Toon posts:

Problemen verhuizing hoster/provider tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Probleempje hier, ik heb het niet aangelegd, maar probeer het nu wel allemaal om te zetten.
De situatie is als volgt:
Website werd gehost bij Provider A, website was bv www.test.nl.
In het kantoorpand staat een server met exchange erop, en vpn en extern buroblad.
Deze kon worden bereikt door extern.test.nl in te tikken in verbinding maken met extern buroblad.
Internetverbinding was aanwezig van BBeyond, sdsl.

Nieuwe situatie:
Website is gehost bij Provider B, www.test.nl is dus verhuist.
Internet verbinding is nu tijdelijk een usb stickje van XS4ALL, tot de nieuwe lijn word opgeleverd.
Deze internet-stick zit aangesloten op de server (dit werkt), maar nu kan ik de server niet meer bereiken via extern.test.nl. Wel bereik ik hem door het ip-adres van het stickje in te voeren. Ik neem aan dat de vpn verbindingen dan ook niet meer werken, aangezien deze ook van extern.test.nl gebruik maken(volgens mij?)
Ook de exchange mail e.d. werken niet meer, nu de internetverbinding veranderd is.

Wie o wie, weet wat ik moet veranderen?

De server draait op Windows SBS 2003.

Alvast bedankt!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:39
DNS instellingen voor extern.test.nl aanpassen/DNS record voor extern.test.nl aanmaken bij nieuwe provider.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
^^ Met EDIT. DNS A-record voor extern.test.nl aanpassen naar het nieuwe IP-adres.

Verwijderd

Topicstarter
En waar vind ik het DNS A-record? Heb hier niet veel ervaring mee. Het subdomain extern.test.nl heb ik wel aangemaakt bij de nieuwe hoster, hoe meld ik hier nou het nieuwe ip adres op aan?

Overigens, moet ik voor de exchange server volgens mij ook alle mailadressen opnieuw aanmaken bij de nieuwe hoster? deze zijn allemaal niet overgenomen zie ik, mailtjes naar de oude adressen bouncen terug.

Verwijderd

Nu worden het 2 aparte vragen;

- DNS aanpassen kun je waarschijnlijk via het dashboard van XS4all. Anders hun even een mailtje sturen.
- Exchange is afhankelijk van de manier van configuratie. Indien via bSMTP dan is het een kwestie van ook de DNS aanpassen. Is het via pop3 boxen dan zul je bij je nieuwe provider inderdaad allemaal niet boxjes moeten aanmaken en instellen in de pop-connector op de exchange server.

Succes ermee!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:53:
En waar vind ik het DNS A-record? Heb hier niet veel ervaring mee.
Hoogstwaarschijnlijk kan je provider dit wijzigen. Laat daar meteen je MX-records aanpassen...
Als je nieuwe provider XS4ALL is (qua domein dan!) dan kan je op je servicepanel dit aanpassen.

En dan als tip:

* Testplan
* Fallback MX

[ Voor 13% gewijzigd door DiedX op 05-07-2010 14:59 ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe provider kwa domein is Hosting2Go, eens even op zoek op het controlpanel

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Hij heeft het over provider B, niet XS4All:
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:38:
(...)
Nieuwe situatie:
Website is gehost bij Provider B, www.test.nl is dus verhuist.
Internet verbinding is nu tijdelijk een usb stickje van XS4ALL, tot de nieuwe lijn word opgeleverd.
(...)
Edit:
Hmm... Spuit 11... :P
Dan moet je even bij Hosting2Go aankloppen inderdaad. Zij moeten je vast wel kunnen helpen met de juiste DNS instellingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Joen op 05-07-2010 15:04 ]

• DiedX
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:02:
Nieuwe provider kwa domein is Hosting2Go, eens even op zoek op het controlpanel
Waarschijnlijk kan je dat in Plesk aanpassen dan. Tip: als je MX aangepast is, zet dan meteen je mail daar *UIT*. Plesk zal anders de mail lokaal accepteren, en dan komt hij nooit aan op je exchange-box.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de behulpzame reacties!

De plesk pagina van hosting2go is uiterst onhandig in gebruik, ik ga ze even bellen, en zal dan mijn bevindingen hier plaatsen!

Verwijderd

Topicstarter
Even iets verder gekeken dan mijn neus lang is:

Als ik bij DNS Records kom, kan ik er inderdaad een toevoegen voor domein test.nl

Hij vraagt dan om een hostnaam, en een IP. Ik neem aan, dat ik bij hostnaam dan dus "extern" in moet tikken (in het vakje er achter staat al test.nl), en bij IP het ip adres van het XS4ALL USB Stickje?

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:39
Ik heb zelf geen ervaring met Hosting2Go, maar dat lijkt mij inderdaad te kloppen.

• DiedX
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:16:
Even iets verder gekeken dan mijn neus lang is:

Als ik bij DNS Records kom, kan ik er inderdaad een toevoegen voor domein test.nl

Hij vraagt dan om een hostnaam, en een IP. Ik neem aan, dat ik bij hostnaam dan dus "extern" in moet tikken (in het vakje er achter staat al test.nl), en bij IP het ip adres van het XS4ALL USB Stickje?
klinkt goed

Pagina: 1