• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-02 18:29
Hallo allemaal,

ik heb een HTPC met Windows 7 64-Bit ultimtate. Ik heb veel muziek op mijn pc staan, maar krijg het maar niet voor elkaar om mijn muziek mooi geordend te krijgen. Als ik een originele cd rip, komkt deze netjes als album bij albums te staan in WMP en WMC. Wat ook wel gebeurd bij sommige cd's, is hij alle nummers op die CD los neer zet als allemaal apparte albums. Is het ook mogenlijk om met een tool of programma windows te laten denken dat het een album is? En je ook een album art en titel kunt toevoegen?

Of zijn er misschien alternatieve plugins om je muziek geordend te krijgen. Ik ben al een lange tijd op zoek, maar kom maar niet het juiste tegen.

Groeten,

Marcel

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zoals je inmiddels ongetwijfeld zult weten, groeten we altijd.. Het algemeen beleid #groeten

Met betrekking tot je vraag; ja, er zijn verschillende programma`s om je muziek te ordenen als database, jukebox, playlists etc. Welke programma`s heb je zelf al geprobeerd?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• powermarcel10
Michael Knight schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:14:
Zoals je inmiddels ongetwijfeld zult weten, groeten we altijd.. Het algemeen beleid #groeten

Met betrekking tot je vraag; ja, er zijn verschillende programma`s om je muziek te ordenen als database, jukebox, playlists etc. Welke programma`s heb je zelf al geprobeerd?
Hoi,

bedankt voor je reactie.

"Groeten, Marcel" is niet voldoende begrijp? Volgens mij geef ik een prima en nette openingspost, en hou ik me aan alle regels die gesteld staan in het algemeen beleid.

Ik heb alleen Windows mediaplayer geprobeerd, omdat die een rechtstreekse kopie weergeeft in MCE. Ik wil graag zelf albums kunnen maken, zodat deze als album worden weergegeven in MCE incl. albumart. Ik kan wel playlists maken, maar vind het mooier ze als album weer te laten geven. Ook gebeurd het regelmatig dat ik een album rip, maar hij deze toch als losse nummers weergeeft ipv als album.
Ik ben dus op zoek naar een programma waar ik uitgebreid mijn muziek mee kan ordenen en albumarts kan toevoegen.

Als er volgens jou jukebox en database programma's zijn dan hoor ik dat graag van je! Ik heb ze in ieder geval niet kunnen vinden. Heb wel progamma's kunnen vinden waarmee je de tags etc kunt veranderen per nr. en per nr. een albumart kunt toevoegen, maar daarmee ben ik nog niet geholpen!

Als er trouwens verder aan deze of vorige postst iets niet deugt, zou je me dan concreet kunnen aangeven wat ik verkeerd doe? Ik ben me namelijk van geen kwaad bewust.

GROETEN,

Marcel

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-02 07:45
powermarcel10 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:53:
[...]

Hoi,

bedankt voor je reactie.

"Groeten, Marcel" is niet voldoende begrijp? Volgens mij geef ik een prima en nette openingspost, en hou ik me aan alle regels die gesteld staan in het algemeen beleid.

Marcel
Klopt, je post is netjes maar het is juist andersom ;)
Groeten hoeft niet hier, mocht je toch willen groeten mag je dat in je signature zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door QuiCk01 op 08-07-2010 14:59 ]

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:14

iambig

* z.o.z *

powermarcel10 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:53:
[...]

Als er trouwens verder aan deze of vorige postst iets niet deugt, zou je me dan concreet kunnen aangeven wat ik verkeerd doe? Ik ben me namelijk van geen kwaad bewust.
Dat deed hij ook :) als je op zijn linkje geklikt had dan las je:

De groeten
We doen elkaar op GoT permanent de groeten. Het is dus niet nodig om "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je alsnog graag iedereen de groeten doet kun je daar je signature voor gebruiken.

ontopic:

Je zou eens naar Mp3tag kunnen kijken.
Media player (en dus ook MCE) kijken naar de album tag, als deze allemaal gelijk zijn wordt het als één album weergegeven. Als je geen hoesje kunt krijgen dan kun je dit eventueel forceren door een 200x200 pixels jpeg file met de naam folder.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door iambig op 08-07-2010 15:05 . Reden: ontopic toegevoegd ]

NEE: dit is geen signature...

• powermarcel10
Michael Knight schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:14:

Waarom stuur je dan, "zoals je inmiddels ongetwijfeld zult weten, GROETEN WE ALTIJD" Juist niet dus begrijp ik!! Of begrijpen we elkaar nou even niet..

Maruuuh, kom op met die tips! :P

@ iambig: Helder!!! Misverstand de wereld uit..;)

[ Voor 4% gewijzigd door powermarcel10 op 08-07-2010 15:02 ]

Pagina: 1