iPod onder water

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
nou ik ben dus vrijdag na de wedstrijd vol blijdschap in het zwembad gesprongen in me kleren en vergeten dat ik mn redelijk nieuwe ipod nano nog in mn broekzak had zitten, na een kleine 15 minuten kwam ik er pas achter !

nie handig maar goed shit happens en nu hoop ik dat ie het door simpelweg te drogen wel weer gaat doen
nu heb ik em net al een keer aangesloten op usb en er kwam al een appeltje in beeld dus ik heb goede hoop

hoe lang zou ik het beste kunnen wachten totdat ie echt goed droog is? heb hem nu al het hele weekend voor het raam liggen, dus incl. vandaag is ie al 3 dagen aan het drogen.

aangezien er maar weinig openingen in het apparaat zitten ben ik bang dat het vocht er uiteindelijk toch niet uit komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Misschien goed idee om hem eens in een bak rijst te leggen, en regelmatig te kijken of de iPod nog werkt.

Succes.

[ Voor 34% gewijzigd door martijntjuhh op 05-07-2010 18:44 ]

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:47
Gooi hem voor 2 a 3 dagen even in een bak met niet gekookte rijst. Dat is het beste wat je kan doen.

Shit te laat, with ^^

[ Voor 13% gewijzigd door tweakG5 op 05-07-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zeg altijd een week bij laptops. als je denkt dat die echt dicht is, doe dan 2 weken

edit: weet je wat, ik zou hem in een bak rijst doen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 05-07-2010 18:44 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:01

Oxigeon

En zo is dat!

Meestal kan dit opgelost worden door hem inderdaad te drogen. Ik zelf heb ooit een telefoon in zee gevonden en dacht toen ook wat zal ik doen. Heb hem toen een paar dagen op vakantie in de zon gelegd (7 dagen). Daarna aangezet en hij deed het.

Zet je hem echter aan als hij nog nat is kan er kortsluiting komen. Dit kan inhouden dat je hem daarna nooit meer opgestart krijgt. Mijn vader heeft laatst de telefoon perongeluk in de wasmachine gedaan. Deze ook laten drogen maar kregen we helemaal niet meer aan de praat. Dus er zit ook een dosis geluk bij denk ik

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat regelmatig kijken of hij het doet zou ik overslaan. Zolang hij nog nat is, kan je kortsluiting krijgen. Wat je kan doen is hem een tijdje in de (hetelucht)oven leggen bij een hele lage temperatuur (40-50 graden) Dan droogt hij iets sneller dan op kamertemperatuur, maar smelt je plastic e.d. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
nou dan hoop ik dat ik em niet vernacheld heb door hem eigenwijs net op de pc aan te sluiten! maar die rijst is wel een goeie, gaat ik meteen doen

edit: oven raadde iemand anders me ook al aan maar ik denk dat ik beter gewoon geduld kan hebben, het is nu toch al behoorlijk warm elke dag dus dan wacht ik maar wat langer!

thx for the tips , ik laat over een dag of 4 effe wat weten!

[ Voor 45% gewijzigd door Scorchor op 05-07-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De Gesnaakte schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:44:
nou dan hoop ik dat ik em niet vernacheld heb door hem eigenwijs net op de pc aan te sluiten! maar die rijst is wel een goeie, gaat ik meteen doen
hopen dat je je usb poort niet met dat natte ding hebt kortgesloten dan :X

Had ik al een bak rijst vermeld ?

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 05-07-2010 18:46 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 16:06

epic_gram

undercover moderator

wat is nou het nut van rijst? Ik had vroeger ook eens mijn ipod nano 1GB in de wasmachine gestopt, maar die werkte na één dag al prima. Voor de zekerheid inderdaad iets langer laten drogen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Laatst online: 22-09 15:51

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

epic_fail schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:48:
wat is nou het nut van rijst? Ik had vroeger ook eens mijn ipod nano 1GB in de wasmachine gestopt, maar die werkte na één dag al prima. Voor de zekerheid inderdaad iets langer laten drogen.
Rijst absorbeerd vocht. Daarom moet je het ook in water koken e.d. Dus al het water wat verdampt wordt opgenomen door de rijst, zodat het iig niet meer terug de iPod in gaat;)

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Laatst online: 02-05 19:15
fish schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:45:
[...]

Had ik al een bak rijst vermeld ?
Hoezo bijdehand O-)

[ Voor 18% gewijzigd door martijntjuhh op 05-07-2010 18:56 ]

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:28

the mod man

iets van beeldmaker

mijn ipod nano 1g heeft een rondje wasmachine overleeft......

