Afstandsbediening werkt niet in iTunes, wel in Plex

Pagina: 1
Acties:

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:46
Mijn probleem is het volgende: mijn afstandsbediening, nog zo'n ouderwetse witte, werkt niet in iTunes. Wat ik ook doe, er gebeurt niets.
Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:

* Andere batterij geprobeerd --> geen resultaat.
* Koppeling tussen MB en AB verwijderd --> geen resultaat.
* Weer opnieuw MB en AB gekoppeld --> geen resultaat.
* Op Google gezocht, maar dit levert alleen maar hits op van problemen met Remote App., dat is toch echt wat anders volgens mij.

Het vreemde is, dat wanneer ik een bepaalde toetscombinatie op de afstandsbediening indruk Plex opstart en ik gewoon door het menu heen kan "lopen".
Hij kan dus wel gewoon doen dan wat 'ie doen moet.

Ik draai momenteel 10.5.8 en iTunes is geüpdatet naar de nieuwste versie.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Doet Plex (ken het niet) niet net zoals bijv. boxee's een polling richting je remote? Hierdoor zouden de IR signalen niet door iTunes verwerkt worden.

(settings > system > remote > always enabled )

[ Voor 14% gewijzigd door Herby op 06-07-2010 11:53 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• TimmieN
Het zou me vreemd lijken als het aan Plex ligt. Voorzover ik me kan herinneren deed de AB het eerder wel in iTunes, en toen stond Plex ook al geïnstalleerd.
Herby schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:53:
(settings > system > remote > always enabled )
Dit kon ik niet zo 1-2-3 vinden...
Zo ziet het er bij mij uit:

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding3-4.png

en

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding1-6.png

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:29
Ja, Candelair pakt de signalen van de afstandsbediening af. Hierdoor werkt de afstandsbediening wel met Plex en niet met iTunes. Het hangt overigens af van de instellingen, maar als je Candelair verwijdert, dan zal de ab het weer doen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• TimmieN
Ik zal dat later dan gaan proberen, maar bij mijn weten deed ie het eerst wel in iTunes én in Plex. Vreemd....

[ Voor 100% gewijzigd door TimmieN op 07-07-2010 10:32 ]

• TimmieN
Update:

Candelair verwijderd, maar dat maakte geen verschil. In Plex zelf stond de instelling voor de AB op "altijd draaiend" Die heb ik uitgezet, en toen deed alles het weer.
Ook na herinstallatie van Candelair.
Pagina: 1