Bij de computer van mijn vriendin is het ethernet er plotsklap meegestopt. Ze had de laatste Ubuntu 10.04 update (nr 23) gedaan en toen ze hem de volgende dag opnieuw opstarte deed het internet het niet meer.
Het lijkt mij een hardware probleem van de onboard LAN want:
-In Windows XP en oude Ubuntu boots (20, 21, 22) werkt LAN ook niet meer.
-Het lampje bij de onboard LAN poort brand niet als er een kabel inzit.
-Kabels wisselen heeft geen effect (kabel doet het in de computer die ernaast staat wel)
Heeft iemand tips wat ik hier mogelijk aan kan doen? Iemand ervaringen met dit probleem of weet iemand een topic waar hier ook over wordt gepraat?
Zo niet, dan zou ik wel graag advies hebben of:
-ik de PC beter terug kan sturen (mogelijk zijn er meer moederbord defecten)
-ik er beter een LAN kaart bij kan zetten (waarschijnlijk goedkoper en sneller, maar dan denk ik dat ik ook mijn firewire porten kwijt ben die in dezelfde unit zitten)
De computer is vier maanden uit en de componenten worden in dit topic beschreven:
Moederbord vragen
Alvast dank voor de tips.
Het lijkt mij een hardware probleem van de onboard LAN want:
-In Windows XP en oude Ubuntu boots (20, 21, 22) werkt LAN ook niet meer.
-Het lampje bij de onboard LAN poort brand niet als er een kabel inzit.
-Kabels wisselen heeft geen effect (kabel doet het in de computer die ernaast staat wel)
Heeft iemand tips wat ik hier mogelijk aan kan doen? Iemand ervaringen met dit probleem of weet iemand een topic waar hier ook over wordt gepraat?
Zo niet, dan zou ik wel graag advies hebben of:
-ik de PC beter terug kan sturen (mogelijk zijn er meer moederbord defecten)
-ik er beter een LAN kaart bij kan zetten (waarschijnlijk goedkoper en sneller, maar dan denk ik dat ik ook mijn firewire porten kwijt ben die in dezelfde unit zitten)
De computer is vier maanden uit en de componenten worden in dit topic beschreven:
Moederbord vragen
Alvast dank voor de tips.