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
epic_fail schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:48:
Het nut van rijst? Het ontrekt vocht van de omgeving waar het zich bevind, dus ook uit je iPoad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Reiniertjuhhh schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:54:
[...]

Rijst absorbeerd vocht. Daarom moet je het ook in water koken e.d. Dus al het water wat verdampt wordt opgenomen door de rijst, zodat het iig niet meer terug de iPod in gaat;)
En daarom stop je het ook bijv in je zoutvaatje, dat voorkomt dat je zout gaat klonteren

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

the mod man schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:01:
Ja die van mij ook, meerdere keren zelfs. Alhoewel ik op een gegeven moment wel vlekken op mijn scherm kreeg. De ipod nano 1g was van best goede kwaliteit, ik denk de huidige generatie ook nog wel. Drie dagen laten drogen lijkt mij echt wel voldoende, al helemaal als je hem in het zonnetje hebt gelegt zou hij het al prima moeten doen IMO.
Reiniertjuhhh schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:54:
[...]

Ok, bedankt voor je uitleg :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 22:11
nu heb ik em net al een keer aangesloten op usb en er kwam al een appeltje in beeld dus ik heb goede hoop
Ja, lekker handig ook :') .

Geen idee of zo'n ding een beetje open te krijgen is (ben niet zo'n apple fan) maar anders even open maken en met contactspray behandelen. Daarna met een busje perslucht drogen en dan nog een dagje op een warme en droge plek (niet in de zon) laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Isdatzo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:13:
[...]

Geen idee of zo'n ding een beetje open te krijgen is (ben niet zo'n apple fan) maar anders even open maken en met contactspray behandelen. Daarna met een busje perslucht drogen en dan nog een dagje op een warme en droge plek (niet in de zon) laten liggen.
Je krijgt hem moeilijk open, tenminste bij mijn ipod was dat vroeger zo. Verder vervalt je garantie dus ik zou het niet doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
epic_fail schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:35:
[...]

Je krijgt hem moeilijk open, tenminste bij mijn ipod was dat vroeger zo. Verder vervalt je garantie dus ik zou het niet doen denk ik.
Je denkt niet dat de garantie vervalt wanneer je ermee gaat zwemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Isdatzo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:39:
[...]

Je denkt niet dat de garantie vervalt wanneer je ermee gaat zwemmen?
Ik denk dat dat moeilijker aan te tonen is voor ze.
edit: bovendien zal hij het nog wel doen denk ik, ook zonder openmaken.

[ Voor 13% gewijzigd door epic_gram op 05-07-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:51
epic_fail schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:18:
[...]

Ik denk dat dat moeilijker aan te tonen is voor ze.
edit: bovendien zal hij het nog wel doen denk ik, ook zonder openmaken.
Waterschade word niet gedekt, zitten meestal stickertjes in die rood worden als ze vochtig zijn geweest.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 20:28
De beste rijst om een apparaat met waterschade in te leggen is trouwens pandanrijst. Het heeft trouwens geen nut om dit na een paar dagen nog te doen. Dan heb je namelijk al opgedroogde aanslag op het binnenwerk. Gelijk wanneer je ipod/iphone/mobiel etc nat is direct door naar de toko en een grote zak pandanrijst halen telefoon erin duwen en de zak weer dicht maken.

Vervolgens de telefoon weer uit de rijst halen, rijst 8 minuten koken, kipblokjes bakken en chickentonight erover heen gieten. Dit nog een paar minuten verwarmen en bij de rijst op het bord kwakken. Eet smakelijk!

[ Voor 74% gewijzigd door Unbreukable op 05-07-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:40
en een nuttige tip voor als 'm nog werkt: koop een waterdichte case (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 00:24

KoudeAardbei

Moderator

Probeer de iphone open te maken en alle onderdelen los te halen.

Haal bij de apotheek een potje alcohol , en een tandenborstel bij de dichtsbijzijnde drogist.
Ga dan rustig met de in alcohol-gedepte tandenborstel over de onderdelen heen, laat het een kwartiertje drogen en dan nog een keer doen.

Herhaal dit +/- 5 keer, kans dat hij dan werkt neemt exponentieel toe !

Woon je in de buurt van Emmen, kan ik je eventueel helpen (hertog jan :+ )!

[ Voor 9% gewijzigd door KoudeAardbei op 06-07-2010 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
  • Laatst online: 31-03-2022
hoezo
SgtElPotato schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:26:
[...]

Waterschade word niet gedekt, zitten meestal stickertjes in die rood worden als ze vochtig zijn geweest.
die stikkers worden vet snel rood zonder dat er egt water is ingekomen
alcohol? ooit van gehoord adat het werkt wil je even uitlegeen hoe het werkt? bedoel wat ermee gebeurt

[ Voor 58% gewijzigd door Adib op 06-07-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou trouwens als ik jou was je ipod niet in de zon leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 00:24

KoudeAardbei

Moderator

Adib schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:28:
hoezo
[...]

alcohol? ooit van gehoord adat het werkt wil je even uitlegeen hoe het werkt? bedoel wat ermee gebeurt
Iets met een ReDox reactie,
De alcohol zorgt dat het niet verder kan oxideren, en haalt resten oxidatie weg

Heb hier geen binas meer , net weggebracht dus kan de reactie zo 1,2,3 niet opschrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Mensen die zeggen dat je vaak moet kijken of hij het doet.... :/

Minstens een week in de rijst leggen en niet aanzetten. Mocht er nog minieme vocht inzitten kan kortsluiting optreden als je er stroom op zet. Apparaten + water + stroom = geen goede combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:27
Sowieso als eerste de accu er uit halen, is het allerbelangrijkste.

Kan er namelijk niks meer kortgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
martijntjuhh schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:42:
Misschien goed idee om hem eens in een bak rijst te leggen, en regelmatig te kijken of de iPod nog werkt.

Succes.
Toverrijst zeker?
Waar die iPod in eerste instantie tot leven is gewekt, China, hebben ze ook een hoop rijst, dus je iPod ermee laten reincarneren zal ook wel lukken.
[/einde rijstgrappen]
Dat regelmatig checken kan dat geen kwaad? Ik meen te hebben gelezen dat je apparatuur beter helemaal niet aan kan zetten tot het helemaal gedroogd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
the mod man schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:01:
Dan zal hij de wasdroger ook wel overleven i.p.v. rijst :+ dan issie nog sneller droog ook.

Afbeeldingslocatie: http://xcart.shirtshop.nl/images/thumb/t_2901.gif

Moest mijn 1400e post wel ff goed benutten

[ Voor 40% gewijzigd door crack_en_hack op 07-07-2010 23:32 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dancing_Animal schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:14:
Dat regelmatig checken kan dat geen kwaad? Ik meen te hebben gelezen dat je apparatuur beter helemaal niet aan kan zetten tot het helemaal gedroogd is.
Inderdaad.Vooral niet checken, want dan loop je dus de kans om eea te beschadigen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
ik zou nog wat laten weten dus bij deze:

na een week laten drogen blijkt alsnog dat het clickwheel en alle knopjes niet meer of niet goed functioneren , de rest doet het nog wel (scherm, opladen en synchroniseren)

maar goed ik ga dus maar een nieuwe kopen,

vanavond even kijken of hij het nog in mn home cinemaset doet en of ik hem met de afstandsbediening van dat ding kan bedienen anders is het gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
Als je toch een nieuwe gaat kopen kan je toch eerst dit proberen?
Isdatzo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:13:
[...]

Je hebt 'm toch al afgeschreven dus kwaad kan het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Laatst online: 25-09 16:50
Adib schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:28:
hoezo
[...]

Alcohol zorgt er voor dat de aanslag oplost (door dat alcohol ook vochtig is) maar de alcohol vervliegt, dus zorgt niet voor verdere blijvende schade, heb er al meerdere telefoons mee gered, wel zorgen dat je het goed schoonblaast, en eventueel met een microscoop even de printplaat goed controleren! :)

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 19:43
m-tuning schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:25:
Sowieso als eerste de accu er uit halen, is het allerbelangrijkste.

Kan er namelijk niks meer kortgesloten worden.
whoehaha, wel eens uitgezocht hoe je een accu uit een ipod nano peutert? vergeet het maar.
Als je accu stuk is binnen zoveel jaar, breng je je ipod terug naar apple, en krijg je een refurbished ipod terug.
lekker dicht laten, weekje drogen en duimen en that's it.

alleen als je heel veel vertrouwen in je kluskunsten hebt zou je dit kunnen proberen:
http://www.wonderhowto.co...n-apple-ipod-nano-284109/

[ Voor 14% gewijzigd door Meester_J op 14-07-2010 10:13 ]

Pagina: 1