Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fcoppens
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11-2023
Beste mensen,

wie heeft een cursus Itil v3 (eventueel online) gedaan en is eventueel ook geslaagd?
Ik wil graag de cursus Itil 3 volgens. Wie kan mij adviseren waar ik het beste de cursus kan volgen. Het liefst natuurlijk online.

Alvast bedankt

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat heb je zelf al gevonden?

Money for nothin' and your chicks for free

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 09:36

racoon

mooowwww

Ik zou hem niet online doen maar bij goodsense, ik heb daar ook mijn cursus gedaan, ben er zeer te spreken over.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• fcoppens
Ik heb bij LOI gekeken en wat extra informatie gevraagd omdat mij niet duidelijk is of ze Itil v3 (ITV3F) geven of een misschien de oude itil nog (kan me niet voorstellen maar toch)

verder heb ik de volgende website gevonden: http://mensch-training.com/
maar heb daar geen ervaring in, of ik dit wel kan vertrouwen en of het een beetje goede kwaliteit is

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 16:13
racoon schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:16:
Ik zou hem niet online doen maar bij ...
Als je helemaal nog niet thuis bent in het procesmatig werken kan je hem beter niet online doen maar naar een trainingscentrum naar keuze.

Waarom specifiek v3 eigenlijk? Bewuste keuze of omdat je denkt dat het de opvolger van v2 is?

ITILv2 richt zich vooral op de beschrijving en beheersing van processen.

ITILv3 legt de focus op de resultaten die een organisatie kan bereiken als de processen op orde zijn (de services).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• fcoppens
van ITIL v2 (ITILF) kan je geen examen meer doen, deze is op 30 juni gestopt.
was er net te laat bij :'(

• tooltime
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-01 20:30
Als - bijna- ITILv3 Expert raad ik je het boekje 'de kleine ITILv3' aan. Lees het en doe examen bij exin. Dan heb je je foundation. Als je vervolgcursussen wil gaan doen is het een ander verhaal. Dan zul je naar een geaccrediteerde instelling moeten.

• Uberprutser
  • Laatst online: 18-11 16:13
fcoppens schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:28:
van ITIL v2 (ITILF) kan je geen examen meer doen, deze is op 30 juni gestopt.
was er net te laat bij :'(
Ok, dat was mij nog niet bekend, is ook alweer tijdje terug dat ik het gehaald heb. ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• racoon

racoon

mooowwww

de loi geeft versie v3.

• tooltime
ITILv3 is gewoon de opvolger van v2. De vorm is alleen iets anders dan men gewend is.

• ijzer7
  • Laatst online: 04-01 12:48

ijzer7

FORE!!!

My two cents als ITIL trainer:

Als je iets over ITIL wilt leren dan is het volgen van een training aan te raden.
Wil je je louter certificeren dan is het lezen van een boek en doen van oefenexamens voldoende.

[ Voor 5% gewijzigd door ijzer7 op 05-07-2010 14:56 ]

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• fcoppens
tooltime schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:28:
Als - bijna- ITILv3 Expert raad ik je het boekje 'de kleine ITILv3' aan. Lees het en doe examen bij exin.
Dank je wel voor het advies

Maar zijn er ook mensen die de cursus hebben gevolgd online of ergens op een cursuslocatie en hoe waren de ervaringen daarmee?

• racoon

racoon

mooowwww

Ik heb hem bij goodsense gedaan en was daar erg over te spreken, na 2 keer gezakt te zijn ben ik daar geweest en door hun vakkundige manier van uitleggen ben ik daarna geslaagd.

• tooltime
fcoppens schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:56:
[...]
...
Maar zijn er ook mensen die de cursus hebben gevolgd online of ergens op een cursuslocatie en hoe waren de ervaringen daarmee?
Ik heb de foundation bridge gedaan bij Getronics. Professioneel, goede nazorg, veel praktijkvoorbeelden. In beperkte mate gericht op examentraining, meer bedoeld als serieuze ondersteuning in het werkveld.

Vervolgtrainingen zijn nog minder gericht op examenstof, meer op toepasbaarheid in het werkveld.

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:52
Ik heb vorige week donderdag mijn ITIL V3 Foundation gehaald. Bij Sogeti hebben ik en collega's 2 dagen opleiding gehad en ook aldaar het EXIN examen gedaan. Prettige docent en goed cursusmateriaal (map en het boek Foundations of IT Service Management op basis van ITIL V3); wij waren in elk geval dik tevreden en ook allemaal geslaagd *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Platypussy op 05-07-2010 22:22 ]

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 12:58
Ballebek schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:24:
[...]

Als je helemaal nog niet thuis bent in het procesmatig werken kan je hem beter niet online doen maar naar een trainingscentrum naar keuze.
Heb je hier ook een onderbouwing voor?

Het voordeel van de training online doen (naar mijn mening) is dat je moeilijke stukken nog een keer kan bekijken en dat je de stof in je eigen tempo op kan nemen in plaats van de training in 1 dag doen, het examen halen en vervolgens de helft weer vergeten omdat het er te snel in is gestampt.

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-11 12:33
Ik heb volgende week
ITIL Foundations V3 examen.

Ik heb het boek doorgelezen. Heeft iemand nog tips.
Of een goed oefenexamen ?

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Pagina: 1