installshield loopt constant vast [win7]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobaphatt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 18:36

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
ik ben radeloos:
ik kan niks meer installeren dat gebruik maakt van installshield.
als ik iets wil installeren start het op en loopt het een paar stappen door en bij de stap "preparing to install" stopt ie ermee. soms blijft ie gewoon bij die stap staan, en soms komt windows met een foutmelding dat het programma niet meer reageert.

in mn task manager staat dan altijd ISBEW64.exe erin...soms wel 20 ervan tegelijk. ik heb uren zitten zoeken op google en hier op got maar kan er helemaal niks over vinden.

het is meestal alleen dit isbew64.exe onderdeel dat het laat vastlopen, als ik deze sluit in taskmanager dan gaat de setup soms door maar is het niet compleet.

heb een aantal dingen geprobeerd die ik gevonden had:
de map van installshield in C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield verwijderen - helpt niet
een nieuwe user aanmaken, daarmee inloggen en dan installatie uitvoeren - helpt ook niet

net geprobeerd in safe mode en dan doen ze het wel.

het gebeurt met allerlei verschillende programmas:
flight simulator, registry mechanic, poweriso, verschillende spellen...

systeem:
Win 7 home prem. x64
intel i7 930
msi x58 pro
6GB ram
nvidia 480

[ Voor 24% gewijzigd door bobaphatt op 04-07-2010 23:27 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

ISBEW64.exe is de 64bits variant van de InstallShield engine, dus tjah als die blijft hangen zou het goed kunnen dat je installs niet door lopen. Krijg je runtime errors? Verwijder anders eens alles uit je %temp% folder, reboot en retry.

euh...ja