Meerdere videokaarten in pc mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-02 14:53
Een kennis van me heeft gevraagd een presenter pc te maken waarop meerdere schermen aan te sluiten zijn waarop ze vervolgens presentaties op kunnen starten.

Nu hebben we op het internet al wat van die kant en klare systemen gevonden echter zijn die veel te duur en willen dus zoiets zelf bouwen.

heeft iemand hier ervaring mee? is het uberhaupt mogelijk om meerdere videokaarten in een pc te doen en te gebruiken voor presentaties?

Of worden er dan gewoon 2 pci express videokaarten in sli of iets gezet en dan gewoon 2 monitoren op aangesloten?

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:10
Je wilt meerdere presentaties tegelijk draaien op verschillende schermen?

• GranCanaria
Nee het liefste 1 presentatie welke voor meerdere schermen is in te stellen, ook dit is natuurlijk een uitdaging omdat hier niet zo makkelijke software voor te vinden is maar zou volgens mij wel met powerpoint kunnen.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 07:33
GranCanaria schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:20:
Nee het liefste 1 presentatie welke voor meerdere schermen is in te stellen, ook dit is natuurlijk een uitdaging omdat hier niet zo makkelijke software voor te vinden is maar zou volgens mij wel met powerpoint kunnen.
1 videokaart met eyefinity met 6 displayports welke je cloned? Dan kun je er maximaal 6 schermen op aansluiten die alle 6 hetzelfde beeld hebben.

Edit: Je kunt het ook zo instellen dat je 1 groot beeld hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchKel op 04-07-2010 21:23 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• GranCanaria
Eyefinity is wel gaaf maar is dat er al? en zal het niet lukken met 2 pci express videokaarten waar in totaal dan 4 monitoren op kunnen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
Wat wil je exact?

Je kan wel 2 videokaarten in een pc drukken (4 schermen) of een meervoudige oplossing van bv Matrox nemen, maar is dat zinvol?

Moeten ze allemaal een uniek beeld genereren? Een vga uitgang splitsen lijkt me nuttiger. En komen die schermen allemaal vlak bij elkaar? Als je grotere afstanden fatsoenlijk wilt overbruggen voor presentaties kun je beter een broadcastsysteem kiezen over CAT5.

Wil je hogere kwaliteit? Kijk dan eens naar een oplossing met bv een atompctje+scherm op lokatie, en dan de presentatie centraal vanaf een server halen, of een kant en klare oplossing hiervoor (zoals bv Samsung Infoeasy of andere narrowcasting oplossingen)

• JWubs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Volgensmij bedoelt TS met...
GranCanaria schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:20:
...dat het om 1 presentatie gaat, maar met bijvoorbeeld een tekstje op monitor 1 en een grafiekje op monitor 2 enz. enz.

• GranCanaria
Het moet een centrale pc worden die ongeveer op max 5 meter afstand van de schermen staat. Het zullen maximaal 3 of 4 schermen zijn en ik bedenk me net dat het zelfs een html pagina met flash zou kunnen zijn die gewoon autostart.

Het zal gewoon 1 presentatie zijn die bijvoorbeeld op monitor 1 een foto laat zien, op monitor 2 en 3 een hoop tekst. Af en toe zal dit dan sliden en dan zie je het plaatje op een andere monitor etc.

[ Voor 30% gewijzigd door GranCanaria op 04-07-2010 21:30 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:10

F.West98

Alweer 17 jaar hier

dus... dan is eyefinity voor jou, als je het dan uitrekt als een groot beeld, maar dan wel een duurdere kaart kopen en 6 schermen...
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 431,36€ 431,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 431,36

dit dus, overige hardware zelf uitzoeken :)

[ Voor 14% gewijzigd door F.West98 op 04-07-2010 21:40 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• JWubs
Wat je zelf ook al zei is het lastigste misschien we de software vinden/maken om het goed weer te geven. Ik weet niet hoe duur de kan en klare systemen waren die je hebt gezien, maar dat kan vast wel goedkoper. Je kan zelfs een moederbord uitkiezen met een "goede" onboard video-kaart, die in combinatie met een extra videokaart vier schermen aan kan sturen. Volgensmij verkoopt Gigabyte een paar van die soort moederborden... Het gehele systeem hoeft dan echt niet veel te kosten.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:10

