[PHP] E-mail Exchange-server uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Een klant van mij maakt gebruik van de combinatie Exchange + Office 2003 + Outlook Web Access. In het systeem wat ik momenteel aan het opbouwen ben moet ik hun e-mails kunnen uitlezen en tevens een mail kunnen verzenden die zij ook terug kunnen vinden in hun Outlook.

Dus, al hun e-mailverkeer moet terug te vinden zijn in mijn systeem en hun Outlook.
Door middel van de scripts op http://www.troywolf.com/a...hange_webdav_examples.php heb ik een begin kunnen maken en het uitlezen werkt dan ook.

Echter, ik krijg in de resultaten geen bestandsnamen terug van de bijlagen.
Hoe kan ik de bijlagen toch uitlezen?

Is het beter om anders IMAP te gebruiken of hebben jullie hier bepaalde ideeën over?
Via Google krijg ik het idee dat het in OWA 2003 helemaal niet mogelijk is om de bijlagen uit te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
http://msdn.microsoft.com...ms526605(v=EXCHG.10).aspx
Je moet dit veld selecteren in de webdav select query.
code:
1
urn:schemas:httpmail:attachmentfilename

Dan krijg je als goed is een bestandsnaam terug.

Deze heeft het pad https://exchangeserver/exchange/GebruikersNaam/Postvak IN/mailonderwerp.EML/bestandsnaam.extensie

Je bent er wel van bewust dat in nieuwe exchange EWS zit plaats webdav?

[ Voor 10% gewijzigd door Erwinvz1 op 05-07-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Ik heb de volgende code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$h->xmlrequest .= <<<END
<a:searchrequest xmlns:a="DAV:" xmlns:s="http://schemas.microsoft.com/exchange/security/">
   <a:sql>
       SELECT "DAV:displayname"
       ,"urn:schemas:httpmail:attachmentfilename"
       FROM "$exchange_server/$exchange_inboxuser/Postvak%20IN"
   </a:sql>
</a:searchrequest>
END;

Maar ik krijg tot op heden geen bestandsnaam terug.
Van EWS weet ik, maar de klant wil op dit moment nog niet upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zeker dat de user zijn inbox echt 'Postvak IN' heet, en niet 'Inbox'? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Ja, 100%, de overige bericht-informatie krijg ik correct binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
robg1984 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:49:
Ja, 100%, de overige bericht-informatie krijg ik correct binnen.
Ik denk het volgende:

Je ziet alleen of de mail een bijlage heeft.
PHP:
1
[E_HASATTACHMENT] => Array ( [0] => stdClass Object ( [_attr] => stdClass Object ( [B_DT] => boolean ) [_text] => 1 ) )

Dan krijg je waarde 1 terug.
Voor de bijlage te lezen moet je de mail openen en dan weet hij welke bestandsnamen erin zitten.
Maar hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

robg1984 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:49:
Een klant van mij maakt gebruik van de combinatie Exchange + Office 2003 + Outlook Web Access. In het systeem wat ik momenteel aan het opbouwen ben moet ik hun e-mails kunnen uitlezen en tevens een mail kunnen verzenden die zij ook terug kunnen vinden in hun Outlook.

Dus, al hun e-mailverkeer moet terug te vinden zijn in mijn systeem en hun Outlook.
Door middel van de scripts op http://www.troywolf.com/a...hange_webdav_examples.php heb ik een begin kunnen maken en het uitlezen werkt dan ook.
Je bent bekend met het Nederlandse briefgeheim en wet bescherming persoonsgegevens? je bevindt je op erg zwak ijs!

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Erwinvz1 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:40:
[...]

Ik denk het volgende:

Je ziet alleen of de mail een bijlage heeft.
PHP:
1
[E_HASATTACHMENT] => Array ( [0] => stdClass Object ( [_attr] => stdClass Object ( [B_DT] => boolean ) [_text] => 1 ) )

Dan krijg je waarde 1 terug.
Voor de bijlage te lezen moet je de mail openen en dan weet hij welke bestandsnamen erin zitten.
Maar hoe dit werkt?
Klopt, dit krijg ik inderdaad ook terug!
w4rguy schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:42:
[...]

Je bent bekend met het Nederlandse briefgeheim en wet bescherming persoonsgegevens? je bevindt je op erg zwak ijs!
Niet direct maar de klant wil hun eigen mail uitlezen, niet van iemand anders, wat is het verschil of ze het openen in hun lokaal geinstalleerde outlook of een ander programma???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Dat is geen verschil. Het gaat om het inzien van de berichten. Ik zou even contacten met een juridisch adviseur want ik weet niet EXACT Hoe het zit. Briefgeheim wordt in sommige jurisprudenties wel toegepast, en soms niet.

Het heeft er ook mee te maken waarom je het bekijkt. Het gaat dus om de inhoud, niet de applicatie en wie het bekijkt om welke reden.

Hier worden alle uitgaande mails gelogd en in geval van calamiteiten kunnen die bekeken worden.

[ Voor 16% gewijzigd door w4rguy op 05-07-2010 11:50 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

w4rguy schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:49:
Dat is geen verschil. Het gaat om het inzien van de berichten. Ik zou even contacten met een juridisch adviseur want ik weet niet EXACT Hoe het zit. Briefgeheim wordt in sommige jurisprudenties wel toegepast, en soms niet.
Ik zou ook vooral niet te veel paniek zaaien als je niet weet hoe de applicatie in elkaar zit. Wanneer het gaat om een algemene info@ mailbox mag die best via een externe applicatie worden uitgelezen. Zodra je echter persoonlijke mailboxen van anderen gaat uitlezen ben je strafbaar. Zolang je dat niet doet is er niets aan de hand.
w4rguy schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:49:
Hier worden alle uitgaande mails gelogd en in geval van calamiteiten kunnen die bekeken worden.
En dat is dus gladder ijs dan hetgeen de TS wil bereiken.

[ Voor 16% gewijzigd door MueR op 05-07-2010 11:55 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
robg1984 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:45:
[...]

Klopt, dit krijg ik inderdaad ook terug!
Dan moet je als er een 1tje staat een bijlage icon weergeven.
Dan moet je manier zien te vinden om mail's te openen.

http://www.independentsoft.de/webdavex/index.html
Misschien kan je hier wat mee?
Door te kijken hoe hun bepaalde zaken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Erwinvz1 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:36:
[...]

Dan moet je als er een 1tje staat een bijlage icon weergeven.
Dan moet je manier zien te vinden om mail's te openen.

http://www.independentsoft.de/webdavex/index.html
Misschien kan je hier wat mee?
Door te kijken hoe hun bepaalde zaken doen.
Ok, dan kan ik wel een icoontje weergeven, maar zonder bestandsnaam kan ik hem ook nergens aan linken.
Dat programma van IndependentSoft kan ik wel proberen, maar dan zie ik nog geen broncodes e.d..

EDIT:
Ok, ik heb de klant gebeld en aangegeven dat het met Outlook 2007 OF IMAP beter zal gaan werken. Hij zegt echter dat Outlook 2007 voorlopig te ingrijpend is vanwege de grootte van de organisatie e.d.

Nu vraagt de klant wat de consequenties zijn als het systeembeheer IMAP inschakeld. Welke gevolgen zal het hebben? Volgens mij niet zoveel behalve:

- IMAP moet (uiteraard) ingeschakeld worden (is dit een kwestie van aanvinken?)
- Outlook moet anders ingesteld worden (in plaats van het verwijzen van het e-mailaccount naar exchange, zal het verwezen moeten worden naar een imap-adres

Mis ik hier nog iets?

[ Voor 35% gewijzigd door robg1984 op 05-07-2010 14:55 . Reden: Overstappen naar IMAP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

robg1984 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:56:
[...]

Ok, dan kan ik wel een icoontje weergeven, maar zonder bestandsnaam kan ik hem ook nergens aan linken.
Dat programma van IndependentSoft kan ik wel proberen, maar dan zie ik nog geen broncodes e.d..

EDIT:
Ok, ik heb de klant gebeld en aangegeven dat het met Outlook 2007 OF IMAP beter zal gaan werken. Hij zegt echter dat Outlook 2007 voorlopig te ingrijpend is vanwege de grootte van de organisatie e.d.

Nu vraagt de klant wat de consequenties zijn als het systeembeheer IMAP inschakeld. Welke gevolgen zal het hebben? Volgens mij niet zoveel behalve:

- IMAP moet (uiteraard) ingeschakeld worden (is dit een kwestie van aanvinken?)
- Outlook moet anders ingesteld worden (in plaats van het verwijzen van het e-mailaccount naar exchange, zal het verwezen moeten worden naar een imap-adres

Mis ik hier nog iets?
Is het niet zo dat IMAP erbij komt en dat je dus niks hoeft te wijzigen aan de huidige omgeving (outlook). En vanwaar de overstap op office 2007, wat is het voordeel daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

robg1984 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:56:
Hij hoeft ook niet zn volledige organisatie over te zetten op Office 2007 volgens mij, enkel de Exchange server te upgraden naar 2007/2010 (al heb je wel wat extra werk bij de upgrade).

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Thijmen schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:23:
[...]

Is het niet zo dat IMAP erbij komt en dat je dus niks hoeft te wijzigen aan de huidige omgeving (outlook). En vanwaar de overstap op office 2007, wat is het voordeel daarvan?
MueR schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:30:
[...]

Hij hoeft ook niet zn volledige organisatie over te zetten op Office 2007 volgens mij, enkel de Exchange server te upgraden naar 2007/2010 (al heb je wel wat extra werk bij de upgrade).
Klopt, Office 2007 is inderdaad overbodig, server zou het alleen moeten zijn....
Nu zijn ze IMAP aan het activeren, laten we daar eens mee beginnen zodat ik in ieder geval verder kan.
Pagina: 1