Toon posts:

Help! Probleem na flashen van BIOS

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nogal wat problemen met het aan de gang krijgen van mijn AGP video kaart (3dfx Voodoo 3 2000). Mijn systeem is een Asus P5A met een AMD k6-2 500. Om de problemen met de AGP kaart op te lossen werd mij aangeraden om niet de nieuwste bios file maar een vorige versie te gebruiken. Alles ging goed totdat ik mijn computer opnieuw opstarte. Ik kreeg de melding: Unable to write to ESCD (ACPI extended system configuration data). Het gevolg hiervan is dat als ik Aflash draai, het programma aangeeft dat het het Flash memory Unknown is. Dit heeft tot gevolg dat ik mijn Bios niet meer kan upgraden met de laatste versie. De computer werkt voor de rest nog steeds goed. Behalve dan de video kaart.

Mijn vragen zijn:
Kan ik dit zelf op een eenvoudige manier verhelpen?

Is er een mogelijkheid om mijn geheugen opnieuw te laten flashen?

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op de veel mobo's zit een jumper die de BIOS kan resetten probeer dat eens.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
Er zit inderdaad een jumpertje vlak naast de Award chip. Dat zal hem wel zijn. Zijn er Asus p5a kenners die dit kunnen bevestigen.

Verwijderd

Ik heb nu hetzelfde probleem, de pc denk nu ook dat hij een AT is i.p.v. een ATX, dat is erg vervelend met het afsluiten van windows enzo. Maar wat moet ik met die jumper doen? heb namelijk ook geen boekje meer van dat moederbord.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 17:09:
Ik heb nu hetzelfde probleem, de pc denk nu ook dat hij een AT is i.p.v. een ATX, dat is erg vervelend met het afsluiten van windows enzo. Maar wat moet ik met die jumper doen? heb namelijk ook geen boekje meer van dat moederbord.
Klinkt als ACPI probleem.. Staat ACPI wel ingeschakeld in de Power Management van je BIOS?

Overigens kun je volgens mij nog steeds oude manuals afhalen van ftp.asus.com enzo :)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
voor dat windows automatisch afsluiten kijk ook eens of configscherm->nrgbeheer->apm wel aanstaat

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 17:09:
volgens mij heeft mij neef die plank gehad en ik moest zijn bios resetten omdat hij zijn password kwijt was.
die jumper zit er niet meteen zichtbaar op (iig niet bij hem).
het waren 2 contactpuntjes die je met een passer moest aanraken (zat vlak bij de batterij, das meestal zo).

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

ik heb dus een CMOS Clear gedaan maar dat heeft niets geholpen,
ik kan nog steeds niet mijn bios opnieuw flashen, het programma "aflash.exe" geeft nog steeds aan dat het Flash memory Unknown is.

Iemand anders nog ideeen?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:17

boesOne

meuh

kan je awflash geen parameter meegeven dat ie dat en dat geheugen moet flashen.. of gewoon flashen en niet moet checken.. doe eens aflash /?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Nee, er zitten geen opties bij aflash, hij wil nog steeds niet flashen. Hij blijft met de melding Flash memory Unknown.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

probeer eens een flashproggie die je kan forceren te flashen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke dan :?

* BalusC is ook zeer benieuwd naar zo'n flashproggie

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

BalusC schreef op 21 augustus 2002 @ 12:21:
Welke dan :?

* BalusC is ook zeer benieuwd naar zo'n flashproggie
weet ik niet, maar die zijn er toch wel?
dat je op de commandline een parameter neerzet die zorgt dat de flash gefroceerd wordt?
ik zal ff kijken of mijn tool het kan.

edit: net ff gekeken, maar op AWD816a zit de optie iig niet.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het kan inderdaad niet met AWDFLASH :P
Juist daarom vroeg ik met welke flashproggie dat weer wél kan ;)

Maar serieus, ik heb ook al eerder ernaar gezocht en ik ben toentertijd tot de conclusie gekomen dat je alléén geforceerd kan flashen op zo'n EEPROM flasher.. Gewoon de BIOS chip lospeuteren en op de flasher prikken; zo kun je elk gewenst image erin krijgen :Y)

Verwijderd

Ja maar zo'n ding heb ik dus niet.
iemand die zo'n ding kan flashen?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. ik herinneer me iemand die er zowat trots op was en het graag voor iedereen deed ;)

* BalusC * BalusC

Hebbes!
Na Flash............. niks meer
Bios werkt niet meer
Bios geflash > blijft "vragen" om diskette

Check user _-SToFFeL-_

Verwijderd

kweet niet of je er wat aan hebt maar hier kan je de user-manual
nog downloaden.

http://distance-ed.bcc.ct...IT215/week_04/p5a-107.pdf

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:17

boesOne

meuh

en anders flashbios.org als stoffel niet reageert..
die gast flashed voor een klein bedrag.. zeker cheaper dan een nieuw bord..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

het os me nog niet gelukt. Maar ik heb er nu toevallig wel een 2e pc erbij met een Asus P5-a moederbord. Dus ik kan eventueel hotflashen als dat moet, maar ik denk dat het niet veel uit zal maken. Iemand anders nog ideeen?

Oja de handleiding had ik ondertussen gevonden en uitgeprint
Pagina: 1