F.West98

Alweer 17 jaar hier

JWubs schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:35:
Wat je zelf ook al zei is het lastigste misschien we de software vinden/maken om het goed weer te geven. Ik weet niet hoe duur de kan en klare systemen waren die je hebt gezien, maar dat kan vast wel goedkoper. Je kan zelfs een moederbord uitkiezen met een "goede" onboard video-kaart, die in combinatie met een extra videokaart vier schermen aan kan sturen. Volgensmij verkoopt Gigabyte een paar van die soort moederborden... Het gehele systeem hoeft dan echt niet veel te kosten.
als je een onboard video hebt kan je die nooit laten smenwerken met een aparte videokaart. Het is of onboard of extern

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• JWubs
F.West98 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:37:
[...]

als je een onboard video hebt kan je die nooit laten smenwerken met een aparte videokaart. Het is of onboard of extern
Doe je research anders even :')... Het is leuk als je de jongste tweaker ooit bent, maar realiseer je dat dan ook. Je hebt nog veel te leren.

Om een duidelijk voorbeeld te geven. De 780G chipset, bijvoorbeeld Gigabyte MA78GM-S2H, kan met een extra videokaart wel degelijk vier schermen aansturen!

Edit: Dit is dus een goedkope oplossing om vier schermen aan te sturen. Ik schat dat je dan, als het echt om relatief simpele presentaties gaat zoals je aangeeft, niet meer dan 400 euro hoeft op te hoesten (exclusief schermen natuurlijk).

[ Voor 18% gewijzigd door JWubs op 04-07-2010 21:43 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 07:33
eyefinity 6 kaarten:
pricewatch: Powercolor HD5870 2GB GDDD5 Eyefinity 6 Edition
pricewatch: Sapphire HD5870 2GB GDDR5 PCIE (Eyefinity 6 Edition)
pricewatch: MSI R5870 EYEFINITY 6
pricewatch: Gigabyte GV-R5876P-2GD-B

Ze zijn er dus wel.

Je krijgt dan wel de uitdaging om powerpoint goed aan te sturen, misschien op elk scherm een aparte powerpoint applicatie? of misschien heeft powerpoint 2010 een nette multidisplay oplossing ingebouwd. Of zoals je zelf al zei op een aantal schermen de browser fullscreen met flash laten draaien.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchKel op 04-07-2010 21:44 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• GranCanaria
De eyefinity kaarten zijn te duur, ik ga me even verdiepen in de 780G chipset moederborden.

Dit is de oplossing als je het me vraagt door de lekkere lage prijs en amd cpu's zijn ook lekker goedkoop. Hiernaast zal 2 gb geheugen genoeg zijn en de hd hoeft niet groot te zijn.

Software is en blijft een probleem echter verwacht ik dat hier makkelijkere oplossingen voor zouden moeten zijn, misschien via Linux etc.

Ik ga in ieder geval even kijken. Bedankt Boys!

• JWubs
No problemo, let er wel op dat niet elke videokaart samen kan werken met de onboard 780G chipset. Om gebruik te kunnen maken van dit systeem moet je volgensmij een HD 3450/3470 gebruiken (hybrid-crossfire).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk ook even uit met vista, daar kun je maar een videodriver instaleren, xp en w7 kunnen wel meerdere aan

Iperf

• GranCanaria
thanks, het gaat toch zo goedkoop mogelijk worden en dan zal het wel xp worden, het systeem hoeft verder echt niets te doen.

Ik wil jullie dit overigens niet onthouden. Ze hebben daar een pci expr videokaart op zo'n amd bordje bijgeprikt en dat ding pakt gewoon 4 monitoren, super!

[ Voor 49% gewijzigd door GranCanaria op 04-07-2010 22:20 ]

Verwijderd

Ik heb twee Pci-expresskaarten op mijn mobo namelijk een Ati- en een Nvidiakaart (zie mijn onderschrift).
Mobo is Asus A8N sli premium uit 2004.
Ik kan met 4 monitoren draaien en dat werkt prima.
Onder XP ging dat ook.
Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 00:54 ]

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
oke, hier heb je al genoeg aan:

een simpel 775 moederboard met 2keer een pci-e aansluiting
een simpele processor
2x een nvida gt210 of 2x5450 of 4350
zet er een leuke hdd bij,

Dan heb je een systeem die dat allemaal kan voor slechts een 200-300euro.

Succes met je zoektocht

• GranCanaria
thanks, dat is idd ook een optie.
Pagina: 1