Opera en cookies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340744

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zitten googlen naar informatie over Opera en cookies.

Het schijnt zo te zijn wanneer ik uitlog met mijn hotmail of live account op hotmail.com.
Dat het niet uit logt maar echter door verwijst naar een foutmelding met de volgende boodschap.

Het afmelden is mislukt omdat de browser cookies blokkeert. Sluit alle browservensters om af te melden

Ik ben vervolgens gaan googlen naar oplossingen ik ben van alles tegen gekomen met manieren om het wellicht op te lossen. Maar wanneer ik het toe pas blijft de foutmelding komen.

Weet iemand toevallig een andere oplossing om het probleem verhelpen ?

Want na mijn weten zijn alle cookie instellingen nu correct.

Groeten,

FMTPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het 'probleem' is dat je begint zonder cookies. Er is dus nooit iets opgeslagen dat voor je onthoudt wie je bent en wat je voorkeuren zijn. Vervolgens kies je voor afmelden. Opera schiet dan een beetje in de frictie omdat je vraagt iets te vergeten dat nooit was onthouden.
Vervolgens krijg je het advies om Opera af te sluiten (met als resultaat dat ALLES vergeten wordt (want zo heb je dat ingesteld)).
Zet je cookies aan, en je kunt probreemloos afmelden :)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Het kan zijn dat bij het uitloggen de cookie van live.com die van hotmail.com of andersom probeert te benaderen. Waarschijnlijk moet je hiervoor third party cookies toestaan.
Rechtermuisknop op de hotmail/live pagina -> Sitevoorkeuren bewerken en dan bij tab cookies 'cookies accepteren' (bovenste optie) kiezen. Ik heb de Engelse versie, dus het kan iets anders heten.
Ik heb dit ook wel gehad met gmail.com / googlemail.com.
Zoek anders even verder op "live.com third party cookies"

[ Voor 6% gewijzigd door Vaan Banaan op 05-07-2010 16:06 ]

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Of om niet te laat te wezen met het aanpassen van elk domein waar je doorheen gaat tijdens het afmelden, de globale instellingen aanpassen om alle cookies te accepteren. Standaard is dit alleen van huidige domein. Hotmail/Live mail heeft de niet standaard 'procedure' je door tig domeinen te sluizen om af te melden en hierdoor krijg je deze fout. Deze methode is de worst practise voor veilig werken IMO.

Commandline FTW | Tweakt met mate