CSS-probleem Safari

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website gemaakt waarbij Safari problemen geeft. het gaat om de pagina http://www.z-yachting.com/en/for-sale/house.

Als je deze in Firefox of IE bekijkt werkt hij goed, maar ga ik naar Safari dan word alles uit zijn verband gerukt. De huizen worden weergegeven dmv divs, maar om de een of andere reden wordt de achtergrond niet uitgerekt wanneer er content in geladen word. Op de andere pagina's overigens wel, alleen op deze niet omdat de inhoud uit divs bestaat.

De divs hebben nu een float, wanneer ik deze weg haal word de achtergrond wel mee uitgerekt, alleen worden dan alle huizen in 1 kolom geplaatst. Mijn vraag is dus, hoe kan ik dit werkend krijgen in Safari?

Code voor mijn "content div" (waarin de huizen geladen worden):

code:
1
2
3
4
width:              930px;
margin:             0px auto 0px auto;
background-color:   #ffffff;
padding:            15px 14px 0px 16px;

Code van de divs die ingeladen worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
width: 190px;
height: 180px;
float: left;
position: relative;
text-align: left;
background-color: #eeeeee;
border: 1px solid #cccccc;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie het probleem niet in Safari :? Maar als ik moet gokken is je oplossing een overflow: auto op de content div.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee de overflow is het niet, want op andere pagina's loopt het ook gewoon goed.
Ik gebruik nu Safari versie 4.0.5, met welke versie bekijk jij hem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

iMars

Full time prutser

Safari 5.0 voor Windows:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/35d45qc.jpg

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

in safari 4.0.2 op osx 10.5.8 loopt de container div ook niet door

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s3/geniuxx/Afbeelding14.png

maar heb je de boel al door de w3c validator gehaald?

daar staan namelijk nogal wat foutjes in ;)

[ Voor 11% gewijzigd door amahusu op 05-07-2010 16:59 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Leuk stukje nog over overflow:hidden;

float: left; probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die fouten inderdaad gezien, maar alles word gegenereerd door een joomla component en om daar al die fouten uit te gaan halen...dan ben ik volgend jaar kerstmis nog bezig 8)7 . Ik had ze al doorgegeven bij de ontwikkelaar, en ze zouden er naar kijken...dus, dat word alsnog volgend jaar kerstmis ;)

Ik denk ook dat het aan de versie 4 ligt, ik heb nu namelijk 5 geinstalleerd op windows en daar werkt 'ie wel goed. 4% van de bezoekers gebruikt Safari en maar 0,4% daarvan gebruikt versie 4 dus ik denk dat ik het er maar bij laat zitten.

@ Good fella: ik heb dat topic en de uitleg bekeken maar ik krijg het op geen mogelijkheid voor elkaar. Als alles werkt behalve safari 4, dan leg ik me daar bij neer.

Thnx voor de feedback in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 15:17

TheBorg

Resistance is futile.

Ik zou ook even kijken in IE6, de items van het top menu zijn de volledige breedte van de site. Kun je denk ik oplossen door de li'tjes een breedte te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tjah, ie6, safari 4...beetje hetzelfde verhaal, het blijft altijd problemen geven. In dit geval volg ik de statistieken die laten zien dat maar 10% van de IE gebruikers versie 6 heeft en 0,4% van de Safari gebruikers versie 4 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
TheBorg schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:32:
Ik zou ook even kijken in IE6, de items van het top menu zijn de volledige breedte van de site. Kun je denk ik oplossen door de li'tjes een breedte te geven.
Je hebt geen fixed width nodig om dat te laten werken. Geef de geneste a elementen voor IE6 geen display: block, maar display:inline en zoom: 1. Dat triggert inline-block in IE6/7. Dat heb je in IE6 nodig omdat IE6 shrink-wrapping bij floated en positioned elementen niet toepast op descendant block level elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:39:
In dit geval volg ik de statistieken die laten zien dat maar 10% van de IE gebruikers versie 6 heeft
Ik zie dat als een aanzienlijke groep om rekening mee te houden... Zou niet proberen het pixel perfect te krijgen in IE6, maar wel zorgen dat de site goed leesbaar en navigeerbaar is (weet niet hoe erg het probleem is overigens).

Cogito ergo dubito

Pagina: 1