Toon posts:

geen internet USB XS4ALL icm domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Volgende situatie:

PC (windows vista bussiness) zit via LAN verbonden met een domein, welke op dit moment geen internetverbinding heeft.

Via usb een Dongle van XS4ALL aangesloten, maar als ik probeer te internetten terwijl de lan verbinding met het domein ook aanstaat, krijg ik geen webpaginas te zien, pingen is ook niet mogelijk. Schakel ik de lan verbinding uit, dan kan ik direct internetten.

Hoe kan dit, en belangrijker, hoe kan ik het oplossen?

het domein is verbonden met SBS2003

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 19:50
Binding volgorde van de netwerkkaarten veranderen, of geen gateway invullen op de internetnetwerkkaart

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:48:
Hallo,

Volgende situatie:

PC (windows vista bussiness) zit via LAN verbonden met een domein,
het domein is verbonden met SBS2003
En dus heeft ie een DHCP server draaiende met een DNS Server (de SBS doosch) die in dit geval zelf niets kan resolven bij gebrek aan internep verbinding.

Wilde je soms deze machine gebruiken als tijdelijke internet-deel-doos?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:21
Hoe kan dit, en belangrijker, hoe kan ik het oplossen?
Het de systeem beheerder vragen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Doe eens ipconfig geven en een route print

ik gok zo dat je lan een hogere metriek heeft. die moet even omlaag dan.
maar om je (gelijktijdig) je lan te benaderen moet je dan wel een route toevoegen voor de iprange van je lan

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ben er nog niet uitgekomen. Zodra ik met het domein verbind, negeert hij de usb dongle volkomen.

Hoe stel ik in, dat hij voor internet e.d. niet in het domein moet zijn, maar die dongle moet gebruiken?

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-02 09:46
Een DNS forwarder opgeven in de DNS-server op de SBS2003 server. Deze moet dan verwijzen naar de DNS-server van XS4all.

Dit kun je testen door in een commandbox (CMD) in te toetsen Ping Tweakers.net. Er moet dan een ip-adres verschijnen.
Een volgende test zou kunnen zijn. Open c:\windows\system32\drivers\etc\hosts en voeg de volgende regel toe:
213.239.154.35 tweakers.net
en sla het op.
Surf nu naar tweakers.net en kijk of het werkt.

[ Voor 57% gewijzigd door Rieverst op 08-07-2010 09:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan niet makkelijker/ danwel mogelijk, om de usb dongle aan de sbs2003 server te hangen, en alle verbonden pc's via die server te laten internetten?

EDIT: Is inmiddels gelukt, usb dongle aan de SBS2003 hangen en in Server Configuration als Internetverbinding aanwijzen, alle aangesloten pc's internetten nu via de dongle.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 17:22 ]

Pagina: 1