het werkt echt perfect!
We hebben een erg groot huis, maar hebben toch overal homeplug ''bereik''. Ze hoeven niet aan dezelfde groep aangesloten te worden.

Ik heb een 8Mbit internet lijntje van KPN, en download met de home plugs rond de 800KB. + de overhead etc vind ik het dus erg stabiel lopen. Maar dat ligt ook aan jouw eigen elektrische draden. Verder geen storingen met andere apparaten.

In mijn geval zal ik het aanraden=D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
de reacties hier op GoT zijn wisselend, zie hiervoor de zoekfunctie van het forum. Het lijkt erop alsof succes sterk afhangt van bekabeling, interferentie en verwachtingen van de gebruiker. Daarom mijn tip: kijk of je een setje kunt lenen en beoordeel vervolgens of het doet wat je wilt dat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 21:39
Nier direct een antwoord op de vraag, maar heb zelf een andere oplossing gekozen, aangezien ik deze nog in de kast had staan.

Ik gebruik zelf een oude linksys router WRT54GS (geloof ik) en heb hierop DD-WRT firmware staan.

Deze kun je instellen als ontvanger en werkt perfect. Heeft gelijk het voordeel dat je meerdere poorten hebt.

Voor deze oplossing geld:
Heeft iemand hier ervaring mee? - Zie boven
Heb je veel snelheid verlies? - Nee
Is het wel betrouwbaar? - Perfect
Stoort het signaal niet op andere apparatuur? - Geen probleem. Router staat achter stereo, tv, pvr, wii etc.

[ Voor 49% gewijzigd door Dickster op 06-07-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Laat ik ook maar even mijn verhaal doen, ik had altijd maar gedoe met slecht bereik van mijn draadloze internetverbinding, en ik heb dus uiteindelijk dit homplug setje:
http://www.sitecom.com/85-Mbps-Homeplug-Kit/LN-514/p/738
aangeschaft, en ik moet zeggen, heb er spijt van dat ik dit niet eerder heb gedaan!

De router + homeplug 'zender' (zo noem ik het maar) hangt in de meterkast, en 2 etages hoger, richting de andere kant van het huis zit mijn slaapkamer, en ik haal vaak rond de 50mb, en de verbinding is overigens zeer stabiel. Dit kan natuurlijk onder andere ook komen dat het bouwjaar van dit huis 1999 is en de bekabeling nog vrij goed is.

Maar als het aan mij ligt zou ik zeggen: Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
Het huis is gebouwd in 1976, en in 1998 is de volledig bekabeling overnieuw getrokken.
Dat zal dan geen struikelblok zijn.

Ik ben redelijk overtuigd dat het goed zal gaan werken.
Nu nog een keuze maken van welk merk het wordt.

De standaard is tegenwoordig al 200Mbps.
De sitecom die ik gezien heb is http://www.sitecom.com/200-Mbps-Homeplug-Kit/LN-515/p/739
en verder heb ik er nog een van Devolo gezien. http://www.devoloshop.nl/...it-set-van-twee-stuks.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Op HWI staat er een mooie test van:
http://www.hardware.info/...t_32_powerline_adapters/1

Het grappige is dat het qua snelheid eigenlijk niet echt uit maakt voor welk merk je kiest, want alle powerline adapters gebruiken dezelfde chip (wat ook wil zeggen dat als een bepaalde set niet goed werkt een andere powerline set hetzelfde probleem zal hebben).
Sommige merken bieden wat extra features zoals een ingebouwde switch of zorgen ervoor dat je op de powerline adapter nog een elektrisch apparaat kan aansluiten zodanig dat je geen stopcontact verliest.

[ Voor 11% gewijzigd door Attixx op 06-07-2010 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou je toch willen adviseren eens te zoeken naar powerline of homeplug op dit forum, want met een beetje zoeken kom je een schat aan informatie tegen over deze adapters.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Brad schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 01:13:

De router + homeplug 'zender' (zo noem ik het maar) hangt in de meterkast, en 2 etages hoger, richting de andere kant van het huis zit mijn slaapkamer, en ik haal vaak rond de 50mb, en de verbinding is overigens zeer stabiel.
Meet zelf eens de daadwerkelijk doorvoer, want de andere topics melden dat de doorvoersnelheid aanzienlijk lager ligt dan de bruto snelheid die door de powerline tools gemeld wordt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Hmm, ik zou het wel eens kunnen testen. Ik haal in ieder geval de maximale downloadsnelheid die ik met ons abonnement kan halen, en de ping is ook hetzelfde als dat hij rechtstreeks aangesloten zit. Alleen hebben we binnenkort Ziggo, alleen ik vermoed dan wel dat ik er dan niet het maximale uit kan halen...
Maar het voordeel daarbij is dat me ouders dan geen last meer hebben van een dichtgeslipte verbinding tijdens het downloaden xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik gebruik al meer dan een half jaar een setje van deze:
pricewatch: Zyxel PLA-400v2

Snelheid is goed en de betrouwbaarheid ook. Een enkele keer is de verbinding weggevallen, maar even de stekker eruit en weer erin loste dit op. Een paar dagen geleden heb ik er een nieuwe firmware ingezet, dus misschien is dat bugje nu helemaal verleden tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 06-07-2010 16:48 ]

Pagina: 1