[KPN] Mail adressen verhuizen tussen accounts

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48
Tijdje terug zijn wij met ons bedrijfje verhuist naar een nieuwe locatie. (+/-5Man, 1a2 op kantoor)
Daar de verhuizing in stappen verliep hebben we op de nieuwe locatie een ISDN2 aansluiting aangevraagd met een paar nummers en een zakelijk DSL abbo erbij van KPN. (8 ip adressen erbij voor diverse toepassingen.)
Op het oude adres hadden we ook nog 2 IDSN blokken zitten met diverse nummers en vaste verbindingen etc. Dit is een tijdje terug ook allemaal verhuist, inclusief het (dure) Planet abbo.

Echter nu komt de vraag, van dit Planet abbo wil ik graag af, want de extra snelheid heb ik niet nodig en vormt dus alleen maar een extra kosten post. Echter zweert mijn vader (eigenaar van het bedrijf) bij zijn planet mail-adres. (Hebben op dit moment nog geen domeinnaam, moet er wel komen)

Dus ik zou graag dit e-mail adres van het ene abbo naar het andere willen verhuizen, heeft iemand hier ervaring mee of de KPN dit doet? (Desnoods zou ik het ook naar het thuis abbo van Planet kunnen verhuizen.) Of kan ik het abbo dan omzetten in een e-mail only account oid?

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Volgens mij doet KPN dat niet.. Tegenwoordig worden geen @planet.nl emailadressen meer aangemaakt dus zodra je het abotje opzegt dan hef je die ook op.. Omzetten doen ze niet omdat iedereen nu onder de nieuwe domeinnaam moet gaan draaien. Elk nieuw abonnement krijgt nu een kpnvandaag.nl adres.
Ik zou zeggen laat hem overstappen op een domeinnaam en hou dat planet adres nog een jaartje ofzo aan. KPN heeft namelijk alle recht die emailadressen op te heffen als het hun uitkomt. Risico is dus dat eind dit jaar dit misschien gebeurt..Je weet het nooit met hun namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
Daar was ik dus idd al een beetje bang voor.
Ik had wel eens begrepen dat ze vroeger een e-mail only abonnement hadden, maar daar kon ik dus bij de kpn zeer weinig over vinden. (Sowieso was de info en opties over het opzeggen van je abbo zeer summier.)

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 17:04

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
En wat zei de helpdesk erover toen je ze belde?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Schapie schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:21:
Daar was ik dus idd al een beetje bang voor.
Ik had wel eens begrepen dat ze vroeger een e-mail only abonnement hadden, maar daar kon ik dus bij de kpn zeer weinig over vinden. (Sowieso was de info en opties over het opzeggen van je abbo zeer summier.)
Dat was vroeger ja. Toen was de planet dienst nog actief. Deze is nu helemaal weg en als ze de kans krijgen dan heffen ze hem met liefde op.
Zoals al gezegd bel met ze en je weet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Je kan ze laten verhuizen, no problemo.
Moet je wel vertellen of je de mailboxen (met aliassen) wilt verhuizen of alleen een alias en dat de mailbox vervalt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
The CarNagE Man schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:17:
Volgens mij doet KPN dat niet.. Tegenwoordig worden geen @planet.nl emailadressen meer aangemaakt dus zodra je het abotje opzegt dan hef je die ook op.. Omzetten doen ze niet omdat iedereen nu onder de nieuwe domeinnaam moet gaan draaien. Elk nieuw abonnement krijgt nu een kpnvandaag.nl adres.
Ik zou zeggen laat hem overstappen op een domeinnaam en hou dat planet adres nog een jaartje ofzo aan. KPN heeft namelijk alle recht die emailadressen op te heffen als het hun uitkomt. Risico is dus dat eind dit jaar dit misschien gebeurt..Je weet het nooit met hun namelijk.
Sorry maar deze post klopt eigenlijk geheel niet. Kpn deelt volgens mij geen emailadressen uit die op @kpnvandaag.nl eindigen maar op kpnmail.nl. Nieuwe @planet.nl adressen worden inderdaad niet uitgedeeld, maar oude worden volgens mij wel verhuisd als je er om vraagt naar een andere abonnement. Kan me niet voorstellen dat oude @planet.nl emailadressen opgeheven worden, er zijn zelfs nog kpn klanten met veel oudere emailadressen. Kortom, bel ze en vraag het hun. :) Volgens mij hebben ze nog steeds een emailonly abo, maar daar moet je om vragen dacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door LaserJet op 05-07-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
E-mail adressen (ook @planet.nl) zijn gewoon te behouden. Wat je dan moet doen is niet opzeggen maar downgraden naar een e-mail abonnenement. Dit kan je als los 'extra' abonnement blijven betalen of je kan het bij het 'thuis' abonnement laten voegen (mits je niet boven 5 mailboxen bij dat abo komt). Het is niet uitgesloten dat je even een dagje zonden mail zit als je het bij het thuisabo laat voegen. Je moet even bellen met de Helpdesk, die kunnen dit gewoon regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Email-only moet in ieder geval kunnen, tenminste als het oude planet abo een consumenten abo is, het kost geloof ik 5 euro per maand. Dit kun je niet zelf via de site regelen, maar waarschijnlijk alleen via de afdeling opzeggingen (aangezien het om een downgrade gaat).
Let wel op dat er verschillende versies van email-only zijn, als er meer dan 1 mailbox behouden moet blijven gaat het om email-only extra, bij het "standaard" email-only wordt alleen de hoofdmailbox behouden.

