Telfort intenet zonder standaard modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04-2022
Ik heb telfort intenet via een draadloze zyxel 2602. Nu heb ik een TP-link TL-WR1043N gekocht. Ik heb dit aangesloten op de zyxel modem en alles werkt perfect. Echter was het mijn bedoeling om de zyxel modem helemaal niet meer te gebruiken. Ik wil dus het internet direct laten binnenkomen op de TP-Link.

Is dit mogelijk? Ik krijg het niet voor elkaar. Op internet vind ik dat je dan PPPoE moet gebruiken, maar dan vraagt ie bij mij om een username en WW. Als ik hiet mijn telfort gegevens invoer werkt het niet. Op internet kom ik ook Ipoe instellingen tegen, maar dit connectie type kan ik niet selecteren, deze is er niet.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dat gaat natuurlijk niet werken, de TP-link TL-WR1043ND is immers geen (ADSL) modem maar alleen een router.
Waarschijnlijk, tenzij Telfort dat uit de firmware heeft gesloopt, kun je de Zyxel wel in bridge mode zetten en dan werkt hij alleen als modem en routert hij niet. Als bridging mode mogelijk is dan komt internet direct binnen op de TP-Link (en moet je dus de WAN poort gebruiken). Als dat niet mogelijk is kun je het beste de TP-Link gebruiken als AP.

[ Voor 91% gewijzigd door Nivk op 05-07-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
Waarom staat er dan? WAN Port (xDSL, ethernet, cable) Of is dat iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
riquard schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:25:
Waarom staat er dan? WAN Port (xDSL, ethernet, cable) Of is dat iets anders?
Dat is dus de aansluiting om je modem op aan te sluiten... Weet trouwens niet of je ook telefonie via Telofrt hebt, maar in dat geval kun je de Zyxel ws niet in bridge mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
nee ik heb alleen internet.. Maar xDSL is dus niet om je telefoon aansluiting op aan te sluiten? Jammer, maar goed het werkt zo ook prima, alleen weer een extra apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
riquard schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:29:
Jammer, maar goed het werkt zo ook prima, alleen weer een extra apparaat...
Het werkt misschien prima maar je hebt nu wel twee routers achter elkaar, wat alleen maar voor problemen gaat zorgen. Dus tenzij het niet mogelijk is zou ik de Zyxel in bridging mode zetten, zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
Ik heb even op internet gezocht wat bridging is, maar het is mij niet echt duidelijk. Kan je me dat in lekentaal uitleggen?

Op dit moment maakt mijn pc wireless connectie met de router en dient de zyxel alleen als internet verbinding. De router is met WAN poort met een kabel aangesloten op de LAN poort van de zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:18

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

riquard schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:32:
Ik heb even op internet gezocht wat bridging is, maar het is mij niet echt duidelijk. Kan je me dat in lekentaal uitleggen?

Op dit moment maakt mijn pc wireless connectie met de router en dient de zyxel alleen als internet verbinding. De router is met WAN poort met een kabel aangesloten op de LAN poort van de zyxel.
Kortweg, je hebt een ip adres aan de buitenkant van je modem waarop je voor andere pc's te bereiken bent. Wanneer je niet in bridged mode staat houdt je modem het externe ip adres tegen aan de buitenkant en krijgt je pc of router een intern te gebruiken ip adres (bijvoorbeeld 192.168.x.x)

Wanneer je je modem in bridged mode zet, geeft hij 1 op 1 het externe ip adres (en netwerkverkeer) door aan de computer of router die aan het modem hangt.

-edit- Voor de meer ervaren experts... dit is inderdaad erg kort door de bocht.

[ Voor 5% gewijzigd door mad_mavrick op 09-07-2010 14:44 ]

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
Thanks, ik snap het principe. Ga ik zo ff aanzetten...
Pagina: 1