Wij hebben gisteren een weerballon de lucht in gestuurd (zie topic). Deze was uitgerust met een GPS logger, een goedkope camera en een GSM zender die de GPS coördinaten doorgeeft(van DealExtreme). We merkten dat kort na het oplaten, op zo'n 300m hoogte we geen sms-contact meer konden krijgen met deze tracker. Kort voor de landing kregen we wel weer contact, en we zijn nu eigenlijk op zoek naar de oorzaak van dit probleem.
Ik kan me namelijk voorstellen dat er geen ontvangst is op 10km hoogte, maar 300m zou toch moeten lukken? Deze tracker had eerder wel altijd bereik, ik heb hem uitgebreid getest. Ook na de landing werkte hij prima. Het kan niet aan de temperatuur liggen, want die isolatie hebben we gestest in een -80 vriezer. Zelfs in die vriezer bleef die werken.
Misschien heeft iemand hier nog nieuwe inzichten.
Ik kan me namelijk voorstellen dat er geen ontvangst is op 10km hoogte, maar 300m zou toch moeten lukken? Deze tracker had eerder wel altijd bereik, ik heb hem uitgebreid getest. Ook na de landing werkte hij prima. Het kan niet aan de temperatuur liggen, want die isolatie hebben we gestest in een -80 vriezer. Zelfs in die vriezer bleef die werken.
Misschien heeft iemand hier nog nieuwe inzichten.