Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP/Vista] Acer Travelmate

Pagina: 1
Acties:

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
hallo,bij deze heb ik een vraag ivm het installeren van het besturingssysteem voor dit type laptop

het precieze model weet ik niet,de specs wel
-intel core2duo 2ghz
-2gb ram
-125gb HD

er staat op deze laptop windows Vista als besturingssysteem,deze laptop heeft mijn vriendin gekregen van haar ouders omdat hun een nieuwe hadden gekocht,enige nadeel is dat jan en alleman erop hebben gezeten en er dus echt een sh!tload aan rotzooi erop staat!handmatig verwijderen is geen optie meer en wil nu overgaan op een heerlijke format,enkel zit ik toch met enkele vragen voor ik eraan begin,

het is dus een Acer laptop:

-er zit orgineel Vista op,ik wil deze vervangen door XP,is dit mogelijk aangezien deze dus ook de cd-key als sticker op de laptop heeft?gaat de HD het toestaan dat ik er XP wil opzetten!?de XP cd is gewoon orgineel en vanmezelf met werkende key dus...

-haar vader heeft geen enkele cd meer van de laptop,dus ook niet met drivers,heb ik deze nodig?of kan ik gewoon het meeste via internet downloaden?of configureerd hij het meeste automatisch via XP dan?

-bij haar thuis hebben we draadloos internet,ik heb alleen ervaring met een niet draadloos systeem,configureerd XP dit dat ook vanzelf of moet je dan dingen handmatig instellen/drivers nodig?

-hoe kan ik via vista een bootcd of via usb stick een boot disk maken?moest XP niet direct van de cd booten?

thanks already!!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:39
Drivers kan je van de Acer site halen, maar is het geen optie om van de herstelpartitie de Vista terug te laden aangezien je dan al alle drivers in ieder geval heb. Als het goed is hebben Acer flaptops een herstelpartitie namelijk. Dat menig XP CD met die key gaat werken is betwistbaar aangezien het hoogst waarschijnlijk gaat om een OEM XP key.

• Slammed_a4
en die herstelpartitie,waar vind ik die?hoe gaat dat in zijn werk?kan ik hem selecteren bij het ''F8' opstartmenu?de windows XP versie is een cd die ik in der tijd ''los'' heb gekocht voor mezelf en dus niet verbonden is aan een key voor specifiek een laptop of eender wat?het gaat idd om een OEM xp key/versie!

op de flaptop staat een key voor vista die ik dan wellicht kan gebruiken bij het selecteren van de herstelpartitie?word hierbij dan toch de gehelede hardeschijf geformatteerd.buiten die herstelpartitie dan?'

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:39
De herselpartitie is over het algemeen te benaderen door tijdens het opstarten de BIOS knop voor de Acer machine te kiezen welke dan een keuzemenu geeft tussen BIOS menu, Select Boot Device, Recovery Menu. Over het algemeen F2 of F10 bij het opstarten weet niet precies omdat het laptop model onbekent is. Houd er wel rekening mee dat de herstelpartitie waarschijnlijk Vista bevat maar hier is goed mee te werken mits het laatste service pack is geïnstalleerd.

Door de herstelpartitie te benaderen krijg je de optie om de schijf waar Windows op geïnstalleerd staat te formatteren en de herstelpartitie blijft dan intact.

• Slammed_a4
klinkt interessant,ga dit zeker eens proberen dan!thanks