Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egemenox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik zit met het volgend vaag probleempje.

Ik ben in het bezit van een hp dv9755ed bekend om zijn problemen met de Nvidia chip.

Voordat ik weer mijn hete luch pistool pak ( vaker gedaan op verschillende HP laptops ) vroeg ik mij af of er een andere oplossing is.

Het probleem is dat zonder de video kaart drivers start windows gewoon normaal op.

Met de juiste video kaart drivers komen er strepen in beeld en start windows niet op, geen beeld....

Heeft iemand hier een oplossing voor of heeft iemand dit eerder meegemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste drivers gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik mis in je TS een paar belangrijke dingen.

Volledige hardware specs, je hebt het elke keer over windows, maar welke versie wil je installeren.
hp dv9755ed bekend om zijn problemen met de Nvidia chip.
Waarom koop je hem dan, je wilt toch een goed product in huis hebben.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Nee. Het probleem is, zeker met Vista en Windows 7, dat Aero in 3D mode gaat en dat deel is waarschijnlijk aan gort. Zonder driver blijf je in een legacy mode en die zorgt er voor dat je in 2D blijft. Als je al in Windows kan starten met driver, dan zou je eventueel Aero nog uit kunnen zetten. Maargoed, mijn laptop kwam niet eens meer in Windows met driver. Ik kreeg keihard de melding dat er een hardwaredefect oid was en dat Windows weigerde te starten. Daardoor kon ik in ieder geval helemaal niks meer.

Das gewoon een of ander beveiligings baggerding in Windows. Linux miept er niet om. Niet dat ik daar veel verder me kwam tho.. Een alptop van een klasgenoot werkte echter prima in Linux terwijl Windows weigerde.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 05-07-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egemenox
Mexel schreef op maandag 05 juli 2010 @ 05:23:
Waarom koop je hem dan, je wilt toch een goed product in huis hebben.
Wat is dit nou weer voor onzin toen ik hem 1.5 jaar geleden kocht kwam hij nieuw uit doos. Er waren geen problemen met de laptop, later bleek pas dat dit model problemen had.

Specs :

Vista 32-bit
Intel core 2 T5450
3GB RAM
Nvidia 8400

@Genetx

Ik zal even proberen of het mogelijk is om via veilige modus aero uit te zetten, verder nog andere mogelijkheden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Waarschijnlijk is dat kansloos aangezien Windows al eerder de driver weigert nu ik je TS nog eens goed heb gelezen. Probeer ook eens te starten door op F8 te blijven rammen net na de POST en voor Windows start. Kies dan de optie om niet te rebooten bij een fout (BSOD). Dan kun je echt lezen waarom Windows niet wil booten. Post eventueel de foutmelding en stop-code (0x000... oid).

Verder zou je garantie gewoon verlengd moeten zijn naar 3 jaar als ik me niet vergis.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 05-07-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:20
Heb laatst ook zo'n soort probleem gehad met de VGA chip. Inderdaad verfbrander gepakt, alles rondom de chip afdekken met alufolie (aantal maal dubbelgevouwen) en branden maar. Voorzichtig aan begonnen en dan geleidelijk dichterbij met de brander. Geloof 1,5 of 2 minuten redelijk dichtbij de chip gehouden, beetje rondjes draaien met de brander en dan weer rustig laten afkoelen. Laptop doet het nu weer prima!

Maar dat is natuurlijk nog geen garantie dat het ook bij jou gaat werken. Voor het zelfde geld is de chip echt defect en dan kan je branden tot je een ons weegt maar wordt het er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egemenox
Ik weet niet of mijn garantie is verlengd, maar de laptop is al open geschroefd dus ik denk dat de garantie al is vervallen :P.

Ik ga zo even de drivers installeren en dan post ik even de fout code als ik die krijg.

Iedereen nog gefeliciteerd met de overwinning !!! :D:D

Edit :

Krijg geen foutmelding, laptop valt ook niet uit en ook geen blue screen :<

[ Voor 14% gewijzigd door Egemenox op 07-07-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Staat het scherm dan uberhaupt wel aan? Heb je al een extern scherm getest. Ook spelen met de Fn-functietoetsen met betrekking tot het scherm willen wel helpen.
Pagina: 1