[Macbook Pro]

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views

• Treces
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
Hallo!

Ik begin het aankomend schooljaar met een grafische studie. Daarbij weet ik 99% zeker dat ik een laptop nodig ga krijgen. Echter loop ik hier een beetje op vast.

Mijn oog viel ten eerste op een Apple. Dit omdat ik hier in combinatie met een grafische studie veel goede dingen over hoor. Daarnaast ga ik een programma krijgen wat alleen met Apple gaat werken (Final cut pro).

Na wat verder gezocht te hebben kwam ik uit bij de Macbook Pro. Dit vanwege de resolutie die het standaard biedt bij de 15" MBP (1440x900).

Maar nu loopt mijn zoektocht dood. Apple geeft mij namelijk de keuze uit 3 verschillende MBP. Een 2,4Ghz, 2,53Ghz en een 2,6Ghz versie.

Mijn vraag is dan ook of de mede-tweaker mij kan helpen bij deze vraagstelling, of wanneer iemand een fout ziet in het bovenstaande verhaal, dan wil ik dit graag horen natuurlijk! :)

Ik moet een laptop/MBP hebben die de volgende programma's kunnen draaien:
  • Dreamweaver
  • Flash
  • Illustrator
  • Final Cut Pro
  • After effects
  • Photoshop
Mvg,
Vincent

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-01 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb nog de oude unibody, late 2009 ook met 2,66Ghz (Core 2 Duo). En gebruik zelf veel photoshop, illustrator en indesign. Draait ie wel, als ik aperture erbij doe en via live view foto's doe maken krijgt ie het wel erg zwaar.

Maar de nieuwe zijn iets sneller dus ik denk wel dat ie dat moet kunnen :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat je die paar MHz niet gaat merken. Het zit hem vooral in de overige specificaties zoals type processor: i5 of i7 en het videogeheugen (256MB of 512MB). Als je de middelste kiest, heb je volgens mij de optimale combinatie.

Overigens zou ik een SSD overwegen. Mijn macbook 13" uit late 2006 (2GB RAM en ik dacht een C2D 2.0GHz) doet het nog geweldig voor Photoshop en zo door de OCZ Vertex SSD 80GB die ik erin gezet heb. Hij boot in seconden en Photoshop start in enkele seconden. Echt geweldig.

Check even of je hem via je studie trouwens niet met korting kunt kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 04-07-2010 23:57 ]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Aight! schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:47:
Ik heb nog de oude unibody, late 2009 ook met 2,66Ghz (Core 2 Duo). En gebruik zelf veel photoshop, illustrator en indesign. Draait ie wel, als ik aperture erbij doe en via live view foto's doe maken krijgt ie het wel erg zwaar.

Maar de nieuwe zijn iets sneller dus ik denk wel dat ie dat moet kunnen :)
De nieuwe modellen zijn een stúk sneller, voornamelijk vanwege de overstap van C2D processors naar i5 / i7 processors.

• Treces
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
Room42 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:55:

Dat heb ik al nagevraagd en dat kan. *O*

Ik zag overigens op de site van Adobe dat After effects een "Multicore Intel-processor met 64-bits ondersteuning*" nodig heeft.
Toch even om zeker te zijn, de nieuwe MBP heeft dat?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 21:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Trouwens als je toch voor een grotere pro gaat zou ik kijken naar de resolutie upgrade. Hierdoor zal jij veel fijner en beter kunnen werken zonder extern scherm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Room42 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:55:
Ik denk dat je die paar MHz niet gaat merken. Het zit hem vooral in de overige specificaties zoals type processor: i5 of i7 en het videogeheugen (256MB of 512MB). Als je de middelste kiest, heb je volgens mij de optimale combinatie.

Overigens zou ik een SSD overwegen. Mijn macbook 13" uit late 2006 (2GB RAM en ik dacht een C2D 2.0GHz) doet het nog geweldig voor Photoshop en zo door de OCZ Vertex SSD 80GB die ik erin gezet heb. Hij boot in seconden en Photoshop start in enkele seconden. Echt geweldig.

Ga voor de i5 2,4 of de i7 2,66 en NIET voor de 2,53, performance winst weegt niet op tegen de kosten.

Voor photoshop, illustrator, indesign en dreamweaver heb je aan de i5 meer dan zat, hele snelle CPU en een flinke voorruit gang op de c2d. renderen is op de i5 te doen maar alles op de i7 gaat toch wat sneller.

wat ik zeker aan raad is om een high-res screen optie te nemen, en ga bij de lokale apple boer kijken of je het matte of glossy display fijner vindt.

Je gaat van beide geen spijt krijgen, en ik zou de keuze maken op basis van je budget :)

*snip* laten we dat maar niet doen

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 05-07-2010 00:37 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals altijd als je twijfelt tussen verschillende configuraties, ben jij uiteindelijk diegene die de beslissing moet maken. We kunnen je eventueel hiermee helpen, maar dan moet je wel duidelijk aangeven waarom je tussen de configuraties twijfelt. Het enige wat je opgeeft is dat je twijfelt tussen drie processorsnelheden. Hier kun je prima zelf een beslissing tussen maken door a) te kijken naar de systeemeisen van de software die je wilt gebruiken, b) benchmarks van de verschillende modellen, bijvoorbeeld te vinden op barefeats en c) je budget. Aangezien dit zaken zijn die je prima zelf kunt uitzoeken, gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.