Goedemorgen GoTters,
situatie:
sub.domein.com domain op adres a
1 win2k3 dc, ad, exch, iis, ftp, print, dfs
mixed clients (xp, 7)
wens:
uiteindelijk overgaan naar sub.domein.org domain (gelijknamig subdomein)
bovendien wil ik het domain verspreiden over 2 sites (adres a en b).
kunnen inloggen op beide adressen
problemen:
verandering van domeinnaam op 1 server niet te doen
vraag:
welke situatie is het beste:
1: een tweede dc erbij zetten op adres b en de .com -> .org laten voor wat het is
2: een eerste dc oprichten in .org domein maar in zelfde forest voor adres b, VPN regelen tussen de 2 adressen, trusts maken, en inloggen maar
3: een eerste dc oprichten in .org domein in nieuwe forest voor adres b, VPN regelen tussen de 2 adressen, trusts maken, en inloggen maar
4: een tweede dc erbij zetten op adres b, en een nieuwe "site" aanmaken zodat clients op de goede server inloggen afhankelijk van locatie
Het gaat me op dit moment nog maar om het nadenken over de infrastructuur. het is zo dat de nieuwe dc op adres b wel meer files zal moeten transferren, dus het handigst is misschien om de profielen e.d. op adres b te zullen opslaan. feit is wel dat de eerste server op adres a moet blijven staan.
Wat ik al heb geprobeerd:
ik heb een gelijknamige subdomein aangemaakt eindigend op .org op de nieuwe 2008 dc. echter bij het toevoegen van dit domein in de forest zegt ie dat hij dat de netbios dezelfde naam heeft. logisch, het is ook hetzelfde
, heb dat nu aangepast. nog niet alle gebruikers kunnen op beide dc's inloggen, maar dat komt ws door rechten. administrator account lukt wel, dus iig is de communicatie tussen de 2 servers goed. ik krijg nog niet alle bestanden (desktops zijn gedeeld) te zien dus met de rechten van de files is ook nog iets mis.
einddoel:
uiteindelijk met beide servers over te zijn op het .org subdomein en op beide adressen in te kunnen loggen.
wat is dus nu de beste werkwijze? of structuur?
situatie:
sub.domein.com domain op adres a
1 win2k3 dc, ad, exch, iis, ftp, print, dfs
mixed clients (xp, 7)
wens:
uiteindelijk overgaan naar sub.domein.org domain (gelijknamig subdomein)
bovendien wil ik het domain verspreiden over 2 sites (adres a en b).
kunnen inloggen op beide adressen
problemen:
verandering van domeinnaam op 1 server niet te doen
vraag:
welke situatie is het beste:
1: een tweede dc erbij zetten op adres b en de .com -> .org laten voor wat het is
2: een eerste dc oprichten in .org domein maar in zelfde forest voor adres b, VPN regelen tussen de 2 adressen, trusts maken, en inloggen maar
3: een eerste dc oprichten in .org domein in nieuwe forest voor adres b, VPN regelen tussen de 2 adressen, trusts maken, en inloggen maar
4: een tweede dc erbij zetten op adres b, en een nieuwe "site" aanmaken zodat clients op de goede server inloggen afhankelijk van locatie
Het gaat me op dit moment nog maar om het nadenken over de infrastructuur. het is zo dat de nieuwe dc op adres b wel meer files zal moeten transferren, dus het handigst is misschien om de profielen e.d. op adres b te zullen opslaan. feit is wel dat de eerste server op adres a moet blijven staan.
Wat ik al heb geprobeerd:
ik heb een gelijknamige subdomein aangemaakt eindigend op .org op de nieuwe 2008 dc. echter bij het toevoegen van dit domein in de forest zegt ie dat hij dat de netbios dezelfde naam heeft. logisch, het is ook hetzelfde
einddoel:
uiteindelijk met beide servers over te zijn op het .org subdomein en op beide adressen in te kunnen loggen.
wat is dus nu de beste werkwijze? of structuur?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC