Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

mijn computer heeft recentelijk het loodje gelegd, hij bleef eerst 5 seconden hangen, ging weer verder, liep vast, ging niet meer verder, uitgezet, en sindsdien boot hij niet meer. Komt niet eens in de BIOS. Fans draaien wel allemaal, ze zijn aangesloten op het moederboard

Ik heb alle onnodige hardware afgekoppeld, probleem bleef bestaan.
Ik heb een andere voeding aangesloten, probleem bleef bestaan.
Ik heb alle geheugen modules eruit gehaald, en 1 voor 1 los geprobeerd, probleem is er nog steeds.
Andere videokaart, idem.

Enige wat ik nog kan verzinnen is dat de CPU of het moederboard het hebben begeven. De CPU temp was op het moment van vastlopen zo'n 52 graden, tis een Core i7 920 met stock cooler.

Omdat ik geen extra moederboard heb om de CPU mee te testen, was ik nu op zoek naar een POST kaart. De enige computerwinkel (als je het zo mag noemen) hier in de buurt heeft zo'n kaart, en wil 40 euro hebben om m'n computer te testen, maar ik zag zulke kaartjes te koop in Amerika voor 50 dollar. Nou is mijn vraag, waar vind ik in Nederland zo'n kaart ? Ik heb bij de meeste bekende computer-webwinkels al gekeken, maar nergens is er een te vinden.

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Als je even tijd hebt om te wachten tot het aankomt:
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.POST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In NL heb ik ze al jaren niet meer gezien. Beste kans is om ze via DX te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 16:42
Ik heb zelf nog een PCI / ISA :X versie.
Boekje met de bijhorende codes zal alleen niet echt meer kloppen en het werkelijk achterhalen van de codes via google zal ook lastig zijn.
Je zou hem van me kunnen overnemen want ik heb hem al jaren niet meer gebruikt.
DM me maar als je interesse hebt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door kunnen op 05-07-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:10
Eventueel in Vraag & Aanbod plaatsen, daar krijg je misschien net even meer reacties.

Moet zeggen dat ik zelden kapotte cpu's tegen kom. Denk eerder aan het moederbord of voeding.

[ Voor 36% gewijzigd door Frank__B op 06-07-2010 12:05 ]

Pagina: 1