Verhuizen kan wat lastiger zijn, zeker als het tussen consu en zakelijke abo's gaat. Best om met de zakelijke HD contact op te nemen.

Laat ons ook aub horen hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:13:
Verhuizen kan wat lastiger zijn, zeker als het tussen consu en zakelijke abo's gaat. Best om met de zakelijke HD contact op te nemen.

Laat ons ook aub horen hoe het afloopt.
De oude abbo's zijn beide gewoon consumenten abonnementen.
Ik ga het er snel even over hebben want om nu 50 euro per maand (Oud comfort abbo) te betalen wat we niet eens gebruiken vind ik onzin.

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
Ik heb afgelopen week gebeld met de helpdesk, want een klant van mij zat geheel zonder mail 'opeens'.
(Dit is dus even buiten mijn eigen situatie om.)
Het volgende was gebeurd, bij een migratie van een consumenten abbo naar een zakelijk abbo op de locatie van de klant had de zakelijke afdeling van KPN het consumenten abbo opgeheven per direct aan het eind van de contractduur. Afgelopen week was dat dus zover met als bijkomend 'probleem' dat betreffende klant zijn mail dus niet kon ophalen. (Want die was op nonactief gezet)

Vervolgens heb ik gebeld met de helpdesk van KPN, waar ik na de storingsdienst door geschakeld werd naar de afdeling opzeggingen. (Met de eerste lijns van de storingsdienst was ik er dus al uit dat het opheffen van het abbo de oorzaak was.) De afdeling opzeggingen heeft vervolgens de mailbox weer geactiveerd en er een mail-only abbo aangeknoopt.

Ja het kan dus, en geloof het of niet het was binnen 10 minuten geregeld en de klant had z'n mail al weer binnen. :) En wat ik er ook bij moet vermelden, op het moment dat je een mail-only abbo hebt zou het volgens de kpn medewerker zelfs mogelijk zijn om de mailbox te verhuizen naar het zakelijke abbo. (Wel even minimaal 2 weken wachten ivm de administratie van kpn. ;) )

Dus ik kan het nu ook voor mezelf regelen. :P

Even ter info voor anderen: de kosten bedragen voor een enkele mailbox 2,5 euro p/m .

[ Voor 13% gewijzigd door Schapie op 09-07-2010 09:51 ]

No signature found

Pagina